Second Language Teaching - Practical German
General data
Course ID: | 4100-5SPNJN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Second Language Teaching - Practical German |
Name in Polish: | Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | German |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Program jest przewidziany dla trzeciego roku studiów i stanowi kontynuację czterech poprzednich semestrów. Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie języka niemieckiego |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów, tzn, że wszystkie cztery umiejętności: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie będą – dzięki celowym strategiom – w dalszym ciągu ćwiczone i poszerzane. Ponieważ studenci powinni już dysponować odpowiednią znajomością języka niemieckiego, będą mogli w trakcie zajęć umiejętności te praktycznie realizować. |
Bibliography: |
(in Polish) Erkundungen B2 kompakt Schubert Verlag, Anne Buscha, Ingrid Grigull, Susanne Raven |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu studenci: - rozumieją bez trudności język mówiony niezależnie od tempa wypowiedzi i to zarówno w kontakcie bezpośrednim z rozmówcą, jak też i we fragmentach zaczerpniętych z mediów. (rozumienie ze słuchu) - uczestniczą bez trudu we wszelkich rozmowach i dyskusjach; znane im są zwroty idiomatyczne i potoczne. Potrafią wypowiadać się płynnie i wyrażać niuanse znaczeniowe - np. przejąć zaproponowaną rolę. Gdy pojawią się problemy z wyrażeniem myśli powinni móc bez trudu je przeformułować. Ich wypowiedzi i wyjaśnienia powinny być zbudowane logicznie i dopasowane do sytuacji. (mówienie - opanowują standardową wymowę (intonację, rytm, przerwy w wypowiedzi, długie i krótkie samogłoski, samogłoski z przegłosem, prawidłową wymowę spółgłosek, asymilację). (fonetyka) - czytają i rozumieją wszelkie rodzaje tekstów pisanych, również wtedy, gdy one są abstrakcyjne i językowo złożone. (czytanie) - potrafią pisać różne rodzaje tekstów, uwzględniając przy tym ich charakterystyczną budowę i cechy stylistyczne oraz specyficzne słownictwo. Sformułowane przez nich teksty zbudowane są klarownie, tak że czytelnik bez trudu ogarnia najistotniejsze punkty. Potrafią też streścić pisemnie przeczytane teksty, omówić teksty fachowe i literackie a w razie potrzeby do nich się odnieść. (pisanie) - znają zasady nowej pisowni. (ortografia) - nie popełniają błędów gramatycznych zakłócających komunikację. - poszerzają swoje słownictwo i umieją je praktycznie zastosować. Zakres tematów semestr zimowy: 1. Ludzie i życiorysy 2. W domu i w drodze 3. Miedzy kulturami 4. Praca i Studia Zakres tematów semestr letni: 1. Sztuka 2. Tabu 3. Technika i wynalazki 4. Szczęście 5. Zaangażowanie społeczne 6. Pieniądze 7. Popkultura i życie nowczesne |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocenie podlegają: - Aktywność: studenci są zobligowani do czynnego uczestnictwa w zajęciach, by w ten sposób potwierdzić swe zainteresowanie i przygotowanie; - Odpowiedzi ustne: wszyscy studenci muszą w trakcie semestru udzielić przynajmniej dwóch dłuższych, nieprzygotowanych wypowiedzi; - Prezentacja w oparciu o samodzielnie znaleziony i opracowany artykuł prasowy. Jej długość może zależeć, po uzgodnieniu z prowadzącym zajęcia, od objętości artykułu i tematu, - Prace domowe: w trakcie semestru piszą studenci dwie obowiązkowe prace domowe (tematy zostaną ustalone na zajęciach); - Prace klauzurowe: dwie w semestrze - jedna przed praktykami, jedna pod koniec semestru; - Na ocenę końcową składa się suma tych ocen cząstkowych. Jeśli liczba punktów nie przekracza wymaganego minimum, przewidziana jest dodatkowa praca klauzurowa. - Obecność: według programu studiów nie mniej niż 90%; |
Copyright by University of Warsaw.