(in Polish) Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-PRDM |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Podstawowe informacje z zakresu psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w podziale na etapy edukacyjne. Różnice w metodyce pracy asystenta międzykulturowego /asystentki międzykulturowej z uczniami i uczennicami na poszczególnych etapach edukacyjnych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w podziale na etapy edukacyjne. Wiedza ta ma posłużyć osobom pełniącym w szkołach funkcję asystentek i asystentów międzykulturowych do wspierania adaptacji, integracji i edukacji dzieci z doświadczeniem migracji w szkołach w Polsce oraz do wspierania nauczycielek, nauczycieli i kadry pedagogicznej szkół w pracy z dziećmi z doświadczeniem migracji i ich rodzinami. (Część asystentek i asystentów ma dłuższe, praktyczne doświadczenie pracy w tej roli w szkołach, a część nie; większość z nich nie ma przygotowania pedagogicznego). |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Charakterystyka okresów życia człowieka, t. 2, WN PWN, Warszawa 2000 2. B. Harwas-Napierała, J.Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Rozwój funkcji psychicznych, t. 3, WN PWN, Warszawa 2002 3. E. Kiliszek, Psychologia rozwoju człowieka, [w:] K. Ostrowska (red.), Psychologia dla służb społecznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015, s.162-245 4. M. Przetacznik-Gierowska., M. Tyszkowa., Psychologia rozwoju człowieka, Zagadnienia ogólne, t.1, WN PWN, Warszawa 1996 5. S. J. Turner, D. B. Helms, Rozwój człowieka, WSiP 1999 Literatura uzupełniająca: 1. E. P. Bryant, A. M. Colman, Psychologia rozwojowa, Zysk i S-ka wydawnictwo 1997 2. A. Brzezińska., Społeczna psychologia rozwoju, WN Scholar 2000 3. Z. Włodarski, A. Matczak, Wprowadzenie do psychologii. Podręcznik dla nauczycieli., Warszawa, WSiP 1998 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka w sferze umiejętności: potrafi współpracować z dyrekcją, nauczycielkami i nauczycielami oraz specjalistkami i specjalistami w szkole a także z uczniami / uczennicami i ich rodzinami potrafi – korzystając z posiadanej wiedzy – rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się oraz do zasięgania opinii ekspertów jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) test |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 6 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Seminar - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.