University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to User Experience Design

General data

Course ID: 3501-KOG-MS2-WPD
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Introduction to User Experience Design
Name in Polish: Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience)
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Mode:

Classroom

Short description:

The course is aimed at students who would like to begin their venture into User Experience Design. During the course, the students will be divided into teams comprising of 2-3 members. They will then be developing various projects under professional supervision. The goal of these projects will be to identify various needs and demands users may have. Another goal is formulating various hypothesis (problem solutions) and their verification (building and testing prototypes). Half of the course is done in a lab environment. During their time, students will get to know the design process, techniques and the tools needed to successfully work on projects.

At last, the project team will present a summary – a design and a working prototype. Besides theoretical and practical knowledge, students will be acquainted with all sorts of real world examples straight from the world of new technologies and even have an opportunity to discuss with an invited professional.

Full description: (in Polish)

Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń.

Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości.

Bibliography: (in Polish)

1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski)

2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych.

3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów

5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga

6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach

7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV

8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience).

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji.

Zna i rozumie dobre praktyki projektowe.

Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami.

Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu.

Potrafi przeprowadzić podstawowe badania.

Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników.

Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania.

Potrafi zaprojektować makietę cyfrową.

Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint.

Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum.

Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Prezentacja i przygotowanie projektu.

Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa

Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)