Entrepreneurship - Open Your Mind!
General data
Course ID: | 3500-SCC-pog |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Entrepreneurship - Open Your Mind! |
Name in Polish: | Przedsiębiorczość - Otwórz Głowę! |
Organizational unit: | Faculty of Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia w formule blended - learning : 50 % zajęć to spotkania na żywo z prowadzącym, 50% to realizacja kursu e-learningowego |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów. Bazę przedmiotu stanowią zagadnienia z: - szeroko rozumianej przedsiębiorczości, - pracy projektowej, - pracy zespołowej. Całość zajęć oparta została o metodę aktywnego, warsztatowego nauczania oraz narzędzia łączące teorię z praktyką. Oprócz wiedzy teoretycznej dotyczącej modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, myślenia projektowego, studenci będą rozwijać swoje kompetencje miękkie m.in. poprzez metodę ‘learning by doing’. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW). Zajęcia odbywają się według scenariusza: Blok 1: praca w zespole, ja w zespole Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli. Blok 2: Zarządzanie innowacjami Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy. Blok 3: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów. Blok 4: Autoprezentacje Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić. Blok 5: Prezentacje projektów Stworzenie filmiku/prezentacji przedstawiającej projekt, konkurs na najlepsze rozwiązania. Zajęcia są formułą blended – learning. Połowa kursu odbywać się będzie na platformie e-learningowej. Co tydzień, w godzinach około 11.30 – 14.00 odbędą się spotkania z prowadzącym mające na celu: analizę efektów na platformie e-learning (tzw. master mind), wprowadzenie zagadnień pracy w zespole, postawy przedsiębiorczej oraz prezentacji / autoprezentacji. Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje, ● rozwijać swoje pomysły, ● poznać pracę w zespole projektowym, Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą równolegle (na platformie online) przez proces modelowania biznesowego i w trakcie spotkań z trenerem przeanalizują oraz poddadzą konstruktywnej krytyce realizowane działania. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Day, podczas którego zespoły wszystkich grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty w postaci prezentacji multimedialnych/filmików. Czego się nauczycie? ● Planowania na modelu Lean Canvas, ● Analizy danych, prowadzenia wywiadów ● Budżetowania, ● Pracy w grupie projektowej, ● Przedsiębiorczego myślenia. |
Bibliography: |
(in Polish) Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us. Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: PI/W 08 Rozumie różnice w podejściu marketingowym i sprzedażowym do klientów i rynku. PI/W 02 Ma wiedzę o podstawach psychologicznego funkcjonowania w kontekście przedsiębiorczości i metodach wzmacniania indywidualnej przedsiębiorczości. PI/W 01 Zna pojęcie przedsiębiorczości uwzględniające wiedzę z obszaru psychologii i biznesu. Umiejętności: PI/U 03 Potrafi identyfikować własne mocne strony oraz źródła wewnętrznych barier i zna sposoby radzenia sobie z wewnętrznymi barierami . Kompetencje społeczne: PI/K 06 Ma rozwiniętą ciekawość świata i wyobraźnię przedsiębiorczą. PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. PI, PII, PIII/ K 02 Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i zaangażowanie w tworzenie projektu. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO WAR
WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 45 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Kołakowska, Marzena Szczęsna | |
Group instructors: | Katarzyna Kołakowska, Marzena Szczęsna | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 45 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Copyright by University of Warsaw.