General Didactics
General data
Course ID: | 4101-1ZDYDOGOL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | General Didactics |
Name in Polish: | Dydaktyka Ogólna |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Wykład z dydaktyki ogólnej przygotowuje studenta do wykonywania zawodu nauczyciela angielskiego na I i II etapie edukacyjnym. Celem kursu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej. Obejmuje on przede wszystkim zapoznanie studentów z prawidłowościami charakterystycznymi dla procesu kształcenia/nauczania - uczenia się wraz z czynnikami wyzwalającymi go, warunkami w jakich on zachodzi, z jego przebiegiem oraz skutkami. |
Full description: |
(in Polish) Omówione są następujące aspekty kształcenia dla I i II etapu edukacyjnego: 1. proces uczenia się w ujęciu współczesnych teorii nauczania 2. zasady kształcenia 3. metody kształcenia 4. treści kształcenia (planu nauczania, podręczniki, programy nauczania) 5. środki dydaktyczne 6. formy organizacyjne w klasie językowej 7. funkcje języka w procesie kształcenia 8. systemy dydaktyczne 9. osiągnięcia i niepowodzenia szkolne Szczególny nacisk kładziony jest na uwzględnienie specyfiki rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w projektowaniu działań dydaktycznych poprzez zdobycie wiedzy na temat różnic rozwojowych występujących u dzieci na różnych etapach edukacji obejmującej przedszkole i szkołę podstawową. Student rozwija również umiejętność skutecznego porozumiewania się z dzieckiem w procesie dydaktycznym. Zakres tematów 1. Dydaktyka jako subdyscyplina pedagogiczna. Przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki. Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe. 2. Główne nurty myślenia o edukacji szkolnej i szkole. 3. System oświaty. Organizacja i funkcjonowanie. Aspekty prawne funkcjonowania systemu oświaty i szkoły, elementy prawa oświatowego. 4. Szkoła i jej program. Środowisko uczenia się. Szkolne uczenie się. 5. Podstawa programowa. Cele kształcenia - źródła, sposoby formułowania i rodzaje. 6. Organizacja procesu kształcenia i pracy uczniów. 7. Metody nauczania. 8. Proces nauczania – uczenia się. 9. Lekcja (jednostka dydaktyczna) i jej budowa. 10. Style i techniki pracy z uczniami. 11. Formy organizacji uczenia się. 12. Środki dydaktyczne. 13. Wzorce i modele programów nauczania. Treści nauczania. 14. Plan pracy dydaktycznej. 15. Klasa szkolna jako środowisko edukacyjne. Style kierowania klasą. Procesy społeczne w klasie. Integracja klasy szkolnej. 16. Ład i dyscyplina w szkole i w klasie. Poznawanie uczniów i motywowanie ich do nauki. 17. Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów oraz efektywności dydaktycznej nauczyciela i jakości pracy szkoły. 18. Język jako narzędzie pracy nauczyciela. Porozumiewanie się w celach dydaktycznych, sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów. |
Learning outcomes: |
(in Polish) EFEKTY KSZTAŁCENIA EK P_W01 Student ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków w systemie nauk językoznawczych. EK P_W02 Student zna podstawową terminologię z zakresu wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków EK P_W03 Student ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków. EK P_W04 Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków. EK P_W05 Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków z innymi dziedzinami językoznawstwa stosowanego. EK P_W06 Student ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków. EK P_U04 Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków EK P_U05 Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania oraz formułowania wniosków. EK P_U09 Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim z z wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków obcego dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. EK P_U10 Student ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. EK P_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. EK P_K02 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. |
Copyright by University of Warsaw.