University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Współczesne metody nauczania i uczenia się

General data

Course ID: 3600-WMNIU-OW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Współczesne metody nauczania i uczenia się
Organizational unit: Faculty of Oriental Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Przedmiot Współczesne Metody Nauczania i Uczenia się poświęcony jest badaniu i zrozumieniu nowoczesnych strategii i narzędzi stosowanych w dziedzinie nauczania i uczenia się. Uczestnicy będą zgłębiać tematy związane z edukacją we współczesności, w tym z nauką hybrydową, personalizacją

nauczania, pracą w grupach, samokształceniem, motywowaniem do nauki, technologiami edukacyjnymi i oceną formatywną. Celem kursu jest rozwijanie umiejętności pedagogicznych i przygotowanie do skutecznego nauczania i uczenia się w współczesnym świecie.

Full description: (in Polish)

Przedmiot Współczesne Metody Nauczania i Uczenia się służy zrozumieniu, jak współczesne metody nauczania mogą przyczynić się do bardziej efektywnego procesu uczenia się, zarówno w tradycyjnych jak i wirtualnych środowiskach edukacyjnych. Podczas tych 30 godzinnych zajęć uczestnik będzie miał okazję do zgłębienia różnorodnych tematów związanych z edukacją we współczesności, w tym naukę hybrydową, personalizację nauczania, metody aktywnego uczenia się,

motywowanie do nauki, technologie edukacyjne, ocenę formatywną, kreatywność, pracę w grupa i samokształcenie. Celem wykładu jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale także inspiracja do twórczego myślenia, rozwiązywania problemów i samodzielnego uczenia się. Podczas wykładu rozważane są kwestie związane z tym, jak nowoczesne technologie mogą być wykorzystywane do uatrakcyjnienia procesu nauczania, jak personalizować naukę, by dostosować ją do indywidualnych potrzeb uczniów oraz jak motywować ich do bardziej zaangażowanego uczenia się. Wykład służy przygotowaniu uczestnika do świadomego i efektywnego nauczania i uczenia się w XXI wieku. W erze dynamicznych zmian edukacyjnych, przedmiot ten jest koniecznością dla nauczycieli, pedagogów i wszystkich

zainteresowanych doskonaleniem swoich umiejętności pedagogicznych.

Bibliography: (in Polish)

Garrison, R, i Norman D. Vaughan, Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines;, 2007.

Knowles, M.S, Holton, E, Swanson, R. A., The Adult Learner: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development, 2020.

Kwieciński, Z., Śliwerski, B., Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2021.

Mietzel, G., Psychologia dla nauczycieli, GWP, Gdańsk 2009.

Learning outcomes: (in Polish)

1. Zrozumienie zmian, jakie zachodzą w dziedzinie edukacji we współczesnym świecie. Świadomość wyzwań stawianych przed systemem edukacyjnym i nauczaniem w erze dynamicznych przemian.

2. Zdolność do zrozumienia i oceny zalet oraz wyzwań nauki hybrydowej i online.

3. Rozumienie znaczenia dostosowania procesu nauczania do indywidualnych potrzeb osób uczących się.

4. Zrozumienie różnych metod i strategii aktywnego uczenia się. Umiejętność projektowania zajęć, które promują aktywną rolę uczniów w procesie nauki.

5. Rozumienie psychologicznych aspektów motywacji w kontekście nauczania i uczenia się. Umiejętność tworzenia środowiska edukacyjnego sprzyjającego motywacji.

6. Zrozumienie różnych technologii edukacyjnych i ich zastosowań w edukacji.

7. Zrozumienie roli regularnego i konstruktywnego feedbacku w procesie nauczania.

8. Zrozumienie roli kreatywności w procesie nauczania i uczenia się.

9. Zrozumienie korzyści płynących z pracy w zespole i zdolność do rozwiązywania konfliktów w grupie.

10. Rozwinięcie umiejętności samodzielnego uczenia się i zdobywania wiedzy. Motywacja do ciągłego rozwoju i samokształcenia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przedmiot jest na zaliczenie.

Zaliczenie na podstawie aktywności uczestnika:

 Wymóg uczestnictwa w co najmniej 90% wykładów online.

 Wykonywanie krótkich testów lub quizów podczas wykładów online w celu sprawdzenia zrozumienia materiału.

 Przygotowanie krótkich prezentacji lub referatów na wybrane tematy związane z przedmiotem i ich prezentacja w trakcie wykładów.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Participatory lecture, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Joanna Madalińska-Michalak
Group instructors: Joanna Madalińska-Michalak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Participatory lecture - Grading
Full description: (in Polish)

Współczesność to era dynamicznych zmian, a edukacja nie jest wyjątkiem. Wykład "Współczesne Metody Nauczania i Uczenia się" służy zrozumieniu, jak współczesne metody nauczania mogą przyczynić się do bardziej efektywnego procesu uczenia się, zarówno w tradycyjnych jak i wirtualnych środowiskach edukacyjnych. Podczas tych 30 godzinnych zajęć uczestnik będzie miał okazję do zgłębienia różnorodnych tematów, od nauki hybrydowej po personalizację nauczania, technologie edukacyjne, feedback i ocenę formatywną, aż po przyszłość edukacji. Celem wykładu jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale także inspiracja do twórczego myślenia, rozwiązywania problemów i samodzielnego uczenia się. Podczas wykładu rozważane są kwestie związane z tym, jak nowoczesne

technologie mogą być wykorzystywane do uatrakcyjnienia procesu nauczania, jak personalizować naukę, by dostosować ją do indywidualnych potrzeb uczniów oraz jak motywować ich do bardziej zaangażowanego uczenia się. Wykład służy przygotowaniu uczestnika do świadomego i efektywnego nauczania i uczenia się w XXI wieku.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)