Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy dydaktyki języka obcego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-1PDNJOK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy dydaktyki języka obcego
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia.

Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia.

Pełny opis:Tematy:

1. Rozwój sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

2. Rozwój dzieci w zakresie czytania i pisania

3. Nauczanie gramatyki i słownictwa

4. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe

5. Wykorzystanie bajek i dramy

6. Wykorzystanie wierszy, rymowanek i piosenek

7. Wykorzystanie technik plastycznych i rękodzieła

8. Wykorzystanie gier

9. Wykorzystanie ICT i multimediów

10. Rozwój autonomii ucznia

11. Ocenianie

Literatura:

Literatura:Materiały kursu wraz z odnośnikami do stron edukacyjnych tj. BBC, wydawnictwa językowe oraz The British Council

Literatura podstawowa:

Szpotowicz, M & M.Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners.

Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN

Harmer J., 2001. The Practice of English Language Teaching. Oxford: Pearson Education

Limited.

Komorowska H., 2001. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Fraszka

Edukacyjna

Reilly, V. & S. M Ward. 1997. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Literatura uzupełniajaca:

Celce-Murcia, M. (ed.) 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle &

Heinle.

Nunan, D. (ed.) 2001. Practical English Language Teaching. McGraw Hill.

Nunan, D. 1999. Second Language Teaching and Learning. Heinle & Heinle.

Szpotowicz, M. 2011. Proces uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej. In: H.

Komorowska (ed.) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Łośgraf. (123-

139).

Szpotowicz, M. 2011. Wyzwania związane z ocenianiem umiejętności językowych dzieci.

Języki Obce w Szkole nr 4/2011. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Tanner, R. & C. Green. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman

Ur, P. 1996. A course in Language Teaching. Cambridge: CUP

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

w zakresie wiedzy:

• zna metody i techniki pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym

• zna materiały przydatne do pracy nad językiem obcym odpowiednie dla tej grupy

wiekowej

• zna cyfrowe zasoby sieci przydatne do nauczania i uczenia się języka angielskiego

odpowiednie dla tej grupy wiekowej

w zakresie umiejętności:

• potrafi planować lekcję językową dla tej grupy wiekowej

• umie określić i wprowadzić w życie cele lekcji: językowe, komunikacyjne i

międzykulturowe

• potrafi praktycznie stosować strategie nauczania systemów językowych i sprawności

odpowiednio do cech i wieku uczniów

• potrafi dobrać metody i techniki nauczania odpowiednio do potrzeb uczniów w tym wieku

• stosuje różnorodne materiały dydaktyczne

• umie ocenić przydatność edukacyjną nowych materiałów i narzędzi

• umie organizować pracę na lekcji językowej odpowiednio do wieku uczniów

w zakresie postaw:

• rozpoznaje potrzeby uczniów w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym

• dopasowuje metody i techniki do różnych sytuacji edukacyjnych

• przyjmuje postawę dobrego nauczyciela - przewodnika i pomocnika w uczeniu się

języków.

Metody i kryteria oceniania:

Student przedstawia trzy mikrolekcje zaplanowane dla tej grupy wiekowej, w których wykazuje się wiedzą i sprawnościami niezbędnymi do pracy z małymi dziećmi.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)