Nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-3SNJAO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Indywidualni uczniowie powinni pomyślnie spełnić wszystkie wymagania pierwszego roku praktycznego kursu języka angielskiego przed rozpoczęciem drugiego roku. Częściowo wiąże się to z osiągnięciem przez nich minimum kompetencji językowych na poziomie C1 |
Skrócony opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego w drugim roku ma na celu rozwinięcie istniejącej wiedzy uczniów i dobrych nawyków w nauce, z którymi mieli do czynienia w pierwszej klasie. Nauczyciele w klasie drugiej powinni jednak wykazać się większą elastycznością w zakresie materiałów wprowadzanych na lekcjach. W rezultacie mogą one oznaczać odejście od „konkretnych” pojęć w kierunku bardziej „abstrakcyjnych” i akademickich/edukacyjnych/społecznych tematów |
Pełny opis: |
Kurs praktycznego języka angielskiego w klasie drugiej ma na celu wykorzystanie istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej. Ponadto zachęca ucznia do większej pewności w umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału. Zachęca także do korzystania z Internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem/czytaniem/pisaniem. Ponadto rozwija świadomość zasad rządzących gramatyką, tworzeniem słów i formami wyrazowymi; rozwija wiedzę krytyczną i świadomość struktury tekstu; łączy kurs z innymi kursami językowymi i merytorycznymi uwzględnionymi w programie nauczania; przyczynia się do szerszej misji wytwarzania myślących, analitycznych absolwentów; oddziela argumentację obiektywną i subiektywną oraz identyfikuje i bada różne sposoby narracji. Kurs podkreśla znaczenie zrozumienia i docenienia umiejętności wymaganych do pisania akademickiego i dlatego opiera się na pracy z poprzedniego roku. Wreszcie zwiększa dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji, umożliwiając uczniom zarządzanie i rozumienie różnorodnych tekstów oraz kompetentne stosowanie strategii rozwijania i porządkowania pomysłów, co pozwala zapewnić praktykę w zadaniach poprawiania błędów; uczyć wartości samorealizacji i korekty rówieśniczej; budować świadomość i wrażliwość na odmienność i różnicę, zarówno w klasie, jak i poza nią. |
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
Efekty uczenia się: |
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim. K_U11 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych. (B2+/C1) K_U12 formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu. (B2+/C1) K_U13 wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi. (B2+/C1) K_U14 planować tok i program kształcenia językowego dostosowanego do pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego. (B2+/C1) K_U15 stosować metody zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych i przedmiotów niejęzykowych. (B2+/C1) K_K04 wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, budowania społeczeństwa obywatelskiego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. K_K05 prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie (lub pozytywne zaliczenie) jest wymagane na koniec 3 i 4 semestru, aby z powodzeniem przejść do kolejnego etapu studiów. Zobacz indywidualne wymagania nauczyciela dla każdego kursu, aby uzyskać więcej informacji |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CWK1
CWK3
CWK1
WT CWK2
CWK3
CWK2
CWK2
CWK3
ŚR CZ CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Marek Biedrzycki, Graham Carr, Stephen Davies, Michał Kuźmicki, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kurs Praktycznego Angielskiego Roku Drugiego ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków uczenia się wpajanych w roku pierwszym. Powinny one mieć na celu rozwijanie pewności siebie i niezależności ucznia w następujących obszarach: - rozumienie i odpowiadanie na szereg tekstów akademickich; - umiejętność śmiałego posługiwania się różnorodnymi strukturami i środkami argumentacyjnymi w różnych akademickich kompozycjach; - świadomość różnych odmian języka angielskiego, które znajdują autentyczne zadania ze słuchu; - świadomość złożoności i niuansów języka używanego w zadaniach mówienia |
|
Pełny opis: |
Praktyczny kurs języka angielskiego w drugim roku ma na celu: • Oprzyj się na istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej • Zachęcaj ucznia do większej pewności siebie co do umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału • Zachęcaj do korzystania z internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem / czytaniem / pisaniem • Rozwijaj świadomość zasad rządzących gramatyką, budowaniem słów i formami słów • Rozwiń krytyczną wiedzę i świadomość struktury tekstu • Połącz kurs z innymi kursami językowymi i przedmiotowymi w programie nauczania. • Przyczynić się do szerszej misji tworzenia myślących, analitycznych absolwentów • Oddziel argumentację obiektywną i subiektywną oraz zidentyfikuj i zbadaj różne sposoby narracji • Zrozumieć i docenić umiejętności wymagane do pisania tekstów akademickich i budowania na pracy z poprzedniego roku • Zwiększ dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji • Umożliwić uczniom zarządzanie i zrozumienie różnorodnych tekstów oraz umiejętne stosowanie strategii w celu opracowania i uporządkowania pomysłu. • Zapewnij praktykę w zadaniach korekcji błędów • Nauczać wartości korygowania siebie i rówieśników • Budowanie świadomości i wrażliwości na inność i różnicę zarówno w klasie, jak i poza nią |
|
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze zimowym 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Graham Carr, Stephen Davies, Hanna Gozdawa-Gołębiowska, Michał Kuźmicki, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kurs Praktycznego Angielskiego Roku Drugiego ma na celu rozwijanie umiejętności i nawyków uczenia się wpajanych w roku pierwszym. Powinny one mieć na celu rozwijanie pewności siebie i niezależności ucznia w następujących obszarach: - rozumienie i odpowiadanie na szereg tekstów akademickich; - umiejętność śmiałego posługiwania się różnorodnymi strukturami i środkami argumentacyjnymi w różnych akademickich kompozycjach; - świadomość różnych odmian języka angielskiego, które znajdują autentyczne zadania ze słuchu; - świadomość złożoności i niuansów języka używanego w zadaniach mówienia |
|
Pełny opis: |
Kurs praktycznego języka angielskiego w klasie drugiej ma na celu wykorzystanie istniejącej wiedzy uczniów na temat odmian wzorców mowy i niestandardowej wymowy angielskiej. Ponadto zachęca ucznia do większej pewności w umiejętności transkrypcji słowa mówionego i formułowania własnych zadań słuchowych na podstawie nagranego materiału. Zachęca także do korzystania z Internetu i biblioteki jako źródeł materiałów do zadań związanych z mówieniem/czytaniem/pisaniem. Ponadto rozwija świadomość zasad rządzących gramatyką, tworzeniem słów i formami wyrazowymi; rozwija wiedzę krytyczną i świadomość struktury tekstu; łączy kurs z innymi kursami językowymi i merytorycznymi uwzględnionymi w programie nauczania; przyczynia się do szerszej misji wytwarzania myślących, analitycznych absolwentów; oddziela argumentację obiektywną i subiektywną oraz identyfikuje i bada różne sposoby narracji. Kurs podkreśla znaczenie zrozumienia i docenienia umiejętności wymaganych do pisania akademickiego i dlatego opiera się na pracy z poprzedniego roku. Wreszcie zwiększa dokładność i zakres słownictwa, gramatyki i interpunkcji, umożliwiając uczniom zarządzanie i rozumienie różnorodnych tekstów oraz kompetentne stosowanie strategii rozwijania i porządkowania pomysłów, co pozwala zapewnić praktykę w zadaniach poprawiania błędów; uczyć wartości samorealizacji i korekty rówieśniczej; budować świadomość i wrażliwość na odmienność i różnicę, zarówno w klasie, jak i poza nią. |
|
Literatura: |
Zobacz poszczególne kursy, aby uzyskać więcej informacji |
|
Uwagi: |
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze zimowym 2024. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.