University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Second Language Teaching - Practical German

General data

Course ID: 4100-5SPNJN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Second Language Teaching - Practical German
Name in Polish: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu: Praktyczna nauka języka niemieckiego
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: German
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Program jest przewidziany dla trzeciego roku studiów i stanowi kontynuację czterech poprzednich semestrów. Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie języka niemieckiego

Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów, tzn, że wszystkie cztery umiejętności: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie będą – dzięki celowym strategiom – w dalszym ciągu ćwiczone i poszerzane. Ponieważ studenci powinni już dysponować odpowiednią znajomością języka niemieckiego, będą mogli w trakcie zajęć umiejętności te praktycznie realizować.

Bibliography: (in Polish)

Erkundungen B2 kompakt Schubert Verlag, Anne Buscha, Ingrid Grigull, Susanne Raven

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu kursu studenci:

- rozumieją bez trudności język mówiony niezależnie od tempa wypowiedzi i to zarówno w kontakcie bezpośrednim z rozmówcą, jak też i we fragmentach zaczerpniętych z mediów. (rozumienie ze słuchu)

- uczestniczą bez trudu we wszelkich rozmowach i dyskusjach; znane im są zwroty idiomatyczne i potoczne. Potrafią wypowiadać się płynnie i wyrażać niuanse znaczeniowe - np. przejąć zaproponowaną rolę. Gdy pojawią się problemy z wyrażeniem myśli powinni móc bez trudu je przeformułować. Ich wypowiedzi i wyjaśnienia powinny być zbudowane logicznie i dopasowane do sytuacji. (mówienie

- opanowują standardową wymowę (intonację, rytm, przerwy w wypowiedzi, długie i krótkie samogłoski, samogłoski z przegłosem, prawidłową wymowę spółgłosek, asymilację). (fonetyka)

- czytają i rozumieją wszelkie rodzaje tekstów pisanych, również wtedy, gdy one są abstrakcyjne i językowo złożone. (czytanie)

- potrafią pisać różne rodzaje tekstów, uwzględniając przy tym ich charakterystyczną budowę i cechy stylistyczne oraz specyficzne słownictwo. Sformułowane przez nich teksty zbudowane są klarownie, tak że czytelnik bez trudu ogarnia najistotniejsze punkty. Potrafią też streścić pisemnie przeczytane teksty, omówić teksty fachowe i literackie a w razie potrzeby do nich się odnieść. (pisanie)

- znają zasady nowej pisowni. (ortografia)

- nie popełniają błędów gramatycznych zakłócających komunikację.

- poszerzają swoje słownictwo i umieją je praktycznie zastosować.

Zakres tematów

semestr zimowy:

1. Ludzie i życiorysy

2. W domu i w drodze

3. Miedzy kulturami

4. Praca i Studia

Zakres tematów

semestr letni:

1. Sztuka

2. Tabu

3. Technika i wynalazki

4. Szczęście

5. Zaangażowanie społeczne

6. Pieniądze

7. Popkultura i życie nowczesne

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenie podlegają:

- Aktywność: studenci są zobligowani do czynnego uczestnictwa w zajęciach, by w ten sposób potwierdzić swe zainteresowanie i przygotowanie;

- Odpowiedzi ustne: wszyscy studenci muszą w trakcie semestru udzielić przynajmniej dwóch dłuższych, nieprzygotowanych wypowiedzi;

- Prezentacja w oparciu o samodzielnie znaleziony i opracowany artykuł prasowy. Jej długość może zależeć, po uzgodnieniu z prowadzącym zajęcia, od objętości artykułu i tematu,

- Prace domowe: w trakcie semestru piszą studenci dwie obowiązkowe prace domowe (tematy zostaną ustalone na zajęciach);

- Prace klauzurowe: dwie w semestrze - jedna przed praktykami, jedna pod koniec semestru;

- Na ocenę końcową składa się suma tych ocen cząstkowych. Jeśli liczba punktów nie przekracza wymaganego minimum, przewidziana jest dodatkowa praca klauzurowa.

- Obecność: według programu studiów nie mniej niż 90%;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)