Second Language Teaching - Practical German
General data
Course ID: | 4100-2DZWZPNJN |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Second Language Teaching - Practical German |
Name in Polish: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - Praktyczna nauka języka niemieckiego 2 |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | German |
Type of course: | foreign languages |
Prerequisites (description): | (in Polish) Rozwijanie sprawności językowych dla przedmiotu dodatkowej specjalności – praktycznej nauki języka niemieckiego. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów z PNJN, tzn. wszystkie cztery umiejętności: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie będą – dzięki celowym strategiom – ćwiczone, utrwalane i poszerzane. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku niemieckim. Podstawowe cele zajęć to: pogłębienie i rozwijanie słownictwa, stosowanie poprawnej wymowy, rozwijanie kompetencji gramatycznej jako środka do zrealizowania określonych celów komunikacyjnych oraz rozwijanie sprawności językowych. W pierwszym roku nauki rozwijane są następujące sprawności językowe: rozumienie: tekstów mówionych (na różnych nośnikach: kasety audio i video, płyty cd i dvd, internet) - reportaże, wiadomości, słuchowiska; mówienie: jasne formułowanie logicznych wypowiedzi w obrębie własnych zainteresowań oraz precyzyjnej wypowiedzi na przygotowany temat, komunikacja językowa w sytuacjach życia codziennego; czytanie: krótkich tekstów literackich, prostych tekstów z prasy codziennej, krótkich opowiadań literatury współczesnej; pisanie: listy prywatne i formalne; Zakres tematyczny: - doświadczenie związane z nauką języków obcych/wielojęzyczność, - rodzinna i krewni/uroczystości rodzinne, - podróże prywatne i służbowe, - spędzanie wolnego czasu, zrzeszenia i kluby, - media na co dzień – wczoraj i dziś, pisanie listu, zakupy przez Internet, - czas wolny poza domem, w restauracji, nowe znajomości, - życie w mieście i na wsi, poszukiwanie mieszkania i przeprowadzka, wypadki w domu, - europejskie stolice kultury, zwiedzanie Weimaru, muzyka i literatura, miasta wczoraj i dziś, - wykształcenie i przekwalifikowanie się, poszukiwanie pracy, uprzejme prowadzenie rozmowy i telefonowanie w sprawach zawodowych, - święta, prezenty, Wielkanoc w różnych krajach, - język ciała, problemy osób niewidomych, - wynalazki i ich historia, czekolada, słodkie oblicze Austrii. Zagadnienia gramatyczne: - deklinacja i koniugacja, - rekcja, - budowa zdań Nakład pracy studenta: – 120 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach, – oraz pogłębiona praca własna studenta (przygotowanie do zajęć i testów, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia, w tym zadania na platformie moodle. |
Bibliography: |
(in Polish) Lektura obowiązkowa: Menschen A2 Huerber Verlag Materiały własne wykładowców Literatura pomocnicza: „Dimensionen“, Hueber „Ja, genau“, Cornelsen Podręczniki do gramatyki wydawnictwa Hueber |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu zajęć student: K_W03 zna podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne z zakresu praktycznej nauki języka niemieckiego nawiązujące do przerabianych tematów K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów potrzebnych do poszerzenia znajomości języka niemieckiego, np. poprzez przygotowywanie prezentacji czy odpowiedzi ustnych z wykorzystaniem powyższych źródeł K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności analizy, streszczenia, formułowania różnych wypowiedzi, referowania itd. w języku niemieckiego, korzystając z różnych źródeł (radio, internet, telewizja, prasa, kino) i nowoczesnych technologii (ICT) K_U09 potrafi formułować wypowiedź ustną na zadany temat związany z programem zajęć ze szczególnym uwzględnieniem formułowania przyczynku do dyskusji, tez i wniosków, argumentowania, prowadzenia dyskusji z wykorzystaniem adekwatnego dla danego obszaru tematycznego słownictwa K_U10 potrafi bez trudności rozumieć skomplikowane rozmowy i dyskusje, audycje radiowe na znane mu i omawiane na zajęciach tematy K_U12 posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i pisemnych, w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, K_K05 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Elementy obowiązkowe w systemie oceniania: pisemne zadania domowe (większe teksty pisane w domu), 10 pkt wypowiedzi ustne – przygotowywana, dłuższa wypowiedź studenta (może być przedstawiona w parach), np. prezentacja, krótki referat, wypowiedź na konkretny temat, 10 pkt prace sprawdzające, pisane na zajęciach, 20 pkt aktywność na zajęciach – w tym przygotowanie krótkich wypowiedzi, mniejszych zadań pisemnych, dyskusje, dialogi itp.,10 pkt test semestralny – obejmujący tematykę całego semestru u wszystkich wykładowców. II. Kryteria oceny dłuższych wypowiedzi ustnych Prezentacja, krótki referat, dłuższa wypowiedź ustna oceniane są według następujących kryteriów: Gramatyka: 2,5 - 3 pkt. Słownictwo: 2 - 2, 5 pkt. Treść: 1 - 2 pkt. Płynność wypowiedzi: 0,5 - 1 pkt. Wymowa: 1, 5 - 2 pkt ŁĄCZNIE 10 punktów Dokładne kryteria oceny są także podane studentom przed każdym ocenianym wystąpieniem ustnym. III. Kryteria oceny prac pisemnych Ocena prac pisemnych obejmuje następujące elementy: Poprawność językowa + Słownictwo + Komunikatywność oraz zgodność z tematem + Budowa tekstu – kompozycja i spójność tekstu. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak. |
Copyright by University of Warsaw.