University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Didactics of foreign language teaching

General data

Course ID: 4101-1PDNJOW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0114) Teacher training with subject specialization The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Didactics of foreign language teaching
Name in Polish: Podstawy dydaktyki języka obcego
Organizational unit: University College of English Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia.

Full description: (in Polish)

Celem kursu jest zapoznanie studentów z metodami nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz przedstawienie technik pracy nad językiem odpowiednich do wieku ucznia.

Pełny opis:Tematy:

1. Rozwój sprawności mówienia i rozumienia ze słuchu

2. Rozwój dzieci w zakresie czytania i pisania

3. Nauczanie gramatyki i słownictwa

4. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe

5. Wykorzystanie bajek i dramy

6. Wykorzystanie wierszy, rymowanek i piosenek

7. Wykorzystanie technik plastycznych i rękodzieła

8. Wykorzystanie gier

9. Wykorzystanie ICT i multimediów

10. Rozwój autonomii ucznia

11. Ocenianie

Bibliography: (in Polish)

Literatura:Materiały kursu wraz z odnośnikami do stron edukacyjnych tj. BBC, wydawnictwa językowe oraz The British Council

Literatura podstawowa:

Szpotowicz, M & M.Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners.

Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN

Harmer J., 2001. The Practice of English Language Teaching. Oxford: Pearson Education

Limited.

Komorowska H., 2001. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Fraszka

Edukacyjna

Reilly, V. & S. M Ward. 1997. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Literatura uzupełniajaca:

Celce-Murcia, M. (ed.) 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle &

Heinle.

Nunan, D. (ed.) 2001. Practical English Language Teaching. McGraw Hill.

Nunan, D. 1999. Second Language Teaching and Learning. Heinle & Heinle.

Szpotowicz, M. 2011. Proces uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole podstawowej. In: H.

Komorowska (ed.) Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Łośgraf. (123-

139).

Szpotowicz, M. 2011. Wyzwania związane z ocenianiem umiejętności językowych dzieci.

Języki Obce w Szkole nr 4/2011. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Tanner, R. & C. Green. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman

Ur, P. 1996. A course in Language Teaching. Cambridge: CUP

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu przedmiotu student:

w zakresie wiedzy:

• zna metody i techniki pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym

• zna materiały przydatne do pracy nad językiem obcym odpowiednie dla tej grupy

wiekowej

• zna cyfrowe zasoby sieci przydatne do nauczania i uczenia się języka angielskiego

odpowiednie dla tej grupy wiekowej

w zakresie umiejętności:

• potrafi planować lekcję językową dla tej grupy wiekowej

• umie określić i wprowadzić w życie cele lekcji: językowe, komunikacyjne i

międzykulturowe

• potrafi praktycznie stosować strategie nauczania systemów językowych i sprawności

odpowiednio do cech i wieku uczniów

• potrafi dobrać metody i techniki nauczania odpowiednio do potrzeb uczniów w tym wieku

• stosuje różnorodne materiały dydaktyczne

• umie ocenić przydatność edukacyjną nowych materiałów i narzędzi

• umie organizować pracę na lekcji językowej odpowiednio do wieku uczniów

w zakresie postaw:

• rozpoznaje potrzeby uczniów w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym

• dopasowuje metody i techniki do różnych sytuacji edukacyjnych

• przyjmuje postawę dobrego nauczyciela - przewodnika i pomocnika w uczeniu się

języków.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student aktywnie uczestniczy w zajęciach oraz wykonuje pracy cząstkowe zlecone przez wykładowcę

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)