Second Language Teaching - Practical French
General data
Course ID: | 4100-2DZWZPNJF |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Second Language Teaching - Practical French |
Name in Polish: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Praktyczna nauka języka francuskiego |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | French |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Na koniec I roku student powinien znać język francuski na poziomie A2. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim. Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń pozwala uzyskać 4 pkt ECTS. 2 ECTS - godziny kontaktaktowe, obecność i udział w zajęciach 1 ECTS- zaliczenie na 60% wszystkich testów pisemnych i zaliczeń ustnych 1 ECTS- systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych |
Full description: |
(in Polish) Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE (poziom 1,2,3 w zależności od grupy) oraz krótkie materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, krótkie nagrania o charakterze informacyjnym (czas trwania ok. 1 - 3 minuty) 2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu 3. Ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów 2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących 3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne) 4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu) 5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych 6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach 2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania 1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania 2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego) 3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Hirschsprung N., Tricot T., Cosmopolite 1, Méthode fe français, Hachette FLE, 2017. 2. Leroy-Miquel C., Goliot-Lété A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005. 3. Gramatyki języka francuskiego - poziom A1+, A2. 4. Słowniki języka francuskiego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu procesu uczenia się student: Wiedza: - ma uporządkowaną wiedzę podstawową obejmującą gramatyczne struktury języka francuskiego zorientowaną na zastosowania praktyczne w posługiwaniu się językiem francuskim w życiu codziennym (H1P_U02) - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem, pisanie tekstów, rozumienia ze słuchu i wypowiedzi ustnej (K_W01) - zna terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych na zajęciach (K_W03) Umiejętności: - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące funkcjonowania języka francuskiego w tekstach (mówionych i pisanych) z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (H1P_U01) - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z analizą tekstów mówionych i pisanych w języku francuskim (H1P_U02) - posiada podstawowe umiejętności w zakresie analizy tekstów francuskich pod względem treści, intencji autora, rejestrów języka (H1P_U05) - potrafi ocenić przydatność różnorodnych metod do analizy i zrozumienia tekstów (pisanych i mówionych) w języku francuskim oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania (H1P_U09) Kompetencje społeczne • rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01) • potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02) • potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, pisanie i wypowiedź ustna (K_K03) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach: (student ma prawo do 27% nieobecności – usprawiedliwionych lub nie), powyżej tego progu nieobecności student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać; obecności stanowią 10% oceny na koniec semestru b) punktualne przychodzenie na zajęcia (czwarte i kolejne spóźnienie traktowane są jak nieobecność)- 5 % oceny na koniec semestru c) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 30% oceny na koniec semestru d) pozytywne zaliczenie wszystkich testów w semestrze- zalicza 60%. Zaliczenie testów stanowi 35% oceny na koniec semestru e) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie 1. pisanie - krótki tekst (40 minut), na około 150 słów, na 20 pkt: 12 pkt za poprawność językową, 3 pkt za styl i bogactwo słownictwa, 3 pkt za treść, 2 pkt za strukturę; 2. rozumienie tekstu pisanego na 15 pkt; 3. słuchanie na 15 pkt; 4. gramatyka na 15 pkt; 5 słownictwo na 15 pkt -zalicza suma punktów - od 60 % z 80 pkt = 45 pkt; f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych w domu tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w sali (zalicza 12 punktów na 20– 3 pkt struktura, 3 pkt argumentacja, 14 poprawność językowa, stylistyczna i fonetyczna. ) - 20% oceny końcowej g) wywiązanie się z zajęć na platformie i dodatkowych w sali. Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. 4 ECTS: 2 ECTS- obecność 1 ECTS- aktywny udział w zajęciach, wywiązywanie się z zadań domowych 1 ECTS – zaliczenie testu pisemnego i zaliczenia ustnego na koniec semestru Student ma prawo poprawiać niezliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć. Procentowe wyliczenie oceny na koniec semestru: 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by University of Warsaw.