Gramatyka niemiecka dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-1SGNDNO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka niemiecka dla nauczycieli |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Gramatyka praktyczna prowadzona jest przez dwa semestry I roku. Omawiane zagadnienia: rekcja przymiotnika, czasownik i rzeczownik; rodzajnik; liczba mnoga rzeczowników; deklinacja przymiotników; budowa zdania |
Pełny opis: |
Gramatyka praktyczna prowadzona jest przez dwa semestry I roku. Omawiane zagadnienia: rekcja przymiotnika, czasownik i rzeczownik; rodzajnik; liczba mnoga rzeczowników; użycie partykuł; deklinacja przymiotników; budowa zdania (zdania przydawkowe, przydawki imiesłowowe, strona bierna) Składnia 1. zdania złożone 1.1 zdania złożone wielokrotnie 1.2 tworzenie zdań ze spójnikami złożonymi 1.3 wybrane klasy semantyczne zdań okolicznikowych 1.4 wybrane konstrukcje bezokolicznikowe 1.5 zdania względne z zaimkami względnymi w dopełniaczu 2. szyk części zdania 2.1 lokalizacja zaimka zwrotnego sich 2.2 lokalizacja rzeczownikowych i zaimkowych dopełnień w celowniku i bierniku 2.3 lokalizacja nicht 2.4 lokalizacja odmienionych i nieodmienionych form czasownika II. morfologia 1. czasownik 1.1 tworzenie i użycie Perfektu 1.2 tworzenie i użycie strony biernej procesu i stanu 1.3 szczególne przypadki związku zgody 1.4 rekcja 2. rzeczownik i przymiotnik 1.1 odmiana rzeczownikowa i przymiotnikowa 1.2 rekcja rzeczownika i przymiotnika 3. przyimki wtórne Przykładowe metody dydaktyczne: burza mózgów odkrywanie reguł gramatycznych metodą dedukcji rozwiązywanie zadań interaktywnych formy socjalne: praca w plenum praca w parach praca w grupach Integralną częścią przedmiotu jest kurs na platformie CKC z ćwiczeniami interaktywnymi, które mają na celu utrwalenie oraz zautomatyzowanie zagadnień poznanych na zajęciach stacjonarnych. |
Literatura: |
Jin, Friederike & Voß, Ute (2018): Grammatik aktiv. A1-B1. Berlin: Cornelsen Jin, Friederike & Voß, Ute (2018): Grammatik aktiv. B2-C1. Berlin: Cornelsen Buscha, Anne & Szita Szilvia (2015): Grammatik (Teil B u C). Leipzig: Schubert Verlag |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie: K_W16 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku niemieckim Umiejętności: student potrafi: K_U01- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i zasobów w języku niemieckim; K_U09 - dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu; K_U11 - argumentować merytorycznie w języku polskim i niemieckim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski; K_U12 - porozumiewać się w języku polskim i niemieckim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i niemieckim; K_U13 - przygotowywać prace pisemne w języku polskim i niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł; K_U14 - przygotowywać wystąpienia ustne w języku polskim i niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł; Kompetencje społeczne: student jest gotów do: K_K01 - uczenia się przez całe życie K_K02 - refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia; K_04 - prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym; K_K05 - współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny:prace kontrolne, udział w zajęciach (2 nieobecności), praca pisemna na koniec semestru I, aktywny udział w zajęciach forma oceny semestr I: zaliczenie pisemne • Forma oceny rocznej: ocena wystawiana na podstawie prac kontrolnych pisanych na zajęciach przez cały rok i pisemnego testu rocznego. (test roczny przeprowadzany na ostatnich zajęciach) Na zajęciach obowiązuje metoda punktowa. Aby zaliczyć przedmiot należy uzyskać: w semestrze zimowym 60% za pracę własną na zajęciach 60% praca samodzielna na platformie CKC 60% test semestralny w semestrze letnim: 60% za pracę własną na zajęciach 60% praca samodzielna na platformie CKC 60% test końcowrroczny 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-89% - dobry plus 90%- 100%- bardzo dobry Termin testu: w sesji egzaminacyjnej po zakończeniu zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Konopacka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Konopacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Konopacka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.