(in Polish) Przedmiot koreanistyczny - wprowadzenie do dydaktyki ogólnej
General data
Course ID: | 3600-7-KO5-PK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Przedmiot koreanistyczny - wprowadzenie do dydaktyki ogólnej |
Organizational unit: | Faculty of Oriental Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć studenci poznają podstawową terminologią dydaktyczną, główne koncepcje kształcenia oraz elementy składowe procesu kształcenia. |
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych. Podczas ćwiczeń poruszone zostaną następujące zagadnienia: specyfika uczenia się dzieci i osób dorosłych, koncepcje wyjaśniające proces nauczania i uczenia się, planowanie i realizacja działań edukacyjnych, cele, treści, formy i metody kształcenia, środki dydaktyczne i ich aplikacje, sprawdzanie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych, zadania „refleksyjnego praktyka”. |
Bibliography: |
(in Polish) Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994. Bąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, GWP, Gdańsk, 2016. Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli, IMPULS, Kraków 2015. Borawska-Kalbarczyk K., Kompetencje informacyjne uczniów w kontekście zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2015. Filipiak E. (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się, Wydawnictwo UKS, Bydgoszcz 2008. Janowski A., Pedagogika praktyczna, Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2002. Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014. Kruszewski K.(red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 2007. Kujawiński J., Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja, UAM, Poznań 2010. Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012. Kwieciński Z. Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, cz. II: Szkoła –kształcenie – nauczyciel, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003. Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Gdańsk, 2018. Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Wydawnictwo CODN,Warszawa 2000. Wybrane teksty z czasopism: Kultura i Wychowanie, Kwartalnik Pedagogiczny itp. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student Wyjaśnia różnice między procesem kształcenia dzieci i osób dorosłych Zna wybrane koncepcje wyjaśniające proces kształcenia Wyjaśnia zasady planowania pracy dydaktycznej; Charakteryzuje elementy przestrzeni dydaktycznej takie jak: cele, treści, formy, metody,zasady, środki dydaktyczne; efekty kształcenia Omawia zasady i metody oceniania efektów kształcenia; umiejętności: student potrafi sformułować cele nauczania; stosować metody nauczania, w tym metody aktywizujące oraz uczenie się kooperacyjne; zastosować nauczycielskie narzędzia diagnozy procesu i efektów uczenia się; zastosować wybrane technologie informacyjne podczas prezentacji zajęć; zastosować wybrane sposoby oceniania efektywności nauczania; wykorzystać techniki komunikacyjne wspierające dobrą edukację; kompetencje społeczne: student samodzielnie poszukuje programy edukacyjne oraz zasoby internetowe wspomagające nauczanie-uczenie się; samodzielnie poszukuje innowacji metodycznych i organizacyjnych w pracy nauczyciela języka obcego; kształtuje postawę krytycznego osądu; doskonali umiejętność pracy w grupie i z grupą. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie: projekt- prezentacja próbna i właściwa, aktywność na zajęciach, wykonywanie zadań cząstkowych |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W WAR
TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Ewa Dębska, Anna Paradowska | |
Group instructors: | Ewa Dębska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
|
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć studenci poznają podstawową terminologią dydaktyczną, główne koncepcje kształcenia oraz elementy składowe procesu kształcenia. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych. Podczas ćwiczeń poruszone zostaną następujące zagadnienia: specyfika uczenia się dzieci i osób dorosłych, koncepcje wyjaśniające proces nauczania i uczenia się, planowanie i realizacja działań edukacyjnych, cele, treści, formy i metody kształcenia, środki dydaktyczne i ich aplikacje, sprawdzanie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych, zadania „refleksyjnego praktyka”. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994. Bąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, GWP, Gdańsk, 2016. Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli, IMPULS, Kraków 2015. Borawska-Kalbarczyk K., Kompetencje informacyjne uczniów w kontekście zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2015. Filipiak E. (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się, Wydawnictwo UKS, Bydgoszcz 2008. Janowski A., Pedagogika praktyczna, Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2002. Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014. Kruszewski K.(red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 2007. Kujawiński J., Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja, UAM, Poznań 2010. Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012. Kwieciński Z. Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, cz. II: Szkoła –kształcenie – nauczyciel, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003. Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Gdańsk, 2018. Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Wydawnictwo CODN, Warszawa 2000. Wybrane teksty z czasopism: Kultura i Wychowanie, Kwartalnik Pedagogiczny itp. |
|
Notes: |
(in Polish) Zajęcia dla I i II roku studiów magisterskich Koreanistyki |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Warsaw.