Academic writing and speaking
General data
Course ID: | 3800-KOG-AWS-1 |
Erasmus code / ISCED: |
08.9
|
Course title: | Academic writing and speaking |
Name in Polish: | Academic writing and speaking |
Organizational unit: | Faculty of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
The aim of the course is to prepare students for giving academic presentations and writing academic texts (summaries, abstracts, research proposals, article reviews and argumentative essays). |
Full description: |
(in Polish) Kurs składa się z dwóch, uzupełniających się części. Pierwsza poświęcona jest kształtowaniu umiejętności formułowania specyficznych dla dyskursu naukowego. Związane są one zarówno z poszerzeniem słownictwa akademickiego jak i dłuższych struktur charakterystycznych dla języka mówionego i pisanego. Druga część poświęcona jest rozwijaniu umiejętności pisania podstawowych form przydatnych na początku drogi naukowej: streszczeń, raportów, recenzji i esejów argumentacyjnych. Osobne zajęcia zostaną poświęcone omówieniu zasad przygotowywania prezentacji i wystąpień. Zakres poszczególnych tematów / Subjects covered 1. Rhetorical Functions in Academic Speaking and Writing - exemplification and classification - describing processes, developments and operations - comparison - generalisation - introduction and conclusion 2. Argumentation in Speaking and Writing - expressing reasons and explanations - referring to data - degrees of certainty - arguing and discussing 3. Academic Writing I - citation and references - paraphrasing 4. Academic Writing II - organisation - writing paragraphs - abstracts - genres: research proposals, summaries, article reviews, argumentative essays |
Bibliography: |
(in Polish) Stephen Bailey, “Academic Writing: A Handbook for International Students” Joseph M. Williams, “Style: Toward Clarity and Grace” Charles Lipson, “How to Write a B.A. Thesis: A practical guide from your first ideas to your finished paper” Virginia Evans, "Successful Writing: Proficiency” Michael McCarthy, Felicity O’Dell, “Academic English in Use” |
Learning outcomes: |
(in Polish) Nabyta wiedza: - wie, jak należy cytować źródła informacji, stosując trafne parafrazy i nie popełniając plagiatu [K_W19] - zna różnice między językiem pisanym a mówionym oraz między potocznym a naukowym [K_W10] Nabyte umiejętności: - umie przygotować jasne i zwięzłe prezentacje [K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_U23] - potrafi parafrazować i podsumowywać w języku obcym [K_U11, K_U21, K_U22, K_U23] - potrafi przeprowadzić argumentację w języku obcym [K_U05, K_U06, K_U23] - umie przedstawić w języku obcym wyniki badań [K_U20, K_U23] Nabyte kompetencje społeczne: - umie podjąć dyskusję w języku obcym [K_K10, K_K11] - sprawnie funkcjonuje w sytuacji ekspozycji społecznej [K_K09] - jasno, zrozumiale dla innych i przekonywająco formułuje swoje wypowiedzi w języku obcym [K_K02, K_K07] - potrafi pracować w grupie, posługując się językiem angielskim [K_K03, K_K04, K_K08] |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) a) Metody weryfikacji efektów uczenia się (należy wypisać wszystkie metody, np. egzamin ustny, egzamin opisowy, projekt grupowy, projekt zespołowy, sprawozdanie z pracy laboratoryjnej, kolokwium, zadania domowe, kartkówki): Ocena wystawiana na podstawie testów ze słownictwa akademickiego, prac pisemnych, wygłoszonej na zajęciach prezentacji oraz aktywnego udziału w zajęciach. b) Składowe oceny końcowej i ich waga (np. wygłoszenie referatu 50%, prace domowe 50% albo egzamin 100%): 35%: testy ze słownictwa akademickiego, 35%: prace pisemne (summary, research proposal, argumentative essay, abstract, article review), 30%: prezentacja oraz aktywny udział w zajęciach. c) W wypadku egzaminu – warunki przystąpienia do egzaminu (np. zaliczenie ćwiczeń, można nie stawiać warunków): d) W wypadku egzaminu – czy przystąpienie do egzaminu w terminie zerowym powoduję utratę prawa do przystąpienia do egzaminy w głównej sesji egzaminacyjnej: e) Semestralna liczba dopuszczalnych nieobecności zajęciach oraz w wypadkach, których to dotyczy, sposoby ich zaliczania: 2 f) Skala ocen: 5 (bdb.) – od 92%, 4+ (db. plus) – od 84%, 4 (db.) – od 76%, 3+ (dst. plus) - od 68%, 3 – (dst.) od 60%, 2 – (ndst.) mniej niż 60% g) Warunki dopuszczenia do poprawy (w wypadku egzaminu dotyczy jedynie oceny pozytywnej, w wypadku zajęć niekończących się egzaminem dotyczy zarówno oceny negatywnej, jak i pozytywnej, można nie dopuszczać do poprawy): brak możliwości poprawy: ocena postępów w nauce przeprowadza jest na bieżąco |
Copyright by University of Warsaw.