University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Introduction to health promotion and disease prevention for teachers

General data

Course ID: 4100-IVPPZPCH
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Introduction to health promotion and disease prevention for teachers
Name in Polish: Podstawy promocji zdrowia i prewencji chorób dla nauczycieli
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups: Obligatory subjects in semester IV in CKNJOiEE UW - second cycle studies
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz nabywanie umiejętności praktycznych w zakresie umacniania zdrowia i zapobiegania chorobom oraz wyboru stosownych strategii interwencji w odniesieniu do jednostki w rozumieniu nauczyciela i ucznia oraz społeczności w ujęciu lokalnym.

Full description: (in Polish)

Szczególny nacisk zostanie położony na: paradygmaty i determinanty zdrowia, zagrożenia zdrowotne, koncepcję promocji zdrowia, założenia, kierunki i obszary działań, zdrowie a zdrowy styl życia, zapobieganie chorobom związanym ze stylem życia, promowanie zdrowych wzorców życia, rola i zadania nauczyciela w obszarze promocji zdrowia, planowanie działań edukacyjnych w odniesieniu do jednostki i społeczności. Studenci poznają uwarunkowania zachowań zdrowotnych jednostki i społeczności, czynniki, ryzyka chorób wynikających ze stylu życia.

Studenci będą ćwiczyć korzystanie z różnych źródeł informacji celem analizy i oceny zachowań umacniających zdrowie oraz zagrożeń zdrowia, konstruowanie ankiety stylu życia, analizują kwestionariusz wywiadu przeprowadzonego wśród dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w różnych przedziałach wiekowych, opracowują programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej dostosowanych do rozpoznanych potrzeb zdrowotnych.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Woynarowska, B. (red.). (2023). Edukacja zdrowotna: podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Literatura rozszerzająca:

Mercer, S./Puchta, H./Thornbury, S. (red.). (2023). Sarah Mercer and Herbert Puchta's 101 Psychological Tips. Cambridge University Press.

Woynarowska, M./Woynarowska, B. (red.). (2022). Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników. Gdańsk: Harmonia Universalis.

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

K_W05 w znacznym stopniu proces rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym i kulturowym

K_W07 w sposób uporządkowany różne środowiska wychowawcze i edukacyjne, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące

K_W08 w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje systemu edukacji, cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych

K_W09 różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej, edukację włączającą, a także sposoby realizacji zasady inkluzji

K_W13 w niezbędnym zakresie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach związanych z edukacją, zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz odpowiedzialności prawnej nauczyciela w tym zakresie

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

K_U06 w niezbędnym zakresie stosować przepisy prawa odnoszące się do instytucji związanych z edukacją, nauczaniem języków obcych

K_U11 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych

K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać

zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu

K_U26 udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

K_K01 uczenia się przez całe życie

K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

K_K08 prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela

K_K10 podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i

dydaktycznych w środowisku szkolnym, pozaszkolnym i akademickim

będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do

podejmowania wyzwań zawodowych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Prezentacja, przeprowadzenie badania edukacyjnego wraz z analizą wyników / opracowanie scenariuszów zajęć z uczniami i materiałów dydaktycznych dotyczących aspektów prozdrowotnych, pisemny test zaliczeniowy.

Limit nieobecności - 1

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Małgorzata Kolera
Group instructors: Małgorzata Kolera
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Mode:

Classroom

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)