Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Literatura amerykańska dla nauczycieli języka II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-IIIMLITAM
Kod Erasmus / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Literatura amerykańska dla nauczycieli języka II
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia II stopnia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Założeniem kursu jest wyposażenie studentów w umiejętność odpowiedniego doboru tekstów literatury amerykańskiej i adoptowaniu ich do potrzeb nauczania języka angielskiego na trzecim etapie edukacyjnym i wykorzystaniu w prowadzeniu zajęć z języka angielskiego w szkole wyższej. Ponadto, wiedza teoretyczna z zakresu periodyzacji literatury amerykańskiej, pozwala umiejscowić dane dzieło w jego właściwym kontekście kulturowym. Mieszany tryb prowadzenia zajęć - w sali i zdalnie - mają umożliwić optymalne wykorzystanie czasu, zdobyczy technologicznych oraz nowych metod nauczania.

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej oraz metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i kursach języka angielskiego w szkole wyższej i w nauczaniu dorosłych.

Pełny opis:

Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej w oparciu o periodyzację historii literatury amerykańskiej oraz z metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i w szkole wyższej oraz w nauczaniu dorosłych.

Kurs stanowi przegląd różnorodnych amerykańskich dzieł literackich oraz ich adaptację do nauczania na III etapie edukacyjnym i potencjalnego wykorzystania w nauczaniu języka angielskiego w szkole wyższej. skupia się na zaprezentowaniu epok nowszych, takich jak modernizm, post-modernizm, jak również przedstawieniu zwięzłej historii dramatu amerykańskiego i literatur etnicznych. Analizowane materiały to opowiadania, fragmenty powieści, teksty autobiograficzne, poezja, adaptacje sceniczne i filmowe oraz wytwory kultury popularnej związane z literaturą amerykańską.

Zakres tematyczny:

1. Mity i legendy amerykańskich grup etnicznych

2. Amerykańskie komiksy i ich superbohaterowie

3. Amerykańska fantastyka/science fiction

4. Krótkie opowiadania amerykańskie

5. Autobiografie amerykańskie

6. Liryka amerykańska

7. Dramat amerykański i adaptacje filmowe dla nastolatków i dorosłych

Literatura:

Baym, N., et al. (eds.), The Norton Anthology of American Literature, Vols. I and II. Norton, New York, 1994.

Beaty, J. & Hunter, J.P., New Worlds of Literature, Norton & Company, W. W., New York, 1994.

Bradbury, M. & Ruland, R., From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, Viking, New York, 1991.

Dealnoy, W., et al. (eds.) Learning with Literature in the EFL Classroom, Peter Lang, Franfurt am Main, 2015.

Elliott, E., American Colonial Writers 1606-1734, Gale Research Co., Detroit, Mich., 1984.

Elliott, E., American Colonial Writers 1735-1781, Gale Research Co., Detroit, Mich., 1984.

Greenberg, M.H. (ed.), Great Stories of the American West II, Berkeley Books, New York, 1997.

Hart, J.D. (ed.), The Oxford Companion to American Literature, OUP, Oxford, 1995.

High, P.B., An Outline of American Literature, Longman, London, 1989.

Jones, S.W. (ed.), Growing up in the South: An Anthology of Modern Southern Literature, Mentor, New York, 1991.

Kenner, H., The Pound Era, University of California Press, Berkeley & Los Angeles, 1974.

Kostalanetz, R. (ed.), American Writing Today, 2 vols., Forum Series, United States International Communication Agency, Washington DC, 1982.

Lauter, P. (ed.), The Heath Anthology of American Literature, 2 vols., 3rd ed., Houghton Mifflin Company, Boston & New York, 1998.

Lewicki, Z. (ed), A Handbook of American Literature for Students of English, US Embassy Cultural Section, Warsaw, 1990.

Litz, A. W. (ed.), Major American Short Stories, OUP, New York & Oxford, 1994.

Marlow Elizabeth McCallum, How to Teach Literature: A Practical Teaching Guide, WestBow Press, a Division of Thomas Nelson & Zondervan, 2017.

Mazur, Z. (ed.), The College Anthology of American Literature, Universitas, Kraków, 1998.

McQuade, D. (ed.), The Harper Single Volume of American Literature, 3rd ed., Longman, New York, 1999.

Merriam Webster’s Encyclopedia of Literature. 1995 ed.

Perkins, D., A History of Modern Poetry, 2 vols., the Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Mass., & London, 1976.

Rubin, L.D., The Faraway Country: Writers of the Modern South, University of Washington Press, Seattle, 1963.

Richler M, (ed.), The Best of Modern Humor, Knopf, A.A., New York, 1983.

Salska, A. (ed.), Historia literatury amerykańskiej XX wieku. Vols. 1 and 2. Universitas, Kraków, 2003.

Soter, Anna O., Young Adult Literature and the New Literary Theories: Developing Critical Readers in Middle School, Teachers' College Press, New York, 1999.

Stobaugh James, American Literature: Cultural Influences of Early to Contemporary Voices: High School Level Student, 2nd print., Master Books, 2013.

Summer, T. (ed.), Culture and Literature in EFL Education: Relating Theory to Practice, Peter Lang, Frankfurt am Main, 2019.

VanSpanckeren, K. Outline of American Literature: Revised Edition, US Department of State, 1994.

Velie, A. (ed.), American Indian Literature: An Anthology, Norman, University of Oklahoma Press, 1979.

Wagner-Martin, L. A History of American Literature: 1950 to the Present, Wiley-Blackwell, Chichester, 2013.

Wagner-Martin, L. & Davidson, C.M. (eds.), The Oxford Book of Women's Writing in the United States, OUP, Oxford & New York, 1995.

Wiget, A. (ed.), Critical Essays on Native American Literature, Hall, G.K. Boston, Mass., 1985.

Williford, L. & Martone, M. (eds.), The Scribner Anthology of Contemporary Short Fiction: Fifty North American Stories Since 1970, Scribner Paperback Fiction, Simon & Schuster, New York, 1999.

Wilmeth, D.B. (ed.), The Cambridge History of American Theatre, CUP, New York, 1998

Wright Andrew, Storytelling with Children, Oxford University Press, 2009.

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna i rozumie:

K_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu literaturoznawstwo, literatura amerykańska, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej

K_W02 niezbędną terminologię z zakresu literaturoznawstwa, literatury amerykańskeij właściwą dla nauczania języków obcych

K_W21 podstawę programową języka angielskiego na trzecim etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole wyższej

Umiejętnośći: absolwent potrafi:

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku polskim i angielskim

K_U04 stosować założenia i wymagania podstawy programowej dla języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego, ew. wiedzy o społeczeństwie dla trzeciego etapu edukacyjnego oraz wymagania kształcenia językowego w szkole wyższej

K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku polskim i angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:

K_K03 odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata

K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

K_K09 uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła: bieżące przygotowanie do zajęć - weryfikacja K_W01, K_W02 i K_W21; aktywność – 20% oceny końcowej weryfikacja K_W01, K_W02 i K_W21

przygotowywanie planu lekcji z użyciem materiałów z zajęć i ustna prezentacja planu lekcji – 30% oceny końcowej - weryfikacja K_W01; K_W02; K_W21; K_U01; K_U04; K_K06; K_K09

ocena z prezentacji - (wysoka jakość merytoryczna i techniczna, oryginalnie wykonane materiały– 5.0; dobra jakość – 4.0; jakość poprawna, nieliczne błędy – 3.0; zła jakość i liczne błędy – 2.0)

kontrola obecności (obecność obowiązkowa); dopuszczalne 2 nieobecności

obowiązkowe czytanie tekstów i wykonywanie zadań na platformie Moodle, weryfikacja na zajęciach stacjonarnych znajomości tekstów i zadań w modułach kursu na platformie Moodle,

semestralny pisemny test kontrolny składający się z pytań o charakterze wielokrotnego wyboru, uzupełniania luk oraz przynajmniej jednego pytania otwartego, w którym studenci w oparciu o zdobytą wiedzę, prezentują swoją interpretację i znajomość podstawy programowej - weryfikacja K_W01, K_W02 i K_W21, K_U01, K_U01, K_U04; K_U21; K_K03 (50% oceny końcowej).

Sposób weryfikacji efektów uczenia się może ulec zmianie przed rozpoczęciem kursu w związku z możliwością wykorzystania przez uczestników narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję np. Chat GPT do tworzenia prac zaliczeniowych. Zmiany zostaną podane do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach semestru zimowego 2024/25.

Ocena z testu:

100%- 93% - 5,0

92% - 84% - 4,5

83% - 75% - 4,0

74% - 66% - 3,5

65% - 60% - 3,0

<60% - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Romaniuk
Prowadzący grup: Jacek Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej oraz metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i kursach języka angielskiego w szkole wyższej i w nauczaniu dorosłych.

Pełny opis:

Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej w oparciu o periodyzację historii literatury amerykańskiej oraz z metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i w szkole wyższej oraz w nauczaniu dorosłych.

Kurs stanowi przegląd różnorodnych amerykańskich dzieł literackich oraz ich adaptację do nauczania na III etapie edukacyjnym i potencjalnego wykorzystania w nauczaniu języka angielskiego w szkole wyższej. skupia się na zaprezentowaniu epok nowszych, takich jak modernizm, post-modernizm, jak również przedstawieniu zwięzłej historii dramatu amerykańskiego i literatur etnicznych. Analizowane materiały to opowiadania, fragmenty powieści, teksty autobiograficzne, poezja, adaptacje sceniczne i filmowe oraz wytwory kultury popularnej związane z literaturą amerykańską.

Zakres tematyczny:

1. Mity i legendy amerykańskich grup etnicznych

2. Amerykańskie komiksy i ich superbohaterowie

3. Amerykańska fantastyka/science fiction

4. Krótkie opowiadania amerykańskie

5. Autobiografie amerykańskie

6. Liryka amerykańska

7. Dramat amerykański i adaptacje filmowe dla nastolatków i dorosłych

Literatura:

Baym, N., et al. (eds.), The Norton Anthology of American Literature, Vols. I and II. Norton, New York, 1994.

Beaty, J. & Hunter, J.P., New Worlds of Literature, Norton & Company, W. W., New York, 1994.

Bradbury, M. & Ruland, R., From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, Viking, New York, 1991.

Dealnoy, W., et al. (eds.) Learning with Literature in the EFL Classroom, Peter Lang, Franfurt am Main, 2015.

Elliott, E., American Colonial Writers 1606-1734, Gale Research Co., Detroit, Mich., 1984.

Elliott, E., American Colonial Writers 1735-1781, Gale Research Co., Detroit, Mich., 1984.

Greenberg, M.H. (ed.), Great Stories of the American West II, Berkeley Books, New York, 1997.

Hart, J.D. (ed.), The Oxford Companion to American Literature, OUP, Oxford, 1995.

High, P.B., An Outline of American Literature, Longman, London, 1989.

Jones, S.W. (ed.), Growing up in the South: An Anthology of Modern Southern Literature, Mentor, New York, 1991.

Kenner, H., The Pound Era, University of California Press, Berkeley & Los Angeles, 1974.

Kostalanetz, R. (ed.), American Writing Today, 2 vols., Forum Series, United States International Communication Agency, Washington DC, 1982.

Lauter, P. (ed.), The Heath Anthology of American Literature, 2 vols., 3rd ed., Houghton Mifflin Company, Boston & New York, 1998.

Lewicki, Z. (ed), A Handbook of American Literature for Students of English, US Embassy Cultural Section, Warsaw, 1990.

Litz, A. W. (ed.), Major American Short Stories, OUP, New York & Oxford, 1994.

Marlow Elizabeth McCallum, How to Teach Literature: A Practical Teaching Guide, WestBow Press, a Division of Thomas Nelson & Zondervan, 2017.

Mazur, Z. (ed.), The College Anthology of American Literature, Universitas, Kraków, 1998.

McQuade, D. (ed.), The Harper Single Volume of American Literature, 3rd ed., Longman, New York, 1999.

Merriam Webster’s Encyclopedia of Literature. 1995 ed.

Perkins, D., A History of Modern Poetry, 2 vols., the Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Mass., & London, 1976.

Rubin, L.D., The Faraway Country: Writers of the Modern South, University of Washington Press, Seattle, 1963.

Richler M, (ed.), The Best of Modern Humor, Knopf, A.A., New York, 1983.

Salska, A. (ed.), Historia literatury amerykańskiej XX wieku. Vols. 1 and 2. Universitas, Kraków, 2003.

Soter, Anna O., Young Adult Literature and the New Literary Theories: Developing Critical Readers in Middle School, Teachers' College Press, New York, 1999.

Stobaugh James, American Literature: Cultural Influences of Early to Contemporary Voices: High School Level Student, 2nd print., Master Books, 2013.

Summer, T. (ed.), Culture and Literature in EFL Education: Relating Theory to Practice, Peter Lang, Frankfurt am Main, 2019.

VanSpanckeren, K. Outline of American Literature: Revised Edition, US Department of State, 1994.

Velie, A. (ed.), American Indian Literature: An Anthology, Norman, University of Oklahoma Press, 1979.

Wagner-Martin, L. A History of American Literature: 1950 to the Present, Wiley-Blackwell, Chichester, 2013.

Wagner-Martin, L. & Davidson, C.M. (eds.), The Oxford Book of Women's Writing in the United States, OUP, Oxford & New York, 1995.

Wiget, A. (ed.), Critical Essays on Native American Literature, Hall, G.K. Boston, Mass., 1985.

Williford, L. & Martone, M. (eds.), The Scribner Anthology of Contemporary Short Fiction: Fifty North American Stories Since 1970, Scribner Paperback Fiction, Simon & Schuster, New York, 1999.

Wilmeth, D.B. (ed.), The Cambridge History of American Theatre, CUP, New York, 1998

Wright Andrew, Storytelling with Children, Oxford University Press, 2009.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Romaniuk
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej oraz metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i kursach języka angielskiego w szkole wyższej i w nauczaniu dorosłych.

Pełny opis:

Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej w oparciu o periodyzację historii literatury amerykańskiej oraz z metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i w szkole wyższej oraz w nauczaniu dorosłych.

Kurs stanowi przegląd różnorodnych amerykańskich dzieł literackich oraz ich adaptację do nauczania na III etapie edukacyjnym i potencjalnego wykorzystania w nauczaniu języka angielskiego w szkole wyższej. skupia się na zaprezentowaniu epok nowszych, takich jak modernizm, post-modernizm, jak również przedstawieniu zwięzłej historii dramatu amerykańskiego i literatur etnicznych. Analizowane materiały to opowiadania, fragmenty powieści, teksty autobiograficzne, poezja, adaptacje sceniczne i filmowe oraz wytwory kultury popularnej związane z literaturą amerykańską.

Zakres tematyczny:

1. Mity i legendy amerykańskich grup etnicznych

2. Amerykańskie komiksy i ich superbohaterowie

3. Amerykańska fantastyka/science fiction

4. Krótkie opowiadania amerykańskie

5. Autobiografie amerykańskie

6. Liryka amerykańska

7. Dramat amerykański i adaptacje filmowe dla nastolatków i dorosłych

Literatura:

Baym, N., et al. (eds.), The Norton Anthology of American Literature, Vols. I and II. Norton, New York, 1994.

Beaty, J. & Hunter, J.P., New Worlds of Literature, Norton & Company, W. W., New York, 1994.

Bradbury, M. & Ruland, R., From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature, Viking, New York, 1991.

Dealnoy, W., et al. (eds.) Learning with Literature in the EFL Classroom, Peter Lang, Franfurt am Main, 2015.

Elliott, E., American Colonial Writers 1606-1734, Gale Research Co., Detroit, Mich., 1984.

Elliott, E., American Colonial Writers 1735-1781, Gale Research Co., Detroit, Mich., 1984.

Greenberg, M.H. (ed.), Great Stories of the American West II, Berkeley Books, New York, 1997.

Hart, J.D. (ed.), The Oxford Companion to American Literature, OUP, Oxford, 1995.

High, P.B., An Outline of American Literature, Longman, London, 1989.

Jones, S.W. (ed.), Growing up in the South: An Anthology of Modern Southern Literature, Mentor, New York, 1991.

Kenner, H., The Pound Era, University of California Press, Berkeley & Los Angeles, 1974.

Kostalanetz, R. (ed.), American Writing Today, 2 vols., Forum Series, United States International Communication Agency, Washington DC, 1982.

Lauter, P. (ed.), The Heath Anthology of American Literature, 2 vols., 3rd ed., Houghton Mifflin Company, Boston & New York, 1998.

Lewicki, Z. (ed), A Handbook of American Literature for Students of English, US Embassy Cultural Section, Warsaw, 1990.

Litz, A. W. (ed.), Major American Short Stories, OUP, New York & Oxford, 1994.

Marlow Elizabeth McCallum, How to Teach Literature: A Practical Teaching Guide, WestBow Press, a Division of Thomas Nelson & Zondervan, 2017.

Mazur, Z. (ed.), The College Anthology of American Literature, Universitas, Kraków, 1998.

McQuade, D. (ed.), The Harper Single Volume of American Literature, 3rd ed., Longman, New York, 1999.

Merriam Webster’s Encyclopedia of Literature. 1995 ed.

Perkins, D., A History of Modern Poetry, 2 vols., the Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Mass., & London, 1976.

Rubin, L.D., The Faraway Country: Writers of the Modern South, University of Washington Press, Seattle, 1963.

Richler M, (ed.), The Best of Modern Humor, Knopf, A.A., New York, 1983.

Salska, A. (ed.), Historia literatury amerykańskiej XX wieku. Vols. 1 and 2. Universitas, Kraków, 2003.

Soter, Anna O., Young Adult Literature and the New Literary Theories: Developing Critical Readers in Middle School, Teachers' College Press, New York, 1999.

Stobaugh James, American Literature: Cultural Influences of Early to Contemporary Voices: High School Level Student, 2nd print., Master Books, 2013.

Summer, T. (ed.), Culture and Literature in EFL Education: Relating Theory to Practice, Peter Lang, Frankfurt am Main, 2019.

VanSpanckeren, K. Outline of American Literature: Revised Edition, US Department of State, 1994.

Velie, A. (ed.), American Indian Literature: An Anthology, Norman, University of Oklahoma Press, 1979.

Wagner-Martin, L. A History of American Literature: 1950 to the Present, Wiley-Blackwell, Chichester, 2013.

Wagner-Martin, L. & Davidson, C.M. (eds.), The Oxford Book of Women's Writing in the United States, OUP, Oxford & New York, 1995.

Wiget, A. (ed.), Critical Essays on Native American Literature, Hall, G.K. Boston, Mass., 1985.

Williford, L. & Martone, M. (eds.), The Scribner Anthology of Contemporary Short Fiction: Fifty North American Stories Since 1970, Scribner Paperback Fiction, Simon & Schuster, New York, 1999.

Wilmeth, D.B. (ed.), The Cambridge History of American Theatre, CUP, New York, 1998

Wright Andrew, Storytelling with Children, Oxford University Press, 2009.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)