Second Subject Teaching - Subject Didactics of French
General data
Course ID: | 4100-5SDPF |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Second Subject Teaching - Subject Didactics of French |
Name in Polish: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: dydaktyka przedmiotowa (język francuski) |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | French |
Type of course: | foreign languages |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia przeznaczone są dla studentów III roku II specjalności francuskiej CKNJO i EE. Ich celem jest przygotowanie do praktyk pedagogicznych w szkole podstawowej na I etapie edukacyjnym. |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wybranych zagadnień z zakresu dydaktyki języka francuskiego jako języka obcego na etapie wczesnoszkolnym nauczania. Ich celem jest zapoznanie przyszłych nauczycieli języka francuskiego ze specyfiką pracy z małymi dziećmi przy kształtowaniu i rozwijaniu poszczególnych sprawności językowych. |
Full description: |
(in Polish) W ramach zajęć omawiane są następujące zagadnienia: - wybrane zagadnienia z zakresu kształtowania poszczególnych sprawności językowych: rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie. - charakterystyka grypy wiekowej – dzieci młodsze 6- 9 lat - specyfika pracy z dziećmi w nauczaniu języka obcego – charakter ludyczny zajęć z dziećmi - budowa lekcji języka obcego ukierunkowanej na dzieci młodsze - budowa lekcji zdalnej Nakład pracy studenta: 2 ECTS – przyznawane jak poniżej: -godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 1 ECTS - przygotowanie do zajęć / aktywny udział w zajęciach, przygotowanie poprawnego konspektu lekcji/ zaliczenie testu: 1 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) - Allan R. et all., Europejskie portfolio dla studentów- przyszłych nauczycieli języków - Cohen, R, (1992), L’apprentissage précoce de la lecture, Paris : PUF, Pédagogie d’aujourd’hui - Cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer, Conseil de l’Europe/les Editions Didier, - Cuq J.-P., Gruca I. (2002) Cours de didactique du français langue étrangère, PUG, Grenoble. - DOYE P. ,ALISON H.( 1997)”L’enseignement des langues étangères à l’école primaire”, Strasbourg, Editions du Conseil de l’Europe, - Gordon Th., Wychowanie bez porażek w szkole, Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa 2000 - Komorowska H. et all. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2009 - Języki Obce w Szkole. Nauczanie wczesnoszkolne. Numer specjalny6/2000, Wydawnictwa CODN, Warszawa, 2000 - Pamuła M., Europejskie portfolio językowe- opis i ocena umiejętności komunikacyjnych i językowych ucznia (w) Komorowska H., Ewaluacja w nauce języka obcego, Wyd. UwB, Białystok, 2002 - Pamuła, M., (2003), Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Warszawa: Fraszka Edukacyjna - Robertson J., Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie, WSIP, Warszawa, 1998 - Sikora-Banasik et all., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2009 - Silberman M., Uczymy się uczyć, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003 - SILVA H. (2009) "Le jeu en classe de langue" , Paris, CLE International - TAGLIANTE Ch.( 1991)”La classe de langue”, Paris, CLE - Vanthier H., L’enseignement aux enfants en classe de langue, CLE International, Paris 2009 - Numéro spécial Français dans le monde. Recherches et applications, août-septembre 1991 “Enseignements/apprentissages précoces des langues” - WENK B.( 1989)”Enseigner aux enfants”, Paris, CLE, série „Techniques de classe” |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu cyklu zajęć: Wiedza Student zna 1. w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku polskim i francuskim - K_W16 2.podstawę programową dotyczącą treści nauczania języka francuskiego na I etapie edukacyjnym i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem - K_W19 Umiejętności Student potrafi 1.wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i francuskim, w szczególności zasobów internetowych - K_U01 2. samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkolnych - K_U02 3. obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania- K_U05 4. dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu - K_U09 5. przygotować prace pisemne w języku polskim i francuskim, dotyczące zagadnień szczegółowych - K_U13 6. wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych - K_U19 7. pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania - K_U20 8. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT) w języku polskim i obcym - K_U22 Kompetencje społeczne Student jest zdolny do 1. współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K05 podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych w środowisku szkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie - K_K09 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania – Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: Obecność sprawdzana jest poprzez odczytanie listy studentów i ustne potwierdzenie obecności/ imienne wpisy studentów na czacie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa ( Regulamin Studiów UW, III. Prawa i obowiązki studenta artykuł 19, punkt 2). a) obecność na zajęciach (student ma prawo do 2 nieobecności w semestrze - usprawiedliwionych lub nie); obecność na zajęciach stanowi 10% oceny końcowej b) punktualne przychodzenie/logowanie się na zajęcia. Punktualność stanowi 5% oceny. c) przygotowanie do zajęć (lektura wybranych pozycji bibliograficznych)- 20% oceny końcowej d) pozytywne zaliczenie wszystkich zadań z platformy - co stanowi 25% oceny końcowej e)zaliczenie dwóch testów- zalicza 60%, co stanowi 40% oceny na koniec semestru. Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot. Ocenie podlegają: – stopień opanowania wiedzy i umiejętności przewidzianych planem wykładów, - samodzielność i krytyczny stosunek w prowadzeniu analiz – poprawność językowa Zalicza 60% możliwej liczby punktów. 60%-68%- ocena dostateczna 69%-76% - dostateczny plus 77%-85%- dobry 86%-92%- dobry plus 93%-100%-bardzo dobry Nakład pracy studenta: 2 ECTS – przyznawane jak poniżej: -godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 1 ECTS - przygotowanie do zajęć / aktywny udział w zajęciach, przygotowanie poprawnego konspektu lekcji/ zaliczenie testu: 1 ECTS |
Practical placement: |
(in Polish) Studenci odbywają praktyki pedagogiczne w klasach 1-3 i 4-8 w szkole podstawowej w wymiarze 60 godzin w semestrze letnim. |
Copyright by University of Warsaw.