Social dialogue in Poland and Europe
General data
Course ID: | 3500-SIS-FAK-DS |
Erasmus code / ISCED: |
14.2
|
Course title: | Social dialogue in Poland and Europe |
Name in Polish: | Dialog społeczny w Polsce i Europie |
Organizational unit: | Faculty of Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Znajomość angielskiego wystarczająca do czytania ze zrozumieniem tekstów akademickich. |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Kurs przedstawi mechanizmy funkcjonowania i miejsce dialogu społecznego w obecnych strukturach rządzenia w Polsce, Europie i świecie. Kurs koncentrować się będzie na perspektywie twórców polityk publicznych. Zajęcia internetowe. |
Full description: |
(in Polish) Kurs przedstawi mechanizmy funkcjonowania i miejsce dialogu społecznego w obecnych strukturach rządzenia w Polsce, Europie i świecie. Zajęcia przedstawią ramy historyczne, prawne, kulturowe i administracyjne dialogu społecznego w Polsce i w Europie, międzynarodowy dialog społeczny w ILO, systemy dialogu społecznego w perspektywie porównawczej, organizacje pracodawców i związki zawodowe w Polsce i w Europie, różne formy dialogu społecznego, rolę i obecne wyzwania Rady Dialogu Społecznego, a także funkcjonowanie dialogu społecznego na wybranych case'ach (zarządzania destandaryzacją rynku pracy, kryzysem COVIDowym, kryzysem klimatycznym). Kurs koncentrować się będzie na perspektywie twórców polityk publicznych. Zajęcia internetowe. |
Bibliography: |
(in Polish) Adamczyk, S., Surdykowska, B., Szymański, M. (2018) Przewodnik po dialogu społecznym. Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" Crouch, C. (1993). Industrial relations and European state traditions. Clarendon Press. Gardawski, J. (red.). (2009). Polacy pracujący a kryzys fordyzmu. Wydawnictwo Naukowe Scholar. Męcina, J. P. (2010). Wpływ dialogu społecznego na kształtowanie stosunków pracy w III Rzeczypospolitej. ASPRA-JR. Papadakis, K. (2021). Social dialogue at the dawn of the ILOs centenary: sorting out challenges, setting priorities for the future. In The Governance of Labour Administration (pp. 43-67). Edward Elgar Publishing. Traxler, F. (2004). The metamorphoses of corporatism: From classical to lean patterns. European Journal of Political Research, 43(4), 571-598. Zybała A. (2016) (red.), Polska w dialogu. Tradycja. Zmiany. Porównanie. Perspektywy. Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" Dokładna literatura zostanie podana w trakcie zajęć |
Learning outcomes: |
(in Polish) K_W02 ma świadomość istnienia sporów teoretycznych i metodologicznych w zakresie planowania i realizacji celowych zmian społecznych we współczesnym państwie i podejmowania decyzji co do sposobów rozwiązywania społecznych kwestii i problemów K_W11 posiada pogłębioną wiedzę o mechanizmach komunikacji w sferze publicznej i w związku z planowaniem, wdrażaniem i oceną interwencji społecznych K_U02 potrafi krytycznie selekcjonować informacje i materiały niezbędne do formułowania rekomendacji w zakresie polityk publicznych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) oraz posługując się nowoczesnymi technologiami K_U03 potrafi formułować krytyczne sądy na temat aktualnie realizowanych i przeszłych polityk publicznych i ich skutków społecznych K_K03 jest gotów do inicjowania oraz czynnego i przedsiębiorczego uczestniczenia w działaniach publicznych K_U06 jest gotów do komunikacji międzydziedzinowej i międzysektorowej (nauki społeczne/ administracja publiczna/ trzeci sektor) K_K07 jest gotów do przyjmowania wiedzy ekspertów i krytycznego odnoszenia się do zdobytych wiadomości |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia będzie regularne uczestnictwo w zajęciach, sprawdzane poprzez terminowe zamieszczanie odpowiedzi na pytania sprawdzające po zajęciach. 50% oceny stanowić będzie przygotowanie projektu stanowiska Rady Dialogu Społecznego na zadany temat (do wyboru spośród propozycji prowadzącego) 50% oceny stanowić będzie napisanie krótkiego eseju na zadany temat (do wyboru spośród propozycji prowadzącego) |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Karol Muszyński | |
Group instructors: | Karol Muszyński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
E-learning course, 30 hours
|
|
Coordinators: | Karol Muszyński | |
Group instructors: | Karol Muszyński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
E-learning course - Grading |
Copyright by University of Warsaw.