University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Civic Dialogue in Practice - Support for the Development of the Sports and Recreation Center in the Żoliborz District

General data

Course ID: 3700-AL-DOP-QF
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Civic Dialogue in Practice - Support for the Development of the Sports and Recreation Center in the Żoliborz District
Name in Polish: Dialog obywatelski w praktyce – wsparcie rozwoju Ośrodka Sportu i Rekreacji w dzielnicy Żoliborz
Organizational unit: Faculty of "Artes Liberales"
Course groups: (in Polish) Przedmioty oferowane przez Kolegium Artes Liberales
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Uczestnikami kursu mogą być studenci czterech ostatnich semestrów studiów I i II stopnia oraz studiów jednolitych zainteresowani rozwojem kompetencji w obszarze planowania i realizacji projektów, współpracy w zespole, prowadzenia dialogu obywatelskiego i spotkań oraz szeroko rozumianej komunikacji z otoczeniem.

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie wiedzy, umiejętności oraz doświadczenia w zakresie zarządzania zmianą i doskonalenia organizacji, współpracy w zespole projektowym oraz komunikacji i dialogu z interesariuszami. Będziemy pracować w sektorze publicznym: studenci wesprą żoliborski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Uczestnicy przeprowadzą diagnozę potrzeb, zaplanują działania i wyciągną wnioski z ewaluacji, przy pomocy poznanych narzędzi. Kontakt z pracownikami i użytkownikami OSiR, ekspertami zewnętrznymi, a także tutoring pozwolą uczestnikom rozwinąć się według swych potrzeb i talentów (m.in. prowadzenie wywiadów lub spotkań, komunikacja z otoczeniem, analiza danych, przygotowanie raportów, prezentacji, zarządzanie konfliktami).

Przedmiot jest realizowany w ramach Programu zintegrowanego działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego PO WER, ścieżka 3.5.

Full description: (in Polish)

Kurs polega na zdobywaniu wiedzy i umiejętności poprzez realizację semestralnych projektów studenckich. Będziemy pracować na rzecz Ośrodka Sportu i Rekreacji (OSiR) dzielnicy Żoliborz. W grudniu 2021 zakończyły się tam konsultacje społeczne dotyczące planów bardzo ambitnej modernizacji (https://osir-zoliborz.waw.pl/rozwojosirzoliborz/). Jednym z ważniejszych wniosków jest potrzeba rozwijania dialogu z użytkownikami i potencjalnymi użytkownikami ośrodka oraz zadbanie o dostępność ośrodka w rozmaitych wymiarach. Studenci rozpoczną działania wspierające od przeprowadzenia pogłębionej diagnozy potrzeb. Na tej podstawie – w porozumieniu z administracją OSiR - wybiorą obszary priorytetowe i zaplanują indywidualne lub zespołowe projekty, które pozwolą na wdrożenie rozwiązań lub wypracowanie rekomendacji w trakcie jednego semestru. Koordynator kursu zapewni wsparcie na każdym etapie zajęć.

Doświadczeni praktycy oraz eksperci z różnych obszarów (m.in. prewencja i zarządzanie konfliktami; komunikacja; dialog obywatelski; udostępnianie usług publicznych; zwiększanie dostępności obiektów sportowych; projektowanie stron internetowych) dostarczą studentom wiedzę i/lub umiejętności potrzebne do realizacji uzgodnionych działań. Na tej podstawie, pod opieką koordynatora oraz w ścisłej współpracy z tutorami, uczestnicy kursu przystąpią do planowania i realizacji podprojektów. Ostatnim etapem zajęć będzie ewaluacja osiągniętych rezultatów.

Cele projektów studenckich zostaną uzgodnione z OSiR. Działania mogą obejmować między innymi:

• Wypracowanie rekomendacji dotyczących poprawy dostępności OSiR, które powinny być uwzględnione na dalszych etapach prac związanych z rozwojem ośrodka. Wybrane sugestie mogą od razu zwiększyć dostępność oferowanych usług.

• Partycypacyjne wypracowanie założeń dla części nowych obiektów, które OSiR mógłby przekazać do realizacji na kolejnych etapach (np. uzgodnienie w procesie dialogu obywatelskiego kształtu oraz wyposażenia nowego terenu rekreacyjnego powiązanego z siłownią kalisteniczną; kontynuacja rozmów ze środowiskiem osób zainteresowanych wspinaczką na Żoliborzu).

• Zaplanowanie spójnej komunikacji wokół planów modernizacji OSiR, w tym w szczególności zadbanie o komunikację na stronie internetowej oraz mediach społecznościowych (rozwiązanie modelowe: https://plac5rogow.pl/; rozwiązanie istniejące: https://osir-zoliborz.waw.pl/rozwojosirzoliborz/)

Ważnym aspektem zajęć jest odpowiadanie na konkretne potrzeby instytucji partnerskiej. Studenckie projekty mogą zaowocować wprowadzeniem rzeczywistej zmiany, która poprawi jakość usług OSiR Żoliborz.

Bibliography:

J. STEWART (red.) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, 2003.

M. Roman, Samorządowe konsultacje społeczne, Wolters Kluwer 2016.

A. Przybylska, A. Giza (red.), Partycypacja obywatelska. Od teorii do praktyki społecznej, Scholar 2014.

Sue Annis Hammond, The Thin Book of Appreciative Inquiry, Thin Book Publishing 2013.

E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer 2014.

Konsultacje społeczne. 24 inspiracje z Warszawy, https://konsultacje.um.warszawa.pl/24_inspiracje_z_warszawy

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

- podstawowe pojęcia dotyczące partycypacji i prowadzenia dialogu obywatelskiego

- sposoby zwiększania dostępności obiektów publicznych, zarówno w obszarze przestrzennym jak i komunikacji z otoczeniem

Umiejętności:

- przeprowadzenie pogłębionej diagnozy potrzeb

- przygotowanie i prowadzenie spotkań

- przygotowania i prowadzenia skutecznej komunikacji z otoczeniem

- tworzenie użytecznych podsumowań i raportów wraz z rekomendacjami

Kompetencje społeczne:

- efektywna współpraca w zespole

- komunikacja z partnerami oraz otoczeniem

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Studenci będą samodzielnie oceniać swój wkład pracy, zaangażowanie oraz osiągnięte rezultaty na podstawie liczby i użyteczności zrealizowanych zadań indywidualnych lub zespołowych w trakcie projektu. Zaliczenie i finalna ocena będzie uwzględniała także informację zwrotną od partnera projektu.

Podstawą zaliczenia przedmiotu jest realizacja projektu studenckiego odpowiadająca na zdiagnozowane potrzeby instytucji partnerskiej (OSiR).

Możliwe 2 nieobecności w semestrze.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)