Nauka języka francuskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-1SNJFO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka francuskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założenia wstępne: Docelowa znajomość języka francuskiego na poziomie A1/A2 Osoby rozpoczynające naukę języka od podstaw kierowane są na zajęcia wspierające self-access . |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla I roku studiów. Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń. Docelowa znajomość języka francuskiego na poziomie A1/A2 |
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku oraz innych źródłach. 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
Literatura: |
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019 2. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 3. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie.5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie A2. 5. 5. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności Student potrafi - S_ U15 wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień na poziomie biegłości A1/A2 wg ESOKJ • speak and write in French on topics related - S_ U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim na poziomie biegłości A1/A2 wg ESOKJ * present their ideas, concerns, and suggestions, in French. - S_U17 posługiwać się językiem francuskim na poziomie A1/A2 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka komunikacji szkolnej na poziomie B1. • use language skills at CEFR level A1/A2 in French , including the specificity of classroom communication. - - S_ U24 zachowywać się dojrzale, odpowiedzialnie i profesjonalnie oraz panować nad swoimi emocjami • act in a mature, responsible and professional manner and control their emotions Wiedza: absolwent zna i rozumie / Knowledge: the graduate knows and understands - S_ W18 elementarne zasady i normy etyczne • elementary principles and ethical norms Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do / Social competences: the graduate is prepared to - S_K01 uczenia się przez całe życie • pursue lifelong learning - S_ K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role • interact and work in a group, performing various roles |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze, po przekroczeniu tego progu nieobecności student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać; b) punktualne przychodzenie na zajęcia ; c) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych; d) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych, testów w semestrze- zalicza 60%; e) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie - 2 kompletne testy w semestrze; f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25); g) aktywność i zaangażowanie podczas zajęć. Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Do oceny wlicza się * ilość punktów ze wszystkich prac kontrolnych, testów oraz dodatkowych zadań do wykonania w sali lub w domu w semestrze- zalicza 60%; * ilość punktów z wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25); * ocena z dodatkowych zadań, np. przedstawienie artykułu, nagrania radiowego. Suma wszystkich punktów stanowi ocenę na koniec semestru : 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze. W ramach przedmiotu NJF organizowane są obowiązkowe dla wszystkich studentów zajęcia self-acces. Zajęcia obejmują 30 godzin w semestrze, w tym: 20 godzin zajęć zamieszczonych na platformie CKC oraz 10 godzin zajęć (5 spotkań) w formie zdalnej z udziałem wykładowcy. Każdy student jest zobowiązany wykonać minimum 60% zadań na platformie oraz uczestniczyć w zajęciach zdalnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Chojnacka, Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Moduł 1: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla I roku studiów. Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku oraz innych źródłach. 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
|
Literatura: |
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019 2. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 3. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie.5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie A2. 5. 5. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla I roku studiów. Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń. Docelowa znajomość języka francuskiego na poziomie A1/A2 |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku oraz innych źródłach. 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
|
Literatura: |
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019 2. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 3. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie.5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie A2. 5. 5. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.