University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

General Didactics

General data

Course ID: 4101-1ZDYDOGOL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: General Didactics
Name in Polish: Dydaktyka Ogólna
Organizational unit: University College of English Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Wykład z dydaktyki ogólnej przygotowuje studenta do wykonywania zawodu nauczyciela angielskiego na I i II etapie edukacyjnym. Celem kursu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki ogólnej. Obejmuje on przede wszystkim zapoznanie studentów z prawidłowościami charakterystycznymi dla procesu kształcenia/nauczania - uczenia się wraz z czynnikami wyzwalającymi go, warunkami w jakich on zachodzi, z jego przebiegiem oraz skutkami.

Full description: (in Polish)

Omówione są następujące aspekty kształcenia dla I i II etapu edukacyjnego:

1. proces uczenia się w ujęciu współczesnych teorii nauczania

2. zasady kształcenia

3. metody kształcenia

4. treści kształcenia (planu nauczania, podręczniki, programy nauczania)

5. środki dydaktyczne

6. formy organizacyjne w klasie językowej

7. funkcje języka w procesie kształcenia

8. systemy dydaktyczne

9. osiągnięcia i niepowodzenia szkolne

Szczególny nacisk kładziony jest na uwzględnienie specyfiki rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w projektowaniu działań dydaktycznych poprzez zdobycie wiedzy na temat różnic rozwojowych występujących u dzieci na różnych etapach edukacji obejmującej przedszkole i szkołę podstawową. Student rozwija również umiejętność skutecznego porozumiewania się z dzieckiem w procesie dydaktycznym.

Zakres tematów

1. Dydaktyka jako subdyscyplina pedagogiczna. Przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki. Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe.

2. Główne nurty myślenia o edukacji szkolnej i szkole.

3. System oświaty. Organizacja i funkcjonowanie. Aspekty prawne funkcjonowania systemu oświaty i szkoły, elementy prawa oświatowego.

4. Szkoła i jej program. Środowisko uczenia się. Szkolne uczenie się.

5. Podstawa programowa. Cele kształcenia - źródła, sposoby formułowania i rodzaje.

6. Organizacja procesu kształcenia i pracy uczniów.

7. Metody nauczania.

8. Proces nauczania – uczenia się.

9. Lekcja (jednostka dydaktyczna) i jej budowa.

10. Style i techniki pracy z uczniami.

11. Formy organizacji uczenia się.

12. Środki dydaktyczne.

13. Wzorce i modele programów nauczania. Treści nauczania.

14. Plan pracy dydaktycznej.

15. Klasa szkolna jako środowisko edukacyjne. Style kierowania klasą. Procesy społeczne w klasie. Integracja klasy szkolnej.

16. Ład i dyscyplina w szkole i w klasie. Poznawanie uczniów i motywowanie ich do nauki.

17. Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów oraz efektywności dydaktycznej nauczyciela i jakości pracy szkoły.

18. Język jako narzędzie pracy nauczyciela. Porozumiewanie się w celach dydaktycznych, sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów.

Learning outcomes: (in Polish)

EFEKTY KSZTAŁCENIA

EK P_W01 Student ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu wiedzy o akwizycji i przyswajaniu

języków w systemie nauk językoznawczych.

EK P_W02 Student zna podstawową terminologię z zakresu wiedzy o akwizycji i przyswajaniu

języków

EK P_W03 Student ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię,

teorie i metodologię z wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków.

EK P_W04 Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z wiedzy o akwizycji i przyswajaniu

języków.

EK P_W05 Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach wiedzy o akwizycji i przyswajaniu

języków z innymi dziedzinami językoznawstwa stosowanego.

EK P_W06 Student ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych

nowych osiągnięciach w zakresie wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków.

EK P_U04 Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami

badawczymi i pojęciami właściwymi dla wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków

EK P_U05 Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania oraz formułowania

wniosków.

EK P_U09 Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim z

z wiedzy o akwizycji i przyswajaniu języków obcego dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.

EK P_U10 Student ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu C1

Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

EK P_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

EK P_K02 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez

siebie lub innych zadania.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)