Język włoski - poziom ponad średnio zaawansowany B2+, profil akademicki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4024-WLOAKAB2PLUS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.103
|
Nazwa przedmiotu: | Język włoski - poziom ponad średnio zaawansowany B2+, profil akademicki |
Jednostka: | Centrum Nauczania Języków Obcych |
Grupy: |
Lektoraty Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty języka włoskiego Centrum Nauczania Języków Obcych Lektoraty oferowane w rejestracjach żetonowych (akceptowane przez WNE jako lektoraty języków obcych) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. |
Efekty uczenia się: |
Aktywne uczestniczenie w wykładach i ćwiczeniach akademickich prowadzonych w języku włoskim: Słuchanie - student potrafi zrozumieć przedstawiony wykład globalnie oraz wyłowić szczegółowe informacje; - student potrafi dokonać analizy i syntezy usłyszanego dyskursu akademickiego. Czytanie - student potrafi określić rodzaj napisanego tekstu; - oddzielić przedstawione fakty od opinii autora i krytycznie odnieść się do tekstu; - potrafi odnaleźć w tekście szczegółowe informacje; - poszerza znajomość pól semantycznych oraz struktur gramatycznych charakteryzujących formalny rejestr językowy; - potrafi dokonać analizy i interpretacji wykresów graficznych. Mówienie - student potrafi streścić ustnie informacje zawarte w tekście mówionym i pisanym, dokonać jego parafrazy; - w wystąpieniach używa stylu odpowiedniego do konwencji akademickiej; - potrafi sformułować własną opinię i dokonać jej argumentacji. Interakcja - student potrafi aktywnie uczestniczyć w debacie akademickiej przedstawiając i uzasadniając swój punkt widzenia; - potrafi zadać pytania i wypowiedzieć przeciwstawną opinię odnosząc się do argumentacji innych uczestników dyskusji. Pisanie - student potrafi zredagować pismo w oparciu o konwencje stylistyczne charakteryzujące język akademicki posługując się odpowiednimi polami semantycznymi i strukturami gramatycznymi; - potrafi napisać artykuł, abstrakt, raport, prowadzić korespondencję formalną. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.