University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Second Language Teaching - Practical German

General data

Course ID: 4100-6SPNJN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Second Language Teaching - Practical German
Name in Polish: Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka niemieckiego
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Program jest przewidziany dla trzeciego roku studiów i stanowi kontynuację czterech poprzednich semestrów. Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej ukierunkowanej na potrzeby przyszłych nauczycieli języka niemieckiego i osiągnięcie poziomu C1 wg ESOKJ, zgodnie ze standardami kształcenia nauczycieli.

Full description: (in Polish)

Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku niemieckim. Uczestnicy rozumieją dłuższe wypowiedzi, zawarte w programach telewizyjnych i filmach, długie i złożone teksty informacyjne i literackie, dostrzegając ich zróżnicowanie pod względem stylu, a także teksty specjalistyczne. Potrafią wypowiadać się płynnie i spontanicznie, bez zbyt widocznego namyślania się w celu znalezienia właściwych sformułowań, również w sprawach zawodowych. Precyzyjnie formułują swoje myśli i poglądy, nawiązując do wypowiedzi rozmówców. Wypowiadają się w zrozumiałych i dobrze zbudowanych tekstach, dostosowując styl do potencjalnego czytelnika

Zakres tematyczny prowadzonych zajęć obejmuje następujące zagadnienia:

1. Problemy życia współczesnego

2. Rola mediów

3. Nauczanie i uczenie się

4. Psychologia

5. Społeczeństwo konsumpcyjne

6. Związki

7. Niemcy i Polacy

8. Praca w erze globalizacji

9. Sztuka

10. Zaangażowanie społeczne

11. Ukryte znaczenia wypowiedzi, tematy tabu.

12. Szczęście

13. Postęp techniczny i cywilizacyjny

14. Finanse

Każdy z tematów realizowany jest na podstawie autentycznych tekstów z mediów niemieckojęzycznych. Na podstawie przeczytanych lub wysłuchanych tekstów studenci poszerzają swoje kompetencje językowe w dyskusjach i innych formach wypowiedzi ustnych, a także w formie wypowiedzi pisemnych. Na każdy semestr przewidziane są też co najmniej dwie dłuższe wypowiedzi ustne i dwie wypowiedzi pisemne (po 350-400 słów), a w semestrze zimowym dodatkowo praca pisana w domu na 350-400 słów.

Nakład pracy studenta:

– 120 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach,

– oraz pogłębiona praca własna studenta (platforma e-learningowa, przygotowanie do zajęć i egzaminu, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia)

Bibliography: (in Polish)

Teksty prasowe

- z tygodników niemieckich np.: Stern, Focus, Der Spiegel,

- dzienników np.: Frankfurter Allgemeine, Die Zeit, Die Welt ,

- serwisy internetowe

- krótkie teksty literackie

- Autentyczne teksty audio i audio-video z niemieckojęzycznego radia i telewizji

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych.

K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.

K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

K_U09 posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków

K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł

K_U10 potrafi bez trudności rozumieć rozmowy na znane mu i omawiane na zajęciach tematy

K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania

K_U27 posiada umiejętności językowe w zakresie języka kierunkowego dla specjalności głównej i specjalności dodatkowej na poziomie C1 ESOKJ, zgodne z wymaganiami określomymi w standardach nauczycielskich, a w zakresie sprawności pisania w specjalności głównej na poziomie C2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

I. Informacje ogólne

Do zaliczenia semestru konieczne jest uzyskanie 60 % punktów w 3 obszarach:

-praca na zajęciach (wypowiedzi ustne, praca grupowa, udział w dyskusji, wykonywanie zadań komunikacyjnych) – 30 %,

-praca samodzielna na platformie, testy leksykalno-gramatyczne – 30%

-test zaliczeniowy (tylko w semestrze zimowym), prace domowe (przygotowane wypowiedzi ustne i prace pisemne) – 40 %

(w każdym z tych obszarów przynajmniej 50%)

II. Kryteria oceny dłuższych wypowiedzi ustnych

Prezentacja, krótki referat, dłuższa wypowiedź ustna, a także wypowiedź na egzaminie ustnym oceniane są według następujących kryteriów:

- zrozumienie polecenia/treść wypowiedzi

- skuteczność interakcyjna/dobór środków językowych

- poprawność językowa ( gramatyczno-leksykalna, stylistyczna)

- poprawność w zakresie wymowy i intonacji, płynność wypowiedzi

Dokładne kryteria oceny są także podane studentom przed każdym ocenianym wystąpieniem ustnym.

III. Kryteria oceny prac pisemnych

Ocena prac pisemnych obejmuje następujące elementy:

-Treść, zgodność z tematem

-Kompozycja, dobór słownictwa

-Poprawność formalna

IV. Uwagi końcowe i sposób wyliczenia oceny za semestr

Ocenę wyliczamy na podstawie ilości punktów uzyskanych u poszczególnych wykładowców oraz punktów z testu końcowego w semestrze zimowym.

V. Egzamin

Język prowadzenia: niemiecki

Skrócony opis:

na poziomie C1 według ESOKJ

Egzamin odbywa się w sesji letniej i ma formę pisemną i ustną na poziomie C1 według ESOKJ.

Pełny opis:

Egzamin pisemny

Składa się z 4 części: słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedź pisemna oraz test leksykalny. Na napisanie testu student ma 180 minut.

Za egzamin można uzyskać maksymalnie 100 pkt, które przeliczane są na ocenę.

Aby zaliczyć tę część egzaminu należy uzyskać 60% punktów.

Egzamin ustny

Na egzamin ustny wymagana jest: umiejętność streszczania artykułów prasowych na poziomie C1, znajomość leksyki oraz struktur gramatycznych na poziomie C1

Egzamin składa się z 2 zadań:

- streszczenie tekstu wylosowanego przez studenta (z zestawu tekstów omawianych podczas zajęć)

- wypowiedź ustna do dwóch zadań dotyczących treści omawianych na zajęciach w semestrze zimowym i letnim, wylosowanych przez studenta

Na egzamin student zgłasza się 30 minut przed jego rozpoczęciem, losuje tekst i przygotowuje jego streszczenie - na przygotowanie tekstu zdający ma 20 minut.

Efekty kształcenia:

Egzamin ma sprawdzić/potwierdzić następujące efekty kształcenia:

K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla nauczania języków obcych.

K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów.

K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

K_U09 posiada umiejętność argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków

K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł

K_U10 potrafi bez trudności rozumieć rozmowy na znane mu i omawiane na zajęciach tematy

K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z egzaminu pisemnego: oceniane są: rozumienie ze słuchu (15), czytanie ze zrozumieniem (10), pisanie (25), użycie języka (50).

Za cały egzamin można uzyskać 100 punktów. Punkty przeliczane są na ocenę szkolną.

Tabela przeliczania punktów na ocenę:

60 – 67,5 = 3,0

68 – 76 = 3,5

76,5 – 84,5 = 4,0

85 – 93 = 4,5

93,5 – 100 = 5,0

Ocena z egzaminu ustnego

Kryteria oceniania:

- zrozumienie polecenia/treść wypowiedzi

- skuteczność interakcyjna/dobór środków językowych

- poprawność językowa ( gramatyczno-leksykalna, stylistyczna)

- poprawność w zakresie wymowy i intonacji, płynność wypowiedzi

Umiejętności językowe:

a/ płynna i poprawna komunikacja w sytuacjach towarzyskich i zawodowych

b/dobór odpowiedniego stylu i słownictwa

c/umiejętności wyjaśniania i uzasadniania własnych opinii

d/ prezentacja tematów i poglądów

Punkty za poszczególne kryteria:

Treść: 1 - 2 pkt.

Słownictwo: 2 - 3 pkt.

Gramatyka: 2,5 - 3 pkt.

Płynność wypowiedzi/wymowa : 0,5 - 2 pkt.

ŁĄCZNIE max. 10 punktów za każde zadanie ustne

Tabela przeliczania punktów na ocenę:

18 – 20,5 = 3,0

21 – 24 = 3,5

24,5 – 25,5 = 4,0

26 – 27 = 4,5

27,5 – 30 = 5,0

Średnia z ocen uzyskanych z egzaminu ustnego i pisemnego jest oceną końcową z egzaminu.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)