Logical semiotics
General data
Course ID: | 3501-MISH-SL |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Logical semiotics |
Name in Polish: | Semiotyka logiczna - MISH |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem kursu jest wyposażenie uczestników w podstawowe narzędzia logiczne służące do porządkowania aparatury pojęciowej i przeprowadzania racjonalnych argumentacji w humanistyce. |
Full description: |
(in Polish) Zob. opis poszczególnych grup zajęciowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Zob. opis poszczególnych grup zajęciowych. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Nabyta wiedza: - student zna podstawowe pojęcia logiki formalnej, w szczególności rachunku zdań, rachunku predykatów, rachunku zbiorów i relacji (w zakresie podanym w opisie przedmiotu); - student zna podstawowe pojęcia logiki języka naturalnego, w szczególności teorii składni (gramatyki kategorialnej), semantyki nazw i zdań i pragmatyki – w zakresie podanym w opisie przedmiotu; - student zna podstawowe pojęcia metodologii nauk humanistycznych, w tym należące do: teorii definicji, teorii błędów semantycznych, teorii rozumowań, teorii pytań – w zakresie podanym w opisie przedmiotu. Nabyte umiejętności: - student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do analizy schematów pojęciowych, teorii i argumentacji stosowanych w naukach humanistycznych i w życiu społecznym. Nabyte kompetencje społeczne: - student potrafi określić, co w przerabianym materiale sprawia mu trudność, i sformułować pytanie umożliwiające prowadzącemu podanie zadawalającego wyjaśnienia; - student przejawia inicjatywę w dyskusji nad prezentowanymi problemami, zgłasza niejasności, domaga się wyjaśnienia, chętnie dzieli się wątpliwościami na forum grupy, wynajduje przykłady zastosowań przyswojonych narzędzi analitycznych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zob. opis poszczególnych grup zajęciowych. |
Copyright by University of Warsaw.