University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Decision Models in Bioethics

General data

Course ID: 3501-SP-MDB
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Decision Models in Bioethics
Name in Polish: Modele decyzyjne w bioetyce
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z głównymi stanowiskami teoretycznymi i metodami badawczymi dotyczącymi rozwiązywania problemów etycznych występujących w praktyce klinicznej. Zajęcia uwzględniają perspektywy normatywne etyki deontologicznej, konsekwencjalizmu i etyki cnót. Na zajęciach zostaną omówione metody analizy narracyjnej, podejścia fenomenologicznego, utylitarystycznego, etyki czterech zasad, analizy z pozycji etyki troski. Wybrane modele etycznej analizy przypadków klinicznych: analiza 4-polowa (four boxes method) oraz CASES approach.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z głównymi stanowiskami teoretycznymi i metodami badawczymi dotyczącymi rozwiązywania problemów etycznych występujących w praktyce klinicznej. Zajęcia uwzględniają perspektywy normatywne etyki deontologicznej, konsekwencjalizmu i etyki cnót. Na zajęciach zostaną omówione metody analizy narracyjnej, podejścia fenomenologicznego, utylitarystycznego, etyki czterech zasad, analizy z pozycji etyki troski. Wybrane modele etycznej analizy przypadków klinicznych: analiza 4-polowa (four boxes method) oraz CASES approach.

Bibliography: (in Polish)

Literatura zostanie podana na zajęciach.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student:

Wiedza

‒ posiada pogłębioną wiedzę na temat głównych metod analizy problemów etycznych występujących w praktyce klinicznej

‒ zna wybrane metody przeprowadzania etycznej analizy przypadków klinicznych

‒ posiada pogłębioną wiedze na temat wybranych modeli etycznej analizy przypadków klinicznych

Umiejętności

‒ prawidłowo identyfikuje, interpretuje i analizuje problemy i dylematy, jakie rodzi współczesna praktyka kliniczna;

‒ merytorycznie i poprawnie argumentuje, dobiera i konstruuje zaawansowane argumenty normatywne i faktyczne;

‒ potrafi zastosować w praktyce omówione metody etycznej analizy przypadków klinicznych;

‒ potrafi zastosować w praktyce omówione modele etycznej analizy przypadków klinicznych

‒ czyta anglojęzyczne teksty z zakresu konwersatorium, demonstrując kompetencje językowe na poziomie B2+;

Kompetencje społeczne

‒ docenia wartość dyskusji i pracy zespołowej, w szczególności w środowisku interdyscyplinarnym; jest gotowy do komunikowania się

i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie;

‒ docenia wartość i znaczenie dyskusji dla wypracowania konstruktywnego sposobu rozwiazywania dylematów moralnych, jakie powstają w praktyce klinicznej; jest otwarty na rozmowę i współpracę z innymi;

‒ dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z praktyką kliniczną;

‒ dostrzega znaczenie i potrzebę edukacji etycznej i bioetycznej wśród personelu medycznego;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składa się:

1) Przygotowanie do zajęć i aktywny, konstruktywny udział w dyskusjach i pracach na zajęciach – 40 %

2) Przygotowanie w grupie pisemnej analizy wybranego przypadku/problemu z zakresu tematyki zajęć – 60 %

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)