Decision Models in Bioethics
General data
Course ID: | 3501-SP-MDB |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Decision Models in Bioethics |
Name in Polish: | Modele decyzyjne w bioetyce |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z głównymi stanowiskami teoretycznymi i metodami badawczymi dotyczącymi rozwiązywania problemów etycznych występujących w praktyce klinicznej. Zajęcia uwzględniają perspektywy normatywne etyki deontologicznej, konsekwencjalizmu i etyki cnót. Na zajęciach zostaną omówione metody analizy narracyjnej, podejścia fenomenologicznego, utylitarystycznego, etyki czterech zasad, analizy z pozycji etyki troski. Wybrane modele etycznej analizy przypadków klinicznych: analiza 4-polowa (four boxes method) oraz CASES approach. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z głównymi stanowiskami teoretycznymi i metodami badawczymi dotyczącymi rozwiązywania problemów etycznych występujących w praktyce klinicznej. Zajęcia uwzględniają perspektywy normatywne etyki deontologicznej, konsekwencjalizmu i etyki cnót. Na zajęciach zostaną omówione metody analizy narracyjnej, podejścia fenomenologicznego, utylitarystycznego, etyki czterech zasad, analizy z pozycji etyki troski. Wybrane modele etycznej analizy przypadków klinicznych: analiza 4-polowa (four boxes method) oraz CASES approach. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zostanie podana na zajęciach. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student: Wiedza ‒ posiada pogłębioną wiedzę na temat głównych metod analizy problemów etycznych występujących w praktyce klinicznej ‒ zna wybrane metody przeprowadzania etycznej analizy przypadków klinicznych ‒ posiada pogłębioną wiedze na temat wybranych modeli etycznej analizy przypadków klinicznych Umiejętności ‒ prawidłowo identyfikuje, interpretuje i analizuje problemy i dylematy, jakie rodzi współczesna praktyka kliniczna; ‒ merytorycznie i poprawnie argumentuje, dobiera i konstruuje zaawansowane argumenty normatywne i faktyczne; ‒ potrafi zastosować w praktyce omówione metody etycznej analizy przypadków klinicznych; ‒ potrafi zastosować w praktyce omówione modele etycznej analizy przypadków klinicznych ‒ czyta anglojęzyczne teksty z zakresu konwersatorium, demonstrując kompetencje językowe na poziomie B2+; Kompetencje społeczne ‒ docenia wartość dyskusji i pracy zespołowej, w szczególności w środowisku interdyscyplinarnym; jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; ‒ docenia wartość i znaczenie dyskusji dla wypracowania konstruktywnego sposobu rozwiazywania dylematów moralnych, jakie powstają w praktyce klinicznej; jest otwarty na rozmowę i współpracę z innymi; ‒ dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z praktyką kliniczną; ‒ dostrzega znaczenie i potrzebę edukacji etycznej i bioetycznej wśród personelu medycznego; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się: 1) Przygotowanie do zajęć i aktywny, konstruktywny udział w dyskusjach i pracach na zajęciach – 40 % 2) Przygotowanie w grupie pisemnej analizy wybranego przypadku/problemu z zakresu tematyki zajęć – 60 % |
Copyright by University of Warsaw.