Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IIMNJFKA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 2 |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru II w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Blok przedmiotów kształcenia nauczycielskiego. Znajomość języka francuskiego na poziomie C1. Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem rozumienia tekstów o charakterze naukowym, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach. Zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji procesu nauczania i uczenia się języka obcego. Zajęcia doskonalą i rozwijają zdolności komunikacyjne i poprawność językową poprzez poszerzanie znajomości leksyki i morfoskładni. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności analizy tekstów o charakterze popularnonaukowym i naukowym. Zajęcia przygotowują do samodzielnego opracowywania i wygłaszania referatów oraz do udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności, co sprzyja poszerzaniu aktywnej znajomości słownictwa oraz złożonych struktur morfologicznych i składniowych. Udział w zajęciach ma na celu rozwijanie autonomii studenta, a także doskonalenie umiejętności obserwacji oraz oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
Pełny opis: |
Na zakończenie kursu student rozwinie: umiejętność udziału w dyskusji na poziomie akademickim oraz kompetencje związane z prowadzeniem szeroko pojętego dyskursu akademickiego zarówno w mowie, jak i w piśmie. W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenie wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie, na przestrzeni semestru. Student kończąc kurs rozwinie: umiejętność rozumienia dłuższych, złożonych tekstów, w tym tekstów popularnonaukowych oraz naukowych, umiejętność wypowiadania się z zastosowaniem sformułowań z odpowiedniego rejestru językowego, budowania wypowiedzi (w mowie i piśmie) dotyczących złożonych problemów, streszczania informacji ze źródeł pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy, przy tym logicznie prezentując problemy w klarownym wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. Student pogłębi umiejętność udziału w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując precyzyjnie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące złożonych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją. Student rozwinie również kompetencje w zakresie wystąpień publicznych, w tym udzielanie odpowiedzi na zadane pytania oraz umiejętnie gospodarowanie czasem przeznaczonym na wypowiedź. |
Literatura: |
Baril, D. (2008). Techniques de l'expression écrite et orale. Paris: Sirey. Calvet, J-L. (dir). (2014). Histoire de l'écriture. / J.-L.Calvet. Paris : A. Fayard. Garnier S., Savage A.D. (2018). Rédiger un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys. Guyot-Clément, C. (2012). Apprendre la langue de l'argumentation. Paris: Belin Sup Langues. Lundquist, L. (2013). Lire un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys. Mortureux, M-F. (2015). La lexicologie entre langue et discours. Paris: Armand Colin. Riegel, M., Pellat, J-C., Rioul, R. (2018). Grammaire méthodique du français. Paris : Presses Universitaires de France. Wybrane artykuły i opracowania naukowe i publicystyczne Wybrane teksty literackie Wybrane strony internetowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student zna: - wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa, nauk o kulturze, historii, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej (K_W01) - w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia (K_W17) UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi: - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku francuskim (K_U01) - porozumiewać się w języku francuskim, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych (K_U18) - przygotować prace pisemne w języku francuskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U19) - przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (K_U20) - w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych (K_U21) - prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów (K_U22) - posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego (K_U23) - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku francuskim (K_U27) KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest gotów do: - uczenia się przez całe życie (K_K01) - krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K_K02) - współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K06) - odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (K_K07) |
Metody i kryteria oceniania: |
Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności, aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach: Mówienie 25% Pisanie 25% Czytanie 25% Rozumienie ze słuchu 25% Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne (W01, U01, U19, U21,U22, U23, U27, K01, K02), wystąpienia publiczne (W17, U01, U18, U20, U21, U22, U23, U27, K01, K02), referowanie w ramach rozumienia ze słuchu (U21, U23, K01, K02), streszczanie (U19, U21, U23, K01, K02), udział w dyskusji (U18, K06, K07). Realizacja całości materiału z zajęć asynchronicznych na platformie podlega ocenie i jest konieczna do zaliczenia przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze na zajęciach synchronicznych. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę. Liczba ECTS: 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Gajos, Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Piotrowska-Skrzypek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
|
Pełny opis: |
Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
|
Literatura: |
Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
|
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w formie mieszanej: 14 godzin stacjonarnie i 16 godzin asynchronicznie poprzez uniwersytecką platformę Kampus. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.