Podstawy dydaktyki języka obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-1PDNJOK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy dydaktyki języka obcego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia. Pełny opis:Tematy: 1. Rozwój sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu 2. Rozwój dzieci w zakresie czytania i pisania 3. Nauczanie gramatyki i słownictwa 4. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe 5. Wykorzystanie bajek i dramy 6. Wykorzystanie wierszy, rymowanek i piosenek 7. Wykorzystanie technik plastycznych i rękodzieła 8. Wykorzystanie gier 9. Wykorzystanie ICT i multimediów 10. Rozwój autonomii ucznia 11. Ocenianie |
Literatura: |
Literatura:Materiały kursu wraz z odnośnikami do stron edukacyjnych tj. BBC, wydawnictwa językowe oraz The British Council Literatura podstawowa: Szpotowicz, M & M.Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN Harmer J., 2001. The Practice of English Language Teaching. Oxford: Pearson Education Limited. Komorowska H., 2001. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna Reilly, V. & S. M Ward. 1997. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniajaca: Celce-Murcia, M. (ed.) 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle & Heinle. Nunan, D. (ed.) 2001. Practical English Language Teaching. McGraw Hill. Nunan, D. 1999. Second Language Teaching and Learning. Heinle & Heinle. Szpotowicz, M. 2011. Proces uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej. In: H. Komorowska (ed.) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Łośgraf. (123- 139). Szpotowicz, M. 2011. Wyzwania związane z ocenianiem umiejętności językowych dzieci. Języki Obce w Szkole nr 4/2011. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Tanner, R. & C. Green. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman Ur, P. 1996. A course in Language Teaching. Cambridge: CUP |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: w zakresie wiedzy: • zna metody i techniki pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym • zna materiały przydatne do pracy nad językiem obcym odpowiednie dla tej grupy wiekowej • zna cyfrowe zasoby sieci przydatne do nauczania i uczenia się języka angielskiego odpowiednie dla tej grupy wiekowej w zakresie umiejętności: • potrafi planować lekcję językową dla tej grupy wiekowej • umie określić i wprowadzić w życie cele lekcji: językowe, komunikacyjne i międzykulturowe • potrafi praktycznie stosować strategie nauczania systemów językowych i sprawności odpowiednio do cech i wieku uczniów • potrafi dobrać metody i techniki nauczania odpowiednio do potrzeb uczniów w tym wieku • stosuje różnorodne materiały dydaktyczne • umie ocenić przydatność edukacyjną nowych materiałów i narzędzi • umie organizować pracę na lekcji językowej odpowiednio do wieku uczniów w zakresie postaw: • rozpoznaje potrzeby uczniów w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym • dopasowuje metody i techniki do różnych sytuacji edukacyjnych • przyjmuje postawę dobrego nauczyciela - przewodnika i pomocnika w uczeniu się języków. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przedstawia trzy mikrolekcje zaplanowane dla tej grupy wiekowej, w których wykazuje się wiedzą i sprawnościami niezbędnymi do pracy z małymi dziećmi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.