Introduction to User Experience Design
General data
Course ID: | 3501-KOG-MS2-WPD |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Introduction to User Experience Design |
Name in Polish: | Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience) |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
The course is aimed at students who would like to begin their venture into User Experience Design. During the course, the students will be divided into teams comprising of 2-3 members. They will then be developing various projects under professional supervision. The goal of these projects will be to identify various needs and demands users may have. Another goal is formulating various hypothesis (problem solutions) and their verification (building and testing prototypes). Half of the course is done in a lab environment. During their time, students will get to know the design process, techniques and the tools needed to successfully work on projects. At last, the project team will present a summary – a design and a working prototype. Besides theoretical and practical knowledge, students will be acquainted with all sorts of real world examples straight from the world of new technologies and even have an opportunity to discuss with an invited professional. |
Full description: |
(in Polish) Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń. Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości. |
Bibliography: |
(in Polish) 1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski) 2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. 3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym 4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów 5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga 6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach 7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV 8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience). Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji. Zna i rozumie dobre praktyki projektowe. Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami. Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu. Potrafi przeprowadzić podstawowe badania. Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników. Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania. Potrafi zaprojektować makietę cyfrową. Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint. Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum. Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Prezentacja i przygotowanie projektu. Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2 |
Copyright by University of Warsaw.