Time and the Human Individual in the East and in the West
General data
Course ID: | 3700-AL-CJLWZ-qMF |
Erasmus code / ISCED: |
08.0
|
Course title: | Time and the Human Individual in the East and in the West |
Name in Polish: | Czas i jednostka ludzka na Wschodzie i Zachodzie” |
Organizational unit: | Faculty of "Artes Liberales" |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty do wyzwania kierunkowego "Mądrość i filozofia" - I stopień Artes Liberales (in Polish) Przedmioty oferowane przez Kolegium Artes Liberales |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Kurs przeznaczony jest dla studentów z wiedzą o kulturach wykraczających poza krąg zachodni. |
Short description: |
(in Polish) Studia nad zagadnieniami teorii cywilizacji: kategorie czasu i jednostki ludzkiej w cywilizacjach Wschodu i Zachodu. |
Full description: |
(in Polish) Studia nad zagadnieniami teorii cywilizacji: kategorii czasu i jednostki ludzkiej w cywilizacjach Wschodu i Zachodu. Analiza zmian kulturowych społeczeństw Wschodu i Zachodu. Przedstawienie pogranicza cywilizacyjnego Euro-Azji: zagadnienia tożsamości jednostki. Czas jako kategoria obrazu świata. Jednostka ludzka i czas w kulturach tradycyjnych oraz wspołczesnych: analiza porównawcza. Jednostka ludzka a społeczeństwo w cywilizacjach Wschodu i Zachodu. Podstawowe zagadnienia. Wartości tradycyjne i współczesne w perspektywie czasu. Specyfika procesów konstruowania tożsamości w społeczeństwie wielokulturowym. Analizie poddane zostaną główne konteksty tworzenia tożsamości w przeszłości i współcześnie, jej zawartość symboliczna, relacje z innymi typami identyfikacji tj. narodową, państwową, regionalną oraz próby teoretycznego ujęcia tych zagadnień. Tożsamość euro-azjatycka a inne typy tożsamości (regionalna, narodowa, państwowa). Wybrane kulturowe, historyczne i polityczne konteksty tworzenia tożsamości. ZAKRES TEMATÓW: Czas jako kategoria obrazu świata. Jednostka ludzka i czas w kulturach tradycyjnych oraz współczesnych: analiza porównawcza. Euro-Azja: próba określenia współistnienia różnych cywilizacji. analiza zmian kulturowych społeczeństw Wschodu i Zachodu. Pogranicza cywilizacyjne Euro-Azji: zagadnienia tożsamości jednostki. Jednostka ludzka a społeczeństwo w cywilizacjach Wschodu i Zachodu. Podstawowe zagadnienia. Wartości tradycyjne i współczesne w perspektywie czasu. Specyfika procesów konstruowania tożsamości w społeczeństwie wielokulturowym. Konteksty tworzenia tożsamości w przeszłości i współcześnie, jej zawartość symboliczna, relacje z innymi typami identyfikacji tj. narodową, państwową, regionalną oraz próby teoretycznego ujęcia tych zagadnień. Tożsamość euro-azjatycka a inne typy tożsamości (regionalna, narodowa, państwowa). Wybrane kulturowe, historyczne i polityczne konteksty tworzenia tożsamości euro-azjatyckiej. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Program przyczyni się do: 1. przezwyciężenia problemów adaptacyjnych studentów-obcokrajowców na uniwersytecie, K_K02, K_K05 2. wytworzenia wspólnoty naukowej zajmującej się zagadnieniami pogranicza cywilizacyjnego, K_W04, K_W06 3. wykreowania takiej przestrzeni społeczno-dydaktycznej, w której możliwy byłby dialog cywilizacji dzięki przekroczeniu granic geograficznych, instytucjonalnych i psychofizycznych, K_K02, K_K05 4. stworzenia innowacyjnych technik nauczania w oparciu o podejście komparatystyczne, wielokulturowe z wykorzystaniem narzędzi komunikacji internetowej, K_U03 5. przygotowania innowacyjnej techniki nauczania uwzględniającej międzycywilizacyjne filtry/konteksty DCL. Uczestnicy zyskują elementy wiedzy o różnych kręgach kulturowych, orientują się w ich podbudowie religijnej i ideologicznej. Studenci nabywają kompetencje poznawcze oraz funkcjonalne w zakresie dostosowania odpowiedniej metodologii porównawczej do przedmiotu badania. Studenci nabywają umiejętność rozpoznania metod badawczych stosowanych przy opisach różnorodnych kultur i form społecznych z ich instytucjami, wartościami i wzorami zachowań. Studenci nabierają aktywnej postawy wobec wezwań rzeczywistości transcywilizacyjnej. K_W04, K_W06, K_W07, K_U02, K_U03, K_K02, K_K05 Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się dla przedmiotu: absolwent: K_W01 ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o miejscu i roli nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych w kulturze K_W02 zna i stosuje terminologię nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych K_W05 ma wiedzę o najnowszych metodach badań interdyscyplinarnych w naukach humanistycznych, społecznych i przyrodniczych K_W06 zna i stosuje różne metody analizy i interpretacji dzieł artystycznych K_W07 zna zasady komunikacji naukowej w zakresie nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych ze szczególnym uwzględnieniem znajomości prawa własności intelektualnej Student potrafi: K_U01 potrafi samodzielnie selekcjonować informacje pochodzące z różnych źródeł naukowych, popularnonaukowych, publicystycznych i innych oraz dokonać ich krytycznej oceny. K_U02 potrafi samodzielnie dobrać i zastosować odpowiednie narzędzia badawcze do analizy dzieł sztuki oraz tekstów naukowych i materiałów wizualnych K_U03 potrafi samodzielnie opracować (z zachowaniem zasad ochrony własności intelektualnej) i zaprezentować wyniki swojej pracy naukowej i badawczej K_U05 wykorzystuje interdyscyplinarne metody i narzędzia badawczych do analizy zjawisk kultury K_U08 potrafi samodzielnie zanalizować tekst naukowy z dziedziny nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych w języku polskim oraz w wybranym języku obcym Student jest gotów do: K_K02 jest gotów do dynamicznego rozwoju naukowego w obrębie nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych oraz śledzi nowe metody i paradygmaty badawcze K_K07 ma poszanowanie dla różnorodności kulturowej i przyrodniczej K_K08 świadomie uczestniczy w życiu kulturalnym i społeczeństwie obywatelskim |
Copyright by University of Warsaw.