Introduction to Bioethics
General data
Course ID: | 3501-SP-PB |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | Introduction to Bioethics |
Name in Polish: | Podstawy bioetyki |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z historią etyki medycznej i geneza bioetyki, dostarczenie im wiedzy na temat interdyscyplinarnej natury bioetyki, jej miejsca w systemie nauk oraz jej specyfiki przedmiotowej i metodologicznej. Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami współczesnej bioetyki. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z historią etyki medycznej i geneza bioetyki, dostarczenie im wiedzy na temat interdyscyplinarnej natury bioetyki, jej miejsca w systemie nauk oraz jej specyfiki przedmiotowej i metodologicznej. Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami współczesnej bioetyki. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zostanie podana na zajęciach. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student: Wiedza ‒ posiada pogłębioną wiedzę na temat historii etyki lekarskiej oraz narodzin i genezy bioetyki; ‒ ma wiedzę o interdyscyplinarnej i dwoistej naturze bioetyki oraz o jej przedmiocie i stosowanych na jej gruncie metodach badawczych; ‒ posiada pogłębioną wiedzę na temat statusu naukowego bioetyki, przedmiotu jej badań oraz stosowanych na jej gruncie metod badawczych; ‒ rozumie rolę jaką spełnia bioetyka w regulacji praktyki medycznej oraz jej wkład w rozwój nauk biomedycznych; ‒ zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dyskutowane na gruncie bioetyki; ‒ rozumie społeczno-kulturowe i polityczne uwarunkowania praktyki medycznej i rozwoju nauk biomedycznych; Umiejętności ‒ krytycznie analizuje teksty omawiające zagadnienia z zakresu tematyki zajęć; rekonstruuje poglądy i argumenty innych osób, w tym uczestników zajęć; dobiera i konstruuje argumenty normatywne i faktyczne, oraz formułuje odpowiedzi na krytykę; ‒ dostrzega podstawowe problemy i konflikty etyczne, jakie rodzi praktyka i rozwój biomedycyny; ‒ wyjaśnia podstawowe relacje między praktyką i rozwojem biomedycyny a kulturą, religią i prawem; ‒ przygotowuje wystąpienia ustne związane z tematyką konwersatorium; ‒ czyta anglojęzyczne teksty z zakresu konwersatorium, demonstrując kompetencje językowe na poziomie B2+; Kompetencje społeczne ‒ docenia wartość i znaczenie dyskusji; ‒ potrafi współpracować w grupie, w szczególności dzielić pracę i odpowiedzialność za przygotowanie i wygłoszenie ustnego referatu; ‒ docenia znaczenia refleksji bioetycznej dla rozwoju cywilizacji europejskiej, w szczególności dla rozwoju nauk biomedycznych w duchu poszanowania godności i podstawowych praw człowieka. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się: 1) Przygotowanie do zajęć i aktywny, konstruktywny udział w dyskusjach na zajęciach – 60 % 2) Krótki test on-line - 40% |
Copyright by University of Warsaw.