(in Polish) Wiedza o języku akadyjskim(L)
General data
Course ID: | 3600-7-WS2-WJA2.2 |
Erasmus code / ISCED: |
09.3
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wiedza o języku akadyjskim(L) |
Organizational unit: | Faculty of Oriental Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Druga część wykładu gramatyki języka akadyjskiego |
Full description: |
(in Polish) Druga część wykładu gramatyki języka akadyjskiego. Poszczególne tematy: 1. Zdania prepozycjonalne 2. Formy nakazu 3. Czasowniki z podwójnym accusativem 4. Cechy tekstów literackich z okresu późno-starobabilońskiego 5. Formy zdaniowe w starobabilońskich tekstach literackich 6. Czasowniki słabe 7. Język literacki 8. Czasowniki podwójnie słabe 9. Czasowniki potrójnie słabe 10. Czasowniki czteroradykałowe 11. Zdania pytajne 12. Zdania podrzędne 13. Asyryjska fonologia i morfologia |
Bibliography: |
(in Polish) W. von Soden, Grundriss der Akkadischen Grammatik, Roma 1952. J. Huehnergard, A Grammar of Akkadian, Atlanta, Georgia 1997. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student po ukończeniu przedmiotu: Wiedza: - zna przerobiony materiał (formy nieregularne czasowników, leksyka) - ma obszerną wiedzę o języku akadyjskim, - ma świadomość złożonej natury języka akadyjskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Wschodu Starożytnego, - zna stan badań w zakresie języka akadyjskiego, - ma świadomość różnorodności językowej Wschodu Starożytnego, - ma podstawową wiedzę o zasadach przekładu z języka akadyjskiego na polski; Umiejętności: - rozpoznaje formy verbum, - rozpoznaje ok. 300 znaków pisma klinowego w grafii neo-asyryjskiej, - samodzielnie odczytuje i przekłada na język polski wybrane przez prowadzącego teksty, - potrafi biegle posługiwać się systemem pisma i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy, - wykazuje się znajomością języka akadyjskiego na wymaganym poziomie; Kompetencje: - rozumie potrzebę uczenia się języków obcych przez całe życie, - rozumie rolę znajomości języka akadyjskiego w poznawaniu i rozumieniu świata starożytnej Mezopotamii. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W ocenie będą stosowane następujące kryteria: - obecność na zajęciach, - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), - śródsemestralne pisemne testy kontrolne, - końcowe zaliczenie pisemne, - egzamin pisemny i ustny. |
Copyright by University of Warsaw.