(in Polish) Ocenianie postępów w nauce uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-OPN |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ocenianie postępów w nauce uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0.50
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Wytyczne, i rekomendacje dotyczące oceniania postępów w nauce uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. Dobre praktyki w ocenianiu postępów w nauce uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. Nieskuteczne lub przeciwskuteczne podejście do oceniania postępów w nauce uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest (1) uświadomienie roli asystentek i asystentów jako osób mających istotny wpływ na postrzeganie efektywności procesu uczenia się przez uczniów i uczennice z doświadczeniem migracji, (2) przygotowanie asystentek i asystentów do wspierania procesu edukacji i adaptacji kulturowej dzieci z doświadczeniem migracji poprzez motywujące kształtowanie procesu oceniania ich postępów w nauce przedmiotów oraz w nauce języka polskiego jako drugiego i/lub obcego. |
Bibliography: |
(in Polish) E. Pawlic-Rafałowska (red.), Inny w polskiej szkole - poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi, Miasto Stołeczne Warszawa, 2010 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka w sferze wiedzy: zna podstawowe zasady oceniania i egzaminowania w systemie edukacji w Polsce w sferze umiejętności: potrafi – korzystając z posiadanej wiedzy – rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się oraz do zasięgania opinii ekspertów jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) test |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 2 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Seminar - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.