University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Selected problems of information in Europe

General data

Course ID: 4003-202WPI
Erasmus code / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Selected problems of information in Europe
Name in Polish: Wybrane problemy informacji w Europie
Organizational unit: Centre for Europe
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description:

The lecture is devoted to selected problems of European Union information system.

Full description:

The lecture explains key problems of European Union information system. It points out basic weaknesses of this system and presents attempts of filling “the communication gap”.

Topics:

1. History of the EU information policy

2. Role of the campaigns in information activities of the European Union

3. Media strategy of the European Union

4. Internet in EU information policy

5. External information policy of the European Union

6. Polish information policy on the European Union

Student's workload:

lecture - 15 h

preparation to the lecture - 15 h

preparation to the exam - 30 h

altogether - 60 h

Bibliography:

1. Dumoulin M., What information policy? [in:] The European Commission, 1958–72. History and memories, ed. M. Dumoulin, Luxembourg 2007, s. 507-532.

2. Ferguson N., Cywilizacja. Zachód i reszta świata, Kraków 2013.

3. Laloux P.-O., At the service of the European citizen: information policy, a people’s Europe, culture, education and training [in:] The European Commission, 1973–86. History and memories of the institution, ed. É. Bussière et al., Luxembourg 2014, s. 445-464.

4. Lisiak J. i in., Kampanie jako instrument realizowania polityki informacyjnej UE. Przypadek kampanii „Twoje działania wpływają na klimat” [w:] Unia Europejska wobec współczesnych problemów polityki, pod red. A. Nowak-Far, Warszawa 2008, s. 91-133.

5. Michailidou A., Democracy and New Media in the European Union: Communication or Participation Deficit? "Journal of Contemporary European Research" no. 4/2008, s. 346-368.

6. Nitoiu C., The Narrative Construction of the European Union in External Relations, "Perspectives on European Politics and Society" no 2/2013, s. 240-255.

7. Nye J.S., Soft Power. Jak osiągnąć sukces w polityce światowej, Warszawa 2007.

8. Ogonowska A.: Growing importance of the EU information Policy [in:] Introduction to European Studies, eds. A. Adamczyk, D.Milczarek, K. Zajączkowski, Warsaw 2013, s.429-448.

9. Ogonowska A.: Internet w polityce komunikacyjnej Unii Europejskiej, „Studia Medioznawcze” 2/2012, s. 100-114.

10. Ogonowska A.: Kampanie informacyjne programu PRINCE Unii Europejskiej, „Studia Europejskie” 1/2010, s. 139-159.

11. Ogonowska A.: Polityka informacyjna Wspólnot i Unii Europejskiej w sprawozdaniach za lata 1958-2007. Część 1. Lata 1958-1992, „Studia Europejskie” 4/2008, s. 81-100.

12. Ogonowska A.: Polityka informacyjna Wspólnot i Unii Europejskiej w sprawozdaniach za lata 1958-2007. Część 2. (Lata 1993-2007), „Studia Europejskie” 1/2001, s. 121-139.

13. Ogonowska A.: Polityka informacyjna państw członkowskich o Unii Europejskiej na przykładach okresów wzmożonej działalności informacyjnej, „Studia Europejskie” 3/2011, s. 113-133.

14. Ogonowska A.: Rola służb prasowych i audiowizualnych instytucji unijnych w polityce informacyjnej Unii Europejskiej, „Studia Europejskie” 4/2007, s.9-30.

15. Ruvalcaba García, A., How television failed to integrate Europe, Genève 2007.

16. Vissol Th., Is there a case for an EU information television station? Luxembourg 2006.

17. Weiss J., Tschirhart M., Public information campaigns as a policy instruments, "Journal of Policy Analysis and Management" no. 1/1994, s. 82-119.

Learning outcomes:

After course students:

KNOWLEDGE

- identify key events in the EU information policy history,

- identify basic problems of the EU information policy,

- point out reasons of success and failure of the EU information campaigns,

SKILLS

- point out and assess tools of the EU media strategy,

- list different functions of Internet in the EU information policy,

- identify and assess information activities of the Polish government related to the European Union,

- describe external information policy of the EU.

- can write a paper on European studies

- integrate the different disciplines knowledge to explain problems

COMPETENCES

- are aware of diversity of messages originated from EU institutions.

Assessment methods and assessment criteria:

During the last lecture in the semester the students write final exam. They have to elaborate two problems. They pass the exam if at least one of them will be elaborated very well.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)