Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - fonetyka korektywna języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-3SWZFKON |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - fonetyka korektywna języka niemieckiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Cele: 1. Percepcyjna sprawność fonetyczna (słuchanie, od/wysłuchiwanie, odróżnianie dźwięków) 2. Produktywna sprawność fonetyczna (mówienie, wymawianie, interpretowanie poezji i tekstów literackich, formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolne tematy) - zgodnie ze standardami wymowy niemieckiej. |
Pełny opis: |
Na zajęciach studenci zapoznają się z rolą i funkcją fonetyki w nauczaniu języka obcego, fizjologicznymi możliwościami człowieka w zakresie produkcji sygnałów dźwiękowych, z narządami mowy i ich czynnościami w procesie mówienia itp. Poznają niemieckie samogłoski i spółgłoski. Wymowa ćwiczona jest m.in. poprzez wierszyki, łamańce językowe, piosenki, gry i zabawy niezbędne w pracy nauczyciela. Studenci poznają główne zasady i reguły wymawiania poszczególnych głosek - są w stanie przeczytać poprawnie fonetyczne nieznane teksty. |
Literatura: |
1. Morciniec, N, Prędota, S: Podręcznik wymowy niemieckie, Warszawa 2008 2.Cauneau, I: Hören, Brummen, Sprechen, München 1992 • Dieling, H, Hirschfeld, U: Phonetik lehren und lernen, München 2000 Sikorski, J: Korrektive Phonetik Praxis, Warszawa 2006 |
Efekty uczenia się: |
Student /tka - K_W02, K_K01 wykształcił umiejętności poprawnego stosowania środków artykulacyjnych, intonacyjnych i ekspresywnych języka w bezpośrednim użyciu sytuacyjnym, tzn. w ramach tworzenia własnych tekstów w procesie komunikacji, H1P_W02, H1P_K01 • K_W12 posiada wiedzę teoretyczną oraz ma rozwinięty słuch fonematyczno - fonetyczny, potrafi skorygować błędnie przyswojone struktury artykulacyjne i intonacyjne, H1A W04 , S1A_W05 • K_W16, K_U10, zna relacje między wymową, a pisownią, H1A_W04, H1P_U11 • K_U01, K_U25 umie przeciwdziałać interferencji fonetycznej pomiędzy językiem polskim, a językiem niemieckim, H1P_U01, S1A_U06 • K_W0 3, K_U02 zna podstawową terminologię, wyćwiczył, wykształcił i ugruntował poprawną artykulację języka niemieckiego zgodnie z obowiązującą normą standardową H1P_W03, H1P_U02 H1A U01, H1A U03, H1A_U10 - K_U12, K_U17 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku niemieckim, dbając o poprawne stosowanie przestrzeganie reguł standardów wymowy niemieckiej. H1P_U13, H1A U01, H1A U06, H1A U11, H1A U12 |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W trakcie trwania semestru za wykonanie określonych przez lektora zadań studenci otrzymują przewidzianą w programie ilość punktów. Określone zadanie można uznać za zaliczone, jeśli uzyskana liczba punktów wynosi co najmniej 60 % maksymalnej ilości punktów. Prace, za które student nie uzyskał minimum 60 % punktów, muszą zostać poprawione. W odniesieniu do prac kontrolnych pisanych w ramach zajęć oznacza to powtórne pisanie pracy w terminie wyznaczonym przez lektora, przy czym ilość punktów za poprawioną pracę kontrolną musi przekroczyć 70% maksymalnej ilości punktów możliwej do uzyskania za daną pracę kontrolną. Zaliczeni otrzymują studenci, którzy w trakcie semestru uzyskali co najmniej 60 % maksymalnej ilości punktów przewidzianych na dany semestr. Studenci, którzy nie przedłożą portfolio, nie otrzymają zaliczenia. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.