University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Przedmiot koreanistyczny - wprowadzenie do dydaktyki ogólnej

General data

Course ID: 3600-7-KO5-PK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Przedmiot koreanistyczny - wprowadzenie do dydaktyki ogólnej
Organizational unit: Faculty of Oriental Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć studenci poznają podstawową terminologią dydaktyczną, główne koncepcje kształcenia oraz elementy składowe procesu kształcenia.

Full description: (in Polish)

Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych. Podczas ćwiczeń poruszone zostaną następujące

zagadnienia: specyfika uczenia się dzieci i osób dorosłych, koncepcje wyjaśniające proces nauczania i uczenia się, planowanie i realizacja działań edukacyjnych, cele, treści, formy i metody kształcenia, środki dydaktyczne i ich aplikacje, sprawdzanie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych, zadania „refleksyjnego praktyka”.

Bibliography: (in Polish)

Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.

Bąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, GWP, Gdańsk, 2016.

Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli, IMPULS, Kraków 2015.

Borawska-Kalbarczyk K., Kompetencje informacyjne uczniów w kontekście zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2015.

Filipiak E. (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się, Wydawnictwo UKS, Bydgoszcz 2008.

Janowski A., Pedagogika praktyczna, Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2002.

Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.

Kruszewski K.(red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 2007.

Kujawiński J., Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja, UAM, Poznań 2010.

Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012.

Kwieciński Z. Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, cz. II: Szkoła –kształcenie – nauczyciel, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003.

Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Gdańsk, 2018.

Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Wydawnictwo CODN,Warszawa 2000.

Wybrane teksty z czasopism: Kultura i Wychowanie, Kwartalnik Pedagogiczny itp.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: student

Wyjaśnia różnice między procesem kształcenia dzieci i osób dorosłych

Zna wybrane koncepcje wyjaśniające proces kształcenia

Wyjaśnia zasady planowania pracy dydaktycznej;

Charakteryzuje elementy przestrzeni dydaktycznej takie jak: cele, treści, formy, metody,zasady, środki dydaktyczne; efekty kształcenia

Omawia zasady i metody oceniania efektów kształcenia;

umiejętności: student potrafi

sformułować cele nauczania;

stosować metody nauczania, w tym metody aktywizujące oraz uczenie się kooperacyjne;

zastosować nauczycielskie narzędzia diagnozy procesu i efektów uczenia się;

zastosować wybrane technologie informacyjne podczas prezentacji zajęć;

zastosować wybrane sposoby oceniania efektywności nauczania;

wykorzystać techniki komunikacyjne wspierające dobrą edukację;

kompetencje społeczne: student

samodzielnie poszukuje programy edukacyjne oraz zasoby internetowe wspomagające nauczanie-uczenie się;

samodzielnie poszukuje innowacji metodycznych i organizacyjnych w pracy nauczyciela języka obcego;

kształtuje postawę krytycznego osądu;

doskonali umiejętność pracy w grupie i z grupą.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie: projekt- prezentacja próbna i właściwa, aktywność na zajęciach, wykonywanie zadań cząstkowych

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Ewa Dębska, Anna Paradowska
Group instructors: Ewa Dębska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Short description: (in Polish)

Podczas zajęć studenci poznają podstawową terminologią dydaktyczną, główne koncepcje kształcenia oraz elementy składowe procesu kształcenia.

Full description: (in Polish)

Celem ćwiczeń jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych. Podczas ćwiczeń poruszone zostaną następujące

zagadnienia: specyfika uczenia się dzieci i osób dorosłych, koncepcje wyjaśniające proces nauczania i uczenia się, planowanie i realizacja działań edukacyjnych, cele, treści, formy i metody kształcenia, środki dydaktyczne i ich aplikacje, sprawdzanie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych, zadania „refleksyjnego praktyka”.

Bibliography: (in Polish)

Arends R.I., Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994.

Bąbel P., Wiśniak M., 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć, GWP, Gdańsk, 2016.

Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli, IMPULS, Kraków 2015.

Borawska-Kalbarczyk K., Kompetencje informacyjne uczniów w kontekście zmian szkolnego środowiska uczenia się, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2015.

Filipiak E. (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się, Wydawnictwo UKS, Bydgoszcz 2008.

Janowski A., Pedagogika praktyczna, Fraszka Edukacyjna, Warszawa, 2002.

Karpińska A., Szwarc A. (red.), Wybrane problemy dydaktyki w wymiarze teoretyczno-praktycznym, Wyd. Akademickie ŻAK, Warszawa 2014.

Kruszewski K.(red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, PWN, Warszawa 2007.

Kujawiński J., Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja, UAM, Poznań 2010.

Kupisiewicz C., Dydaktyka, IMPULS, Kraków 2012.

Kwieciński Z. Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, cz. II: Szkoła –kształcenie – nauczyciel, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, WAiP, Warszawa 2007.

Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akad. ŻAK, Warszawa 2003.

Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, GWP, Gdańsk, 2018.

Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej, czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Wydawnictwo CODN, Warszawa 2000.

Wybrane teksty z czasopism: Kultura i Wychowanie, Kwartalnik Pedagogiczny itp.

Notes: (in Polish)

Zajęcia dla I i II roku studiów magisterskich Koreanistyki

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)