University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical French - academic communication

General data

Course ID: 4100-5SNJFKA
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Practical French - academic communication
Name in Polish: Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups: Obligatory subjects in semester V in CKNJOIEE UW - first cycle studies
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: French
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Student powinien zaliczyć przedmiotu Nauka Języka Francuskiego na II roku studiów i posiadać znajomość języka na poziomie B2/B2+

Studenci kierowani są na lektoraty

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim.

Full description: (in Polish)

Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:

1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE (poziom 3 w pierwszym semestrze i 4 w drugim) oraz materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, nagrania o charakterze informacyjnym i argumentacyjnym (czas trwania ok 3- 4 minuty)

2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu

3. ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji

Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów

2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących

3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne)

4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu)

5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych

6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:

1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach

2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli

3. ćwiczenie umiejętności argumentowania swojego punktu widzenia

4. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania

2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego)

3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych

4. pisanie dłuższych tekstów argumentacyjnych, sprawozdań i streszczeń.

Bibliography: (in Polish)

1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020.

2. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005.

3. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000

4. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode français. Niveau B1 du CECR, ,Didier, Paris, 206

2006

5. Pécheur J., Constanzo E., Molinié M., Campus 3. Méthode de français, CLE International, Paris, 2003

6. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007,

7. DELF B1 i B2, 100& réussite,

8. Clés du nouveau DELF B1 i B2, PUG,

9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia.

10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde.

11. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów.

12. Dostępne słowniki francusko-francuskie.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu procesu uczenia się student:

Umiejętności

Student potrafi

- S_U11 argumentować merytorycznie w języku francuskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski na poziomie biegłości B2/B2+ wg ESOKJ

• conduct an argument using the views of other authors and formulate conclusions in French

- S_ U13 przygotować prace pisemne w języku francuskim , właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł na poziomie biegłości B2/B2+ wg ESOKJ

• prepare written work in both Polish and another language, relevant to their course of studies, at an appropriate academic level, on specific issues, using basic theoretical approaches and a variety of sources

- S_ U14 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł na poziomie biegłości B2/B2+ wg ESOKJ

• prepare, and deliver in public, oral presentations in French, for specific purposes, using basic theoretical approaches, as well as a variety of sources

- S_ U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów na poziomie biegłości B2/B2+ wg ESOKJ

• speak and write consistently and precisely in French on topics related to educational matters, applying different theoretical approaches and using findings from other disciplines related to the field of studies

- S_ U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów na poziomie biegłości B2/B2+ wg ESOKJ

• present their ideas, concerns, and suggestions, in French, supporting them with argumentation in the context of chosen theoretical perspectives and opinions of various authors

S_U_17 posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej i językiem obcym lektoratowym.

• use language skills at CEFR level C1 in French , including the specificity of academic language and that of classroom communication and the second foreign language (lektorat) at CEFR level B1

*Studenci, którzy wybrali drugą specjalność językową (nauczanie języka francuskiego lub niemieckiego) zobowiązani są do zdania egzaminu na poziomie C1 organizowanego przez CKNJOiEE i nie są zobowiązani do zdawania egzaminu certyfikacyjnego.

*Students who have chosen teaching French or German as their second specialisation are required to pass an exam at level C1 prepared by CFLTT&EE and are not required to take a language certificate exam.

S_ U_22 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK)

• independently acquire knowledge and develop their professional competences in teaching foreign languages and, optionally, social studies using a variety of sources (in Polish and a foreign language)

S_ U_24 zachowywać się dojrzale, odpowiedzialnie i profesjonalnie oraz panować nad swoimi emocjami

• act in a mature, responsible and professional manner and control their emotions

S_ U_22 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku polskim i obcym

• independently acquire knowledge and develop their professional competences in teaching foreign languages using a variety of sources (in Polish and a foreign language) and new technologies (ICT)

Wiedza:

absolwent zna i rozumie / Knowledge: the graduate knows and understands

-S_W10_ w znacznym stopniu odbiorców (podmioty) edukacji, oraz metody diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług edukacyjnych

• to a significant extent, the learners (recipients of educational services) and the methods of diagnosing their needs and assessing the quality of educational services

- S_ W16 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia

• to a significant extent, the process of interpersonal communication and social patterns in French

- S_ W_8 elementarne zasady i normy etyczne

• elementary principles and ethical norms

Kompetencje społeczne:

absolwent jest gotów do / Social competences: the graduate is prepared to

- S_K01 uczenia się przez całe życie

• pursue lifelong learning

- S_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

• reflect on the level of their skills and knowledge, constantly develop professionally and personally, self-assess their competences, improve their skills, plan their development and training

- S_ K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

• interact and work in a group, performing various roles

- S_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

• correctly identify the priorities for the implementation of tasks set by oneself or others

- S_K10 dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela

• see the importance of behaving in a professional manner and reflect on the ethical issues raised in the teaching profession.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze, po przekroczeniu tego progu nieobecności student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać;

b) punktualne przychodzenie na zajęcia ;

c) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych;

d) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%;

e) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie - 2 kompletne testy w semestrze;

f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych w sali (zalicza 15 punktów na 25);

g) aktywność i zaangażowanie podczas zajęć.

Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot.

Do oceny wlicza się

* ilość punktów ze wszystkich prac kontrolnych, testów oraz dodatkowych zadań do wykonania w sali lub w domu w semestrze- zalicza 60%;

* ilość punktów z wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25);

* ocena z dodatkowych zadań, np. przedstawienie artykułu, nagrania radiowego.

Suma wszystkich punktów stanowi ocenę na koniec semestru :

60% -68%- ocena dostateczna

69%-76%- ocena dostateczny plus

77%-84%- ocena dobra

85%-92% - dobry plus

93%- 100%- bardzo dobry

Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze.

W ramach przedmiotu NJF organizowane są zajęcia uzupełniające, które mają charakter zajęć wspierających. Zajęcia obejmują 30 godzin w semestrze, w tym: 20 godzin zajęć zamieszczonych na platformie CKC oraz 10 godzin zajęć (5 spotkań) w formie zdalnej z udziałem wykładowcy. Każdy student jest zobowiązany uzyskać 60% punktów ze wszystkich udostępnionych zadań na platformie. Zajęcia w trybie zdalnym są fakultatywne. Na zajęcia w trybie zdalnym kieruje studentów koordynator przedmiotu NJF w oparciu o analizę postępów poczynionych przez studenta w ramach zajęć NJF.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Barbara Kukuryka-Kwiecińska
Group instructors: Barbara Kukuryka-Kwiecińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim.

Full description: (in Polish)

Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:

1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE (poziom 3 w pierwszym semestrze i 4 w drugim) oraz materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, nagrania o charakterze informacyjnym i argumentacyjnym (

2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu

3. ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji.

Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów

2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących

3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne)

4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu)

5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych

6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:

1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach

2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli

3. ćwiczenie umiejętności argumentowania swojego punktu widzenia

4. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania

2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego)

3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych

4. pisanie dłuższych tekstów argumentacyjnych, sprawozdań i streszczeń.

Bibliography: (in Polish)

1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020.

2. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005.

3. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000

4. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode français. Niveau B1 du CECR, ,Didier, Paris, 206

2006

5. Pécheur J., Constanzo E., Molinié M., Campus 3. Méthode de français, CLE International, Paris, 2003

6. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007,

7. DELF B1 i B2, 100& réussite,

8. Clés du nouveau DELF B1 i B2, PUG,

9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia.

10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde.

11. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów.

12. Dostępne słowniki francusko-francuskie.

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Barbara Kukuryka-Kwiecińska
Group instructors: Barbara Kukuryka-Kwiecińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu rozwijanie umiejętności studentów w zakresie czterech sprawności językowych: rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Wszystkie sprawności są ćwiczone w sposób zintegrowany. Zajęcia kładą również nacisk na praktyczne zastosowanie gramatyki. Ponadto celem zajęć jest wdrażanie studenta do autonomicznego posługiwania się językiem francuskim.

Full description: (in Polish)

Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:

1. rozwijanie umiejętności odbioru różnorodnych materiałów audio – materiały audio towarzyszące podręcznikom FLE (poziom 3 w pierwszym semestrze i 4 w drugim) oraz materiały autentyczne: reklamy, prognozy pogody, piosenki, nagrania o charakterze informacyjnym i argumentacyjnym (

2. ćwiczenie umiejętności określania: kontekstu sytuacyjnego (miejsca, czasu, warunków, uczestników), głównej myśli tekstu, głównych myśli poszczególnych części tekstu, intencji nadawcy tekstu

3. ćwiczenie umiejętności: stwierdzania czy tekst zawiera określone informacje oraz wyselekcjonowania informacji.

Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów i ich strukturą w oparciu o konkretne przykłady tekstów

2. rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem różnych typów tekstów : relacjonujących, opisujących, informujących, instruujących, argumentujących

3. rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów autentycznych poprzez zapoznanie studentów ze strategiami czytania (czytanie globalne – zrozumienie ogólnego sensu, czytanie selektywne – wyszukiwanie konkretnych informacji, czytanie intensywne)

4. rozwijanie sprawności czytania z uwzględnieniem wszystkich typów: czytanie głośne (zwrócenie uwagi na prawidłową artykulację dźwięków, na elementy prozodyczne: akcent, intonacja, łączenia międzywyrazowe), czytanie ciche, czytanie ekspresywne (ćwiczenie umiejętności wyrażania różnych emocji, podkreślania ważnych fragmentów tekstu, uwydatniania struktury tekstu)

5. zapoznanie studentów z etapami i zasadami analizy tekstu: formułowanie hipotez dotyczących treści tekstu w oparciu o tytuł, autora, miejsce publikacji; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu w oparciu o ciąg pytań: kto? gdzie? kiedy? co? dlaczego?; ćwiczenie umiejętności formułowania głównej myśli tekstu na podstawie słów kluczowych; ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między różnymi częściami tekstu (paragrafami) na podstawie analizy artykulatorów logicznych

6. rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem: kompetencji leksykalnej (rozwijanie słownika – rozpoznawanie i rozumienie słów), gramatycznej (rozpoznawanie i rozumienie związków wyrazowych oraz konstrukcji zdaniowych) i pragmatycznej (rozpoznawanie i rozumienie funkcji stylistycznej i tekstowej; rozwijanie umiejętności wyrażania myśli tekstu w formie planu

Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:

1. ćwiczenie umiejętności formułowania pytań oraz udzielania precyzyjnych i poprawnych gramatycznie odpowiedzi podczas prowadzenia rozmowy i wyrażania własnej opinii na tematy poruszane w tekstach prezentowanych na zajęciach

2. rozwijanie umiejętności studentów w zakresie ustnego prezentowania przeczytanego tekstu z przedstawieniem głównych jego myśli

3. ćwiczenie umiejętności argumentowania swojego punktu widzenia

4. Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania

1. zapoznanie studentów z różnymi typami tekstów pisanych: list prywatny, prosty list formalny, ogłoszenie, życiorys, recenzja, opowiadanie, rozprawka oraz analiza ich konstrukcji w celu opanowania ich pisania

2. ćwiczenie umiejętności pisania planu tekstu (czytanego lub wysłuchanego)

3. rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka poprzez wykonywanie ćwiczeń dotyczących konstrukcji składniowych, synonimów, artykulatorów logicznych

4. pisanie dłuższych tekstów argumentacyjnych, sprawozdań i streszczeń.

Bibliography: (in Polish)

1. Sowa M., Deckert M., Piotrowska-Skrzypek M., C'est parti! 3, Wydawnictwo Draco, Kraków 2020.

2. Leroy-Miquel, C., Goliot-Lété, A., Vocabulaire progressif du français, Clé internetional, Paris 2005.

3. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000

4. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode français. Niveau B1 du CECR, ,Didier, Paris, 206

2006

5. Pécheur J., Constanzo E., Molinié M., Campus 3. Méthode de français, CLE International, Paris, 2003

6. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007,

7. DELF B1 i B2, 100& réussite,

8. Clés du nouveau DELF B1 i B2, PUG,

9. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia.

10. Nagrania radiowe, materiały audio do Le Français dans le Monde.

11. Artykuły z prasy francuskojęzycznej znalezione przez studentów.

12. Dostępne słowniki francusko-francuskie.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)