University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to Bioethics

General data

Course ID: 3501-SP-PB
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Introduction to Bioethics
Name in Polish: Podstawy bioetyki
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z historią etyki medycznej i geneza bioetyki, dostarczenie im wiedzy na temat interdyscyplinarnej natury bioetyki, jej miejsca w systemie nauk oraz jej specyfiki przedmiotowej i metodologicznej. Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i

zagadnieniami współczesnej bioetyki.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z historią etyki medycznej i geneza bioetyki, dostarczenie im wiedzy na temat interdyscyplinarnej natury bioetyki, jej miejsca w systemie nauk oraz jej specyfiki przedmiotowej i metodologicznej. Celem zajęć jest ponadto zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i

zagadnieniami współczesnej bioetyki.

Bibliography: (in Polish)

Literatura zostanie podana na zajęciach.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student:

Wiedza

‒ posiada pogłębioną wiedzę na temat historii etyki lekarskiej oraz narodzin i genezy bioetyki;

‒ ma wiedzę o interdyscyplinarnej i dwoistej naturze bioetyki oraz o jej przedmiocie i stosowanych na jej gruncie metodach badawczych;

‒ posiada pogłębioną wiedzę na temat statusu naukowego bioetyki, przedmiotu jej badań oraz stosowanych na jej gruncie metod badawczych;

‒ rozumie rolę jaką spełnia bioetyka w regulacji praktyki medycznej oraz jej wkład w rozwój nauk biomedycznych;

‒ zna podstawowe pojęcia i zagadnienia dyskutowane na gruncie bioetyki;

‒ rozumie społeczno-kulturowe i polityczne uwarunkowania praktyki medycznej i rozwoju nauk biomedycznych;

Umiejętności

‒ krytycznie analizuje teksty omawiające zagadnienia z zakresu tematyki zajęć; rekonstruuje poglądy i argumenty innych osób, w

tym uczestników zajęć; dobiera i konstruuje argumenty normatywne i faktyczne, oraz formułuje odpowiedzi na krytykę;

‒ dostrzega podstawowe problemy i konflikty etyczne, jakie rodzi praktyka i rozwój biomedycyny;

‒ wyjaśnia podstawowe relacje między praktyką i rozwojem biomedycyny a kulturą, religią i prawem;

‒ przygotowuje wystąpienia ustne związane z tematyką konwersatorium;

‒ czyta anglojęzyczne teksty z zakresu konwersatorium, demonstrując kompetencje językowe na poziomie B2+;

Kompetencje społeczne

‒ docenia wartość i znaczenie dyskusji;

‒ potrafi współpracować w grupie, w szczególności dzielić pracę i odpowiedzialność za przygotowanie i wygłoszenie ustnego referatu;

‒ docenia znaczenia refleksji bioetycznej dla rozwoju cywilizacji europejskiej, w szczególności dla rozwoju nauk biomedycznych w duchu poszanowania godności i podstawowych praw człowieka.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składa się:

1) Przygotowanie do zajęć i aktywny, konstruktywny udział w dyskusjach na zajęciach – 60 %

2) Krótki test on-line - 40%

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)