Ethical Committees
General data
Course ID: | 3501-SP-KKE |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Ethical Committees |
Name in Polish: | Komisje i konsultacje etyczne |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zadaniami, specyfiką i metodami pracy w charakterze konsultanta/doradcy ds. etyki. Ponadto zajęcia maja na celu wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się różnymi metodami problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk biomedycznych, stosowanymi przez konsultantów/doradców ds. etyki. W trakcie zajęć studenci uczą się stosowania rożnych metod namysłu nad przypadkami klinicznymi, prowadzenia mediacji bioetycznych oraz projektowania dokumentów regulacyjnych z zakresu bioetyki. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zadaniami, specyfiką i metodami pracy w charakterze konsultanta/doradcy ds. etyki. Ponadto zajęcia maja na celu wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się różnymi metodami problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk biomedycznych, stosowanymi przez konsultantów/doradców ds. etyki. W trakcie zajęć studenci uczą się stosowania rożnych metod namysłu nad przypadkami klinicznymi, prowadzenia mediacji bioetycznych oraz projektowania dokumentów regulacyjnych z zakresu bioetyki. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zostanie podana na zajęciach. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student: Wiedza ‒ posiada pogłębioną wiedze na temat celów, modeli i form konsultacji etycznych; ‒ zna metody analizy, interpretacji, problematyzowania i wartościowania zjawisk z zakresu praktyki klinicznej ‒ zna metody pracy stosowane przez konsultantów/doradców ds. etyki; Umiejętności ‒ czyta anglojęzyczne teksty z zakresu konwersatorium, demonstrując kompetencje językowe na poziomie B2+; ‒ prawidłowo identyfikuje, interpretuje i analizuje problemy i dylematy, jakie rodzi współczesna praktyka kliniczna; ‒ stosuje metody problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk z zakresu praktyki klinicznej, wypracowane przez konsultantów/doradców ds. etyki ‒ potrafi samodzielnie zdobywać informacje z różnych źródeł oraz posługiwać się w sposób zintegrowany wiedzą i umiejętnościami z zakresu etyki, a także normami prawnymi, organizacyjnymi i zawodowymi ‒ w sposób uporządkowany i metodyczny przeprowadza analizę przypadku klinicznego oraz formułuje i merytorycznie uzasadnia rekomendację etyczną w danej sprawie; ‒ potrafi zaplanować facylitację i mediację bioetyczną; ‒ potrafi opracować projekt dokumentu regulacyjnego z zakresu bioetyki; Kompetencje społeczne ‒ zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, ‒ rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego ‒ docenia wartość dyskusji i pracy zespołowej, w szczególności w środowisku interdyscyplinarnym; jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie ‒ dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z pracą w charakterze konsultanta/doradcy ds. etyki oraz wykazuje aktywność w rozwiązywaniu tych problemów ‒ dostrzega znaczenie i potrzebę edukacji etycznej oraz edukacji bioetycznej wśród przedstawicieli zawodów medycznych; ‒ podejmuje działania z zakresu konsultacji etycznej; potrafi samodzielnie zaplanować i zorganizować ich przebieg; ‒ odznacza się rzetelnością, rozwagą i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań konsultacyjnych i regulacyjnych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się: 1) przygotowanie do zajęć i aktywny, konstruktywny udział w dyskusjach na zajęciach – 60 % 2) zespołowe opracowanie projektu dokumentu regulacyjnego z zakresu etyki klinicznej – 40 % |
Copyright by University of Warsaw.