(in Polish) Reagowanie na mikronierówności, przejawy wykluczenia i dyskryminację wobec asystentek i asystentów międzykulturowych
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-RM |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Reagowanie na mikronierówności, przejawy wykluczenia i dyskryminację wobec asystentek i asystentów międzykulturowych |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Refleksja nad obciążeniami związanymi z doświadczaniem mikronierówności, przejawów wykluczenia i dyskryminacji (także wielokrotnej i krzyżowej) podczas pełnienia funkcji asystentki międzykulturowej i asystenta międzykulturowego w szkole (m.in. ze względu na pochodzenie, narodowość, wyznanie, kolor skóry). Sposoby reagowania na przekraczanie granic osobistych. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wyposażenie asystentek i asystentów międzykulturowych w narzędzia poznawcze i praktyczne pozwalające skutecznie i adekwatnie rozpoznawać obciążenia związane z doświadczaniem mikronierówności, przejawów wykluczenia i dyskryminacji (także wielokrotnej i krzyżowej) podczas pełnienia funkcji asystentki międzykulturowej i asystenta międzykulturowego w szkole (m.in. ze względu na pochodzenie, narodowość, wyznanie, kolor skóry). Celem zajęć jest także wyposażenie asystentek i asystentów w wiedzę i umiejętności pozwalające reagować na przekraczanie granic osobistych w kontekście wykonywanej pracy, w środowisku szkolnym i lokalnym. Metacelem zajęć jest budowanie odbojności (resilience) asystentek i asystentów międzykulturowych, prestiżu tego zawodu oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu. |
Bibliography: |
(in Polish) N. Berenstain, Epistemic Exploitation, University of tennessee, Knoxville, 2016 M. Jankowska (red.), Scena dla twardziela, wyd. Fundacja „Phan Bde”, 2016 A. Teutsch (red.), Siła, odwaga, solidarność – upełnomocnienie jako skuteczna strategia przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dziewcząt i innej przemocy ze względu na płeć. Podręcznik dla organizacji i instytucji, wyd. Fundacja Autonomia, 2016 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka w sferze umiejętności: potrafi organizować i prowadzić swoją pracę i rozwój zawodowy w sposób zrównoważony, dbając o swój dobrostan w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do inicjowania i/lub wspierania procesu integracji i inkluzji – na poziomie grupowym oraz instytucjonalnym, a także do wspierania szkoły w zapewnieniu równego traktowania oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji, w tym postawom etnocentrycznym |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) rozmowa ewaluacyjna |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 5 hours
Lecture, 1 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Lecture - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.