Introduction to health promotion and disease prevention for teachers
General data
Course ID: | 4100-IVPPZPCH |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Introduction to health promotion and disease prevention for teachers |
Name in Polish: | Podstawy promocji zdrowia i prewencji chorób dla nauczycieli |
Organizational unit: | Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW |
Course groups: |
Obligatory subjects in semester IV in CKNJOiEE UW - second cycle studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | (unknown) |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz nabywanie umiejętności praktycznych w zakresie umacniania zdrowia i zapobiegania chorobom oraz wyboru stosownych strategii interwencji w odniesieniu do jednostki w rozumieniu nauczyciela i ucznia oraz społeczności w ujęciu lokalnym. |
Full description: |
(in Polish) Szczególny nacisk zostanie położony na: paradygmaty i determinanty zdrowia, zagrożenia zdrowotne, koncepcję promocji zdrowia, założenia, kierunki i obszary działań, zdrowie a zdrowy styl życia, zapobieganie chorobom związanym ze stylem życia, promowanie zdrowych wzorców życia, rola i zadania nauczyciela w obszarze promocji zdrowia, planowanie działań edukacyjnych w odniesieniu do jednostki i społeczności. Studenci poznają uwarunkowania zachowań zdrowotnych jednostki i społeczności, czynniki, ryzyka chorób wynikających ze stylu życia. Studenci będą ćwiczyć korzystanie z różnych źródeł informacji celem analizy i oceny zachowań umacniających zdrowie oraz zagrożeń zdrowia, konstruowanie ankiety stylu życia, analizują kwestionariusz wywiadu przeprowadzonego wśród dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w różnych przedziałach wiekowych, opracowują programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej dostosowanych do rozpoznanych potrzeb zdrowotnych. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Woynarowska, B. (red.). (2023). Edukacja zdrowotna: podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura rozszerzająca: Mercer, S./Puchta, H./Thornbury, S. (red.). (2023). Sarah Mercer and Herbert Puchta's 101 Psychological Tips. Cambridge University Press. Woynarowska, M./Woynarowska, B. (red.). (2022). Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników. Gdańsk: Harmonia Universalis. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: K_W05 w znacznym stopniu proces rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym i kulturowym K_W07 w sposób uporządkowany różne środowiska wychowawcze i edukacyjne, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące K_W08 w zaawansowanym stopniu strukturę i funkcje systemu edukacji, cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych K_W09 różnorodnych uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej, edukację włączającą, a także sposoby realizacji zasady inkluzji K_W13 w niezbędnym zakresie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach związanych z edukacją, zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz odpowiedzialności prawnej nauczyciela w tym zakresie W zakresie umiejętności absolwent potrafi: K_U06 w niezbędnym zakresie stosować przepisy prawa odnoszące się do instytucji związanych z edukacją, nauczaniem języków obcych K_U11 posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu K_U26 udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: K_K01 uczenia się przez całe życie K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K08 prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela K_K10 podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych w środowisku szkolnym, pozaszkolnym i akademickim będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Prezentacja, przeprowadzenie badania edukacyjnego wraz z analizą wyników / opracowanie scenariuszów zajęć z uczniami i materiałów dydaktycznych dotyczących aspektów prozdrowotnych, pisemny test zaliczeniowy. Limit nieobecności - 1 |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Kolera | |
Group instructors: | Małgorzata Kolera | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
|
Mode: | Classroom |
Copyright by University of Warsaw.