University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Ethical Committees

General data

Course ID: 3501-SP-KKE
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Ethical Committees
Name in Polish: Komisje i konsultacje etyczne
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zadaniami, specyfiką i metodami pracy w charakterze konsultanta/doradcy ds. etyki. Ponadto zajęcia maja na celu wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się różnymi metodami problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk biomedycznych, stosowanymi przez konsultantów/doradców ds. etyki. W trakcie zajęć studenci uczą się stosowania rożnych metod namysłu nad przypadkami klinicznymi, prowadzenia mediacji bioetycznych oraz projektowania dokumentów regulacyjnych z zakresu bioetyki.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zadaniami, specyfiką i metodami pracy w charakterze konsultanta/doradcy ds. etyki. Ponadto zajęcia maja na celu wyrobienie u studentów umiejętności posługiwania się różnymi metodami problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk biomedycznych, stosowanymi przez konsultantów/doradców ds. etyki. W trakcie zajęć studenci uczą się stosowania rożnych metod namysłu nad przypadkami klinicznymi, prowadzenia mediacji bioetycznych oraz projektowania dokumentów regulacyjnych z zakresu bioetyki.

Bibliography: (in Polish)

Literatura zostanie podana na zajęciach.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student:

Wiedza

‒ posiada pogłębioną wiedze na temat celów, modeli i form konsultacji etycznych;

‒ zna metody analizy, interpretacji, problematyzowania i wartościowania zjawisk z zakresu praktyki klinicznej ‒ zna metody pracy stosowane przez konsultantów/doradców ds. etyki;

Umiejętności

‒ czyta anglojęzyczne teksty z zakresu konwersatorium, demonstrując kompetencje językowe na poziomie B2+;

‒ prawidłowo identyfikuje, interpretuje i analizuje problemy i dylematy, jakie rodzi współczesna praktyka kliniczna;

‒ stosuje metody problematyzowania, interpretacji, analizy i wartościowania zjawisk z zakresu praktyki klinicznej, wypracowane przez konsultantów/doradców ds. etyki

‒ potrafi samodzielnie zdobywać informacje z różnych źródeł oraz posługiwać się w sposób zintegrowany wiedzą i umiejętnościami z zakresu etyki, a także normami prawnymi, organizacyjnymi i zawodowymi

‒ w sposób uporządkowany i metodyczny przeprowadza analizę przypadku klinicznego oraz formułuje i merytorycznie uzasadnia rekomendację etyczną w danej sprawie;

‒ potrafi zaplanować facylitację i mediację bioetyczną;

‒ potrafi opracować projekt dokumentu regulacyjnego z zakresu bioetyki;

Kompetencje społeczne

‒ zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności,

‒ rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego

‒ docenia wartość dyskusji i pracy zespołowej, w szczególności w środowisku interdyscyplinarnym; jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie

‒ dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z pracą w charakterze konsultanta/doradcy ds. etyki oraz wykazuje aktywność w rozwiązywaniu tych problemów

‒ dostrzega znaczenie i potrzebę edukacji etycznej oraz edukacji bioetycznej wśród przedstawicieli zawodów medycznych;

‒ podejmuje działania z zakresu konsultacji etycznej; potrafi samodzielnie zaplanować i zorganizować ich przebieg;

‒ odznacza się rzetelnością, rozwagą i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań konsultacyjnych i regulacyjnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składa się:

1) przygotowanie do zajęć i aktywny, konstruktywny udział w dyskusjach na zajęciach – 60 %

2) zespołowe opracowanie projektu dokumentu regulacyjnego z zakresu etyki klinicznej – 40 %

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)