Practical German for academic communication
General data
Course ID: | 4100-IIMNJNKA |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Practical German for academic communication |
Name in Polish: | Nauka języka niemieckiego - komunikacja akademicka 2 |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
Obligatory subjects in semester II in CKNJOiEE UW - second cycle studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Nowakowska | |
Group instructors: | Katarzyna Nowakowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
|
Mode: | Blended learning |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia prowadzone w formie konwersatorium mają za cel rozwinięcie kompetencji językowych w zakresie czytania, rozumienia i pisania tekstów naukowych i specjalistycznych oraz posługiwania się językiem niemieckim w pracy naukowej, w wygłaszanych referatach, w dyskusjach dydaktycznych i akademickich. Zajęcia kładą także nacisk na aktywizację studentów i rozwijanie ich zdolności krytycznej obserwacji oraz umiejętności oceny procesu uczenia się języka obcego. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia sytuują się w nurcie szeroko definiowanej pragmatyki językowej, obejmują bowiem intencjonalne działania komunikacyjne oraz struktury znaczeniowe organizujące językowy przekaz. Student kończący kurs, powinien posiadać kompetencje językowe w zakresie posługiwania się językiem akademickim w mowie i w piśmie, powinien rozumieć specjalistyczne teksty naukowe i streszczać zaprezentowane w nich tezy, powinien w oparciu o zebrane materiały źródłowe zbudować logiczną, spójną w przedstawieniu głównych zagadnień i zakończoną konkluzją wypowiedź. Systematycznie rozwijane na zajęciach kompetencje językowe powinny pozwolić mu wziąć udział w dyskusji na tematy podejmowane w artykułach, przyczynkach czy w szerszych opracowaniach naukowych i i przedstawić swój własny pogląd. Student powinien umieć robić notatki z przeczytanych tekstów i z wykładów, powinien umieć gromadzić i selekcjonować materiały źródłowe i korzystać z różnych technik informacyjnych, powinien znać teoretyczne teksty podejmujące zagadnienia metodyki nauczania języków obcych jak również oceniać różne metody nauczaniu języka niemieckiego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag Jolanta Nocoń: Lingwodydaktyka na progu XXI wieku. Konteksty - koncepcje - dylematy, Opole 2018 Ö Alagöy-Bakan, D. Knorr, K. Krüsemann(Hrsg.)Akademisches Schreiben. Sprache zum Schreiben-zum denken- zum Beraten, Universität Hamburg, Band 14, Hamburg 2015 Wybrane strony internetowe: https://www.mentorium.de/wissenschaftliches-schreiben/ https://home.uni-leipzig.de/schreibportal/ https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/ https://tu-dresden.de/gsw/phil/ifk/ressourcen/dateien/stu/hinweise/wiss_schreiben?lang=en https://deutsch-mit-marija.de/wp-content/uploads/2017/01/Akademische-Sprache-normales-Deutsch.pdf Wybrane teksty literackie i z dydaktyki literatury |
Copyright by University of Warsaw.