Bioethics and Education
General data
Course ID: | 3501-BE-ZK-BIOED2 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Bioethics and Education |
Name in Polish: | Bioetyka i edukacja |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
The course is a theoretical (seminar) and practical (workshop) introduction to teaching bioethics. The purpose of the seminar is to familiarize students with the foundations, goals and methods of bioethical education. The aim of the workshop is to develop didactic skills of students. |
Full description: |
(in Polish) W ramach konwersatorium omówione zostaną strukturalne problemy nauczania etyki i bioetyki, wyrażone w pytaniach: Czy uczyć? - problemy edukacji wyższej w kulturze ponowoczesnej a edukacyjne możliwości etyki i bioetyki; Po co uczyć? - problematyka celów edukacji etycznej i bioetycznej; Czego uczyć? – kryteria wyboru treści kształcenia; Jak uczyć – jakie metody zalecone są w nauczaniu etyki i bioetyki. Uczestnicy zajęć zostaną również zapoznani z podstawami pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem teorii kształcenia dorosłych. Celem warsztatów jest rozwijanie zdolności dydaktycznych studentów. W ramach warsztatów omówione zostaną zasady konstruowania konspektów zajęć oraz planowania działań edukacyjnych. Umiejętności nauczania etyki i bioetyki rozwijane będą za pomocą indywidualnych i grupowych ćwiczeń symulacyjnych. Uczestnicy warsztatów wcielą się w rolę edukatorów etyki lub bioetyki i przeprowadzą zajęcia na wybrany temat z użyciem aktywnym metod nauczania. |
Bibliography: |
(in Polish) Zob. opis zajęć w danym cyklu |
Learning outcomes: |
(in Polish) Nabyta wiedza: Student/ka zna i dogłębnie rozumie: - podstawowe zasady i wyzwania związane z nauczaniem etyki i bioetyki, w szczególności z nauczaniem dorosłych oraz nowoczesne metody i techniki kształcenia w zakresie etyki i bioetyki (K_W16) Nabyte umiejętności: Student/ka potrafi: - zaprojektować program kształcenia/sylabus zajęć z zakresu etyki lub bioetyki, obejmujący efekty kształcenia, zakres tematyczny i literaturę, metody dydaktyczne oraz metody weryfikacji i oceniania, zgodnie z wymaganiami wynikającymi z PRK (K_U10) - porozumiewać się, w szczególności na tematy dotyczące bioetyki, z osobami nie będącymi specjalistami w tej domenie, w tym z wykorzystaniem różnych kanałów i technologii informacyjno-komunikacyjnych (K_U12) - uczestniczyć w przygotowaniu projektów bioetycznych o charakterze edukacyjnym oraz kierować pracą zespołu i współdziałać w grupie (K_U16) - stosować różne metody i techniki dydaktyczne w nauczaniu etyki i bioetyki (K_U18) Nabyte kompetencje społeczne: Student/ka jest gotów/a do: - uznawania znaczenia edukacji bioetycznej w rozwiązywaniu problemów, jakie rodzi praktyka i rozwój nauk biomedycznych i innych bionauk (K_K02) - angażowania się w projektowanie i prowadzenie programów edukacji etycznej i bioetycznej dla przedstawicieli zawodów medycznych, badaczy, twórców polityki zdrowotnej, legislatorów oraz przedstawicieli administracji ochrony zdrowia (K_K04) - rzetelnego i odpowiedzialnego rozwijania dorobku bioetyki jako dziedziny teoretycznej i praktyki społecznej (K_K06) - dostrzegania problemów i wyzwań etycznych związanych z własną pracą badawczą i zawodową, w szczególności przestrzegania, rozwijania i promowania etycznych standardów pracy dla edukatorów etyki i bioetyki (K_K07) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zob. opis zajęć w danym cyklu |
Copyright by University of Warsaw.