Practical French
General data
Course ID: | 4100-2SNJFO |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Practical French |
Name in Polish: | Nauka języka francuskiego |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
Obligatory subjects in semester II in CKNJOIEE UW - first cycle studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | French |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Założenia wstępne: Docelowa znajomość języka francuskiego na poziomie A2/A2 + gr.2 i B1 grupa. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu – języka francuskiego. Przedmiot obowiązkowy dla I roku studiów. Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń z podręcznikiem "C'est parti! 1" , Draco, 2019, a następnie "C'est parti!2". |
Full description: |
(in Polish) Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku "C'est parti!1"oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w metodzie "C'est parti! 1"oraz innych. 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D."C'est parti!1.", 2. 2. 2. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 3 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie. 5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego 6. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza – student zna i rozumie - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim - K_W16 - elementarne zasady i normy etyczne - K_W18 Umiejętności: student potrafi - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku francuskim - K _U01 - argumentować merytorycznie w języku francuskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski - K – U11 - porozumiewać się w języku francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych K_U12 - w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień K_U15 Kompetencje społeczne - uczenia się przez całe życie K-K01 - refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania - samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K02 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze. . Obecności stanowią 10% oceny b) punktualne przychodzenie na zajęcia (czwarte i kolejne spóźnienie traktowane są jak nieobecność). Punktualność stanowi 5% oceny. c) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 30% oceny na koniec semestru d) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%, co stanowi 35% oceny na koniec semestru e) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie - dwa testy w semestrze. f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych w domu tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25) - 20% oceny końcowej Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze. Zaliczenie na ocenę po semestrze zimowym; zaliczenie na ocenę po semestrze letnim; 60% -68%- ocena dostateczna 69%-76%- ocena dostateczny plus 77%-84%- ocena dobra 85%-92% - dobry plus 93%- 100%- bardzo dobry 2 ECTS |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
TH FR CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 60 hours
|
|
Coordinators: | Barbara Kukuryka-Kwiecińska | |
Group instructors: | Marlena Deckert, Barbara Kukuryka-Kwiecińska, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek, Judyta Rudawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Założenia wstępne: Docelowa znajomość języka francuskiego na poziomie A2/A2+ w gr. 2 i B1 w gr. 1 Przedmiot realizowany jest w formie ćwiczeń z podręcznikiem "C'est parti! 1" , Draco, 2019, a następnie "C'est parti!2". |
|
Full description: |
(in Polish) Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: 1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku "C'est parti!1"oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE 2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej) 3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści 4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym. Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : 1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w metodzie "C'est parti! 1"oraz innych. 2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury 3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: 1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie: - formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi - prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego - przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z podręcznika oraz inne - przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu - zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej); 2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania 1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze 2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D."C'est parti!1.", 2. 2. 2. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019 3 . Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia. 4. Dostępne słowniki francusko-francuskie. 5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego 6. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2. |
|
Notes: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach : grupa 1 - studenci reprezentujący wyższy poziom znajomości języka - A2+ grupa 2 - studenci o niższym poziomie znajomości języka - A1. |
Copyright by University of Warsaw.