Application for European Structural Funds
General data
Course ID: | 4003-00AFE |
Erasmus code / ISCED: |
14.6
|
Course title: | Application for European Structural Funds |
Name in Polish: | Aplikacje o fundusze europejskie |
Organizational unit: | Centre for Europe |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Wykład. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną przedstawione podstawowe kwestie dotyczące aplikacji o fundusze unijne (rodzaje programów, perspektywy, instytucje pośredniczące i podstawowe zasady itp.). Podczas zajęć zostaną także przedstawione różne inwestycje wykonane ze środków europejskich a także flagowe projekty z tych środków realizowane. Studenci dowiedzą się także czym są ZIT, KIS i programy regionalne. Konwerastorium. Zajęcia mają za zadanie przybliżyć studentom zagadnienia związane ze składaniem wniosków o Fundusze UE. Podczas zajęć studenci zdobędą teoretyczną wiedzę dotyczącą aplikacji o fundusze UE. Podczas zajęć zostaną także przedstawione różne typy wniosków i na ich podstawie omówione zostaną podstawowe pojęcia, studenci zostaną również podzieleni na grupy i opracują jeden z wniosków a także będą uczestniczyć w ocenie wniosków innych grup. |
Full description: |
(in Polish) Wykład Przedmiot łączy w sobie elementy wiedzy teoretycznej z praktyczną wiedzą na temat funduszy europejskich, ich wydatkowania w Polsce i możliwości ich pozyskiwania. Program obejmuje między innymi zagadnienia: zasad rozlokowywania funduszy UE, celów polityki spójności UE, systemu instytucjonalnego i finansowego wdrażania funduszy europejskich oraz kierunków interwencji funduszy europejskich w Polsce; ZIT, KIS; programów regionalnych. Studenci poznają również instytucje zajmujące się rozlokowywaniem środków europejskich w Polsce i Europie, poznają typy konkursów i podmiotów uprawnionych do startowania w nich. Konwersatorium Przedmiot łączy w sobie elementy wiedzy teoretycznej z praktycznymi umiejętnościami przygotowywania wniosku aplikacyjnego. Studenci przekazaną wiedzę teoretyczną muszą wykorzystać do realizacji zadania praktycznego, będącego częścią zaliczenia przedmiotu. W ramach komponentu teoretycznego program obejmuje między innymi zagadnienia: wydatków kwalifikowanych, środków trwałych, kosztów osobowych, kosztów pośrednich, wkładu własnego. Komponent praktyczny obejmuje realizację pod nadzorem prowadzącego kolejnych faz definiowania i przygotowania projektu: wyznaczania celów projektu, sprawdzania kwalifikowalności przewidzianych działań, przygotowania budżetu projektu zgodnie z zasadami kwalifikowalności wydatków, rozliczania projektu i monitorowania efektów projektu. W ramach komponentu praktycznego słuchacze zapoznają się również z informatycznym programem Generator Wniosków niezbędnym do przygotowania i złożenia wniosku aplikacyjnego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wykład Po zakończeniu zajęć studenci mają podstawowe informacje na temat aplikacji o fundusze UE, potrafią wyjaśniać takie pojęcia jak: perspektywa budżetowa, instytucja pośrednicząca, KIS, beneficjent, ZIT Posiadają podstawową wiedze dotyczącą inwestycji ze środków UE realizowanych w Polsce. Potrafią samodzielnie wyszukiwać konkursy a także określać możliwych beneficjentów. Mają wiedzę dotyczącą regulaminów konkursowych i wiedzą na co należy zwracać szczególną uwagę. Znają i rozumieją mechanizmy rozlokowywania środków UE. Konwersatorium Po zakończeniu zajęć studenci mają podstawowe informacje na temat aplikacji o fundusze UE, potrafią wyjaśniać takie pojęcia jak: perspektywa budżetowa, beneficjent, wkład własny, koszty pośrednie, podtrzymanie projektu itp. Potrafią samodzielnie wyszukiwać konkursy a także określać możliwych beneficjentów. Mają wiedzę dotyczącą regulaminów konkursowych i wiedzą na co należy zwracać szczególną uwagę. Znają i rozumieją mechanizmy rozlokowywania środków UE. Posiadają umiejętność przygotowania podstawnych wniosków konkursowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład Metody i kryteria oceniania - aktywność - egzamin końcowy Podstawa oceny - Egzamin końcowy (zaliczenie od 50% + 1 pkt) - aktywność (jedna ocena wyżej w przypadku zaliczenia egzaminu na co najmniej 3) Konwersatorium Metody i kryteria oceniania Dodatkowe punkt do oceny końcowej: - aktywność - obecność Podstawa oceny Kolokwium końcowe (zaliczenie od 50% + 1 pkt) Praca w grupach Obecność |
Copyright by University of Warsaw.