Second Language Teaching - Practical French Grammar
General data
Course ID: | 4100-3SGRAMPRAKTFRA |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Second Language Teaching - Practical French Grammar |
Name in Polish: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - gramatyka praktyczna języka francuskiego |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | French |
Type of course: | foreign languages |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia przeznaczone są dla studentów II roku CKNJO i EE II specjalności francuskiej. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć. Tematyka zajęć 1. Odmiana czasownika 2. Rodzaj i liczba przymiotnika i rzeczownika, miejsce przymiotnika 3. Użycie rodzajnika 4. Uzycie zaimka wskazującego przymiotnego i rzeczowego 5. Użycie zaimka dzierżawczego przymiotnego i rzeczowego 6. Użucie zaimków osobowych 7. Użycie zaimków względnych prostych i złożonych 8. Użycie przyimków 9. Użycie trybu subjonctif 10. Użycie czasów 11. Następstwo czasów i mowa zależna |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Przestaszewski, L., Rudawska, J., 2005, Gramatyka języka francuskiego dla wszystkich, Warszawa: Exlibris. 2. Przestaszewski, L., 2012, Gramatyka języka francuskiego, Warszawa: Wiedza Powszechna. 3. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette 4. Loiseau, Y., Régine, M., Exercices de grammaire francaise, niveau débutant, Didier, Paris 2012. 5. Loiseau, Y., Régine, M., Exercices de grammaire francaise, niveau intermédiaire, Didier, Paris 2012. 6. Chollet, I., Robert, J-M., Exercices de grammaire francaise, niveau avancé, Didier, Paris 2012. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu procesu uczenia się student: Wiedza - ma uporządkowaną wiedzę podstawową, obejmującą wybrane obszary z zakresu gramatyki języka francuskiego (K_W02) - zna podstawową terminologię z wybranego zakresu gramatyki, właściwego dla nauczania języka francuskiego (K_W03) Umiejętności - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w zakresie znajomości i stosowania reguł gramatycznych (K_U01) - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z uczeniem się gramatyki języka francuskiego (K_U02) - posiada podstawowe umiejętności organizacyjne pozwalające na planowanie i realizację zadań związanych z uczeniem się gramatyki języka francuskiego (K_U04) Kompetencje społeczne - rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych (poprawność gramatyczna) przez całe życie (K_K01) - potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach ; powyżej 2 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać b) punktualne przychodzenie na zajęcia (czwarte i kolejne spóźnienie traktowane są jak nieobecność) c) końcowe zaliczenie: test pisemny, obejmujący stosowanie omówionego materiału (zdania do uzupełnienia); (zaliczenie to 60% pkt.) d) zaliczenie 60 % testów organizowanych na zajęciach w ciągu semestru e) Ocena końcowa składa się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50 % ze średniej z testów organizowanych w ciągu całego semestru. |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Copyright by University of Warsaw.