University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Symulacja i obserwacja lekcji w języku angielskim ("Klinika Kariery")

General data

Course ID: 4100-SIOLWJA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Symulacja i obserwacja lekcji w języku angielskim ("Klinika Kariery")
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć utrwalenie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych (umiejętność pracy w grupie oraz z grupą) niezbędnych w przygotowaniu do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego. Zajęcia są oparte na utrwaleniu i zastosowaniu w praktyce umiejętności metodycznych dydaktycznych i pedagogicznych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć z języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (szkoła podstawowa, klasy 4-8). W trakcie zajęć student wciela się w rolę nauczyciela języka angielskiego i przeprowadza lekcję symulowaną (microteaching), w której pozostali studenci wcielają się w rolę uczniów, wykonujących zadania przygotowane przez studenta-nauczyciela.

Pierwsze osiem godzin zajęć będzie miało charakter praktyczny, w trakcie których studenci będą prezentować i oceniać lekcje symulowane. Ostatnie dwie godziny zajęć będą poświęcone omówieniu przeprowadzonych lekcji i podsumowaniu wyników z formularzy wypełnionych przez studentów.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć utrwalenie kompetencji zawodowych oraz komunikacyjnych (umiejętność pracy w grupie oraz z grupą) niezbędnych w przygotowaniu do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego. Zajęcia są oparte na utrwaleniu i zastosowaniu w praktyce umiejętności metodycznych dydaktycznych i pedagogicznych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć z języka angielskiego na II etapie edukacyjnym (szkoła podstawowa, klasy 4-8). W trakcie zajęć student wciela się w rolę nauczyciela języka angielskiego i przeprowadza lekcję symulowaną (microteaching), w której pozostali studenci wcielają się w rolę uczniów, wykonujących zadania przygotowane przez studenta-nauczyciela. Przed przystąpieniem do zajęć, w ramach przygotowania merytorycznego do kursu, studenci przedstawiają osobom prowadzącym pięć autorskich konspektów lekcji, z których prowadzący wybierają jeden do przedstawienia w trakcie zajęć. Student może być poproszony o przedstawienie całej lekcji lub tylko jej części, w zależności od poruszanej tematyki, w celu sprawdzenia umiejętności zarządzania danymi etapami lekcji oraz zweryfikowania umiejętności pedagogiczno-dydaktycznych odzwierciedlonych w sposobie pracy z grupą studentów-uczniów. Po każdej lekcji symulowanej, studenci-uczniowie wypełniają formularz oceny lekcji symulowanej, który będzie przekazany studentowi-nauczycielowi w trakcie ostatnich zajęć. Pierwsze osiem godzin zajęć będzie miało charakter praktyczny, w trakcie których studenci będą prezentować i oceniać lekcje symulowane. Ostatnie dwie godziny zajęć będą poświęcone omówieniu przeprowadzonych lekcji i podsumowaniu wyników z formularzy wypełnionych przez studentów.

Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna i rozumie:

S_W01: w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: pedagogika, psychologia właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym

S_W03: metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych i związanych z nauczaniem języków obcych

S_W06: w sposób uporządkowany różne środowiska wychowawcze i edukacyjne, ich specyfikę i procesy w nich zachodzące

S_W09: metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej

S_W10: w znacznym stopniu odbiorców (podmioty) edukacji, oraz metody diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług edukacyjnych

S_W19: podstawę programową dotyczącą treści nauczania języka angielskiego na II etapie edukacyjnym i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem

S_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych

S_U03: diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia

S_U05: obserwować i oceniać przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania

S_U06: wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań

S_U07: posługiwać się podstawowymi teoriami w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej

S_U08: posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzegać i analizować dylematy etyczne; przewidywać skutki konkretnych działań wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych

S_U12: porozumiewać się w języku polskim i obcym, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym

S_U19: wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem języków obcych

S_U20: pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych

S_U23: animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i odpowiedzialnego podejmowania decyzji edukacyjnych i zawodowych

S_U24: zachowywać się dojrzale, odpowiedzialnie i profesjonalnie oraz panować nad swoimi emocjami

S_K04: prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym

S_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

S_K06: odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

S_K07: prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu

S_K09: podejmowania działań psychologicznych, pedagogicznych i dydaktycznych w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym będąc przekonanym o ich sensie, wartości i potrzebie; jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych

S_K10: dostrzegania wagi zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest 80% obecności studenta.

Zaliczenie oparte na:

- przedłożenie osobom prowadzącym pięciu autorskich konspektów lekcji

- przeprowadzenie symulowanej lekcji (jeden konspekt wybrany przez komisję)

- wypełnienie ewaluacji lekcji przeprowadzonych przez innych studentów

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)