University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Second Language Teaching - Practical German

General data

Course ID: 4100-2DZWZPNJN
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Second Language Teaching - Practical German
Name in Polish: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Praktyczna nauka języka niemieckiego 2
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: German
Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Rozwijanie sprawności językowych dla przedmiotu dodatkowej specjalności – praktycznej nauki języka niemieckiego.



Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów z PNJN, tzn. wszystkie cztery umiejętności: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie będą – dzięki celowym strategiom – ćwiczone, utrwalane i poszerzane.

Full description: (in Polish)

Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku niemieckim. Podstawowe cele zajęć to: pogłębienie i rozwijanie słownictwa, stosowanie poprawnej wymowy, rozwijanie kompetencji gramatycznej jako środka do zrealizowania określonych celów komunikacyjnych oraz rozwijanie sprawności językowych.

W pierwszym roku nauki rozwijane są następujące sprawności językowe:

rozumienie: tekstów mówionych (na różnych nośnikach: kasety audio i video, płyty cd i dvd, internet) - reportaże, wiadomości, słuchowiska;

mówienie: jasne formułowanie logicznych wypowiedzi w obrębie własnych zainteresowań oraz precyzyjnej wypowiedzi na przygotowany temat, komunikacja językowa w sytuacjach życia codziennego;

czytanie: krótkich tekstów literackich, prostych tekstów z prasy codziennej, krótkich opowiadań literatury współczesnej;

pisanie: listy prywatne i formalne;

Zakres tematyczny:

- doświadczenie związane z nauką języków obcych/wielojęzyczność,

- rodzinna i krewni/uroczystości rodzinne,

- podróże prywatne i służbowe,

- spędzanie wolnego czasu, zrzeszenia i kluby,

- media na co dzień – wczoraj i dziś, pisanie listu, zakupy przez Internet,

- czas wolny poza domem, w restauracji, nowe znajomości,

- życie w mieście i na wsi, poszukiwanie mieszkania i przeprowadzka, wypadki w domu,

- europejskie stolice kultury, zwiedzanie Weimaru, muzyka i literatura, miasta wczoraj i dziś,

- wykształcenie i przekwalifikowanie się, poszukiwanie pracy, uprzejme prowadzenie rozmowy i telefonowanie w sprawach zawodowych,

- święta, prezenty, Wielkanoc w różnych krajach,

- język ciała, problemy osób niewidomych,

- wynalazki i ich historia, czekolada, słodkie oblicze Austrii.

Zagadnienia gramatyczne:

- deklinacja i koniugacja,

- rekcja,

- budowa zdań

Nakład pracy studenta:

– 120 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach,

– oraz pogłębiona praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i testów, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia, w tym zadania na platformie moodle.

Bibliography: (in Polish)

Lektura obowiązkowa:

Menschen A2 Huerber Verlag

Materiały własne wykładowców

Literatura pomocnicza:

„Dimensionen“, Hueber

„Ja, genau“, Cornelsen

Podręczniki do gramatyki wydawnictwa Hueber

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student:

K_W03 zna podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne z zakresu praktycznej nauki języka niemieckiego nawiązujące do przerabianych tematów

K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów potrzebnych do poszerzenia znajomości języka niemieckiego, np. poprzez przygotowywanie prezentacji czy odpowiedzi ustnych z wykorzystaniem powyższych źródeł

K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności analizy, streszczenia, formułowania różnych wypowiedzi, referowania itd. w języku niemieckiego, korzystając z różnych źródeł (radio, internet, telewizja, prasa, kino) i nowoczesnych technologii (ICT)

K_U09 potrafi formułować wypowiedź ustną na zadany temat związany z programem zajęć ze szczególnym uwzględnieniem formułowania przyczynku do dyskusji, tez i wniosków, argumentowania, prowadzenia dyskusji z wykorzystaniem adekwatnego dla danego obszaru tematycznego słownictwa

K_U10 potrafi bez trudności rozumieć skomplikowane rozmowy i dyskusje, audycje radiowe na znane mu i omawiane na zajęciach tematy

K_U12 posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i pisemnych, w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł

K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania,

K_K05 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Elementy obowiązkowe w systemie oceniania:

pisemne zadania domowe (większe teksty pisane w domu), 10 pkt

wypowiedzi ustne – przygotowywana, dłuższa wypowiedź studenta (może być przedstawiona w parach), np. prezentacja, krótki referat, wypowiedź na konkretny temat, 10 pkt

prace sprawdzające, pisane na zajęciach, 20 pkt

aktywność na zajęciach – w tym przygotowanie krótkich wypowiedzi, mniejszych zadań pisemnych, dyskusje, dialogi itp.,10 pkt

test semestralny – obejmujący tematykę całego semestru u wszystkich wykładowców.

II. Kryteria oceny dłuższych wypowiedzi ustnych

Prezentacja, krótki referat, dłuższa wypowiedź ustna oceniane są według następujących kryteriów:

Gramatyka: 2,5 - 3 pkt.

Słownictwo: 2 - 2, 5 pkt.

Treść: 1 - 2 pkt.

Płynność wypowiedzi: 0,5 - 1 pkt.

Wymowa: 1, 5 - 2 pkt

ŁĄCZNIE 10 punktów

Dokładne kryteria oceny są także podane studentom przed każdym ocenianym wystąpieniem ustnym.

III. Kryteria oceny prac pisemnych

Ocena prac pisemnych obejmuje następujące elementy:

Poprawność językowa + Słownictwo + Komunikatywność oraz zgodność z tematem + Budowa tekstu – kompozycja i spójność tekstu.

Practical placement: (in Polish)

Brak.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)