University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Subject didactics - new technologies in teaching

General data

Course ID: 4101-2SDPNTWN
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Subject didactics - new technologies in teaching
Name in Polish: Dydaktyka przedmiotowa - nowe technologie w nauczaniu
Organizational unit: University College of English Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest rozwijanie umiejętności nauczania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o nowe technologie oraz ich praktyczne wykorzystanie w nauczaniu języka angielskiego ( Tablica Interaktywna, Internet, CD-ROM, płyty CD ). W czasie kursu studenci zapoznają się z podstawami organizacji pracy w klasie, planowania zajęć, rozwoju własnych umiejętności w operowaniu głosem, czytania i opowiadania bajek, przygotowania do prowadzenia różnorodnych ćwiczeń przydatnych w czasie praktyk pedagogicznych. Kurs przygotowuje studentów do wykorzystania nowych technologii ( Tablica Interaktywna, Internet, CD-ROM) w nauczaniu języka angielskiego. Kurs kładzie nacisk na praktyczne ćwiczenia w nauczaniu (Microteaching) oraz samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych.

Full description: (in Polish)

Celem kursu jest rozwijanie umiejętności nauczania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o nowe technologie oraz ich praktyczne wykorzystanie w nauczaniu języka angielskiego ( Tablica Interaktywna, Internet, CD-ROM, płyty CD ). W czasie kursu studenci zapoznają się z podstawami organizacji pracy w klasie, planowania zajęć, rozwoju własnych umiejętności w operowaniu głosem, czytania i opowiadania bajek, przygotowania do prowadzenia różnorodnych ćwiczeń przydatnych w czasie praktyk pedagogicznych. Kurs przygotowuje studentów do wykorzystania nowych technologii ( Tablica Interaktywna, Internet, CD-ROM) w nauczaniu języka angielskiego.

Kurs kładzie nacisk na praktyczne ćwiczenia w nauczaniu (Microteaching) oraz samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych. Studenci uczą się jak przystosowywać materiały dydaktyczne i techniki nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, także tych ze specjalnymi i specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.

Dzięki tej wiedzy student jest w stanie samodzielnie zaplanować, zaprojektować i przeprowadzić lekcje języka angielskiego. Student umie dobrać odpowiednie materiały dydaktyczne oraz potrafi stosować odpowiednie techniki nauczania poszczególnych elementów języka dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Integralną częścią zajęć jest dostarczenie wiedzy na temat innowacji metodycznych w nauczaniu języka angielskiego na I etapie edukacyjnym ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących, projektów dydaktycznych, multimediów w edukacji.

Zakres tematów:

Przedmiot ma za zadanie dostarczyć studentowi wiedzy z zakresu metodyki kształcenia w powiązaniu z zasadami wychowawczymi kreującymi prawidłowe interakcje w klasie szkolnej. Treści kształcenia uwzględniają następujące zagadnienia:

1. Organizacja pracy w klasie: ustawienie stolików, światło, przestrzeń na zabawy ruchowe, przybory plastyczne, zabawki, materiały piśmiennicze. Rytuały klasowe, powitania i pożegnania, lista obecności, pogoda, dzień tygodnia, świętowanie urodzin, dzień mamy , taty babci dziadka (Classroom organisation and rituals). Studenci przygotowują plakaty, materiały pomocnicze do wprowadzenie rytuałów.

2. Utrzymanie dyscypliny na lekcji, Trudności w pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi. ‘Kodeks klasowy’ - ustalenie zachowania w czasie zajęć, informacja o niechcianych zachowaniach , techniki utrzymania dyscypliny na lekcji (Classroom management and discipline). Studenci pracują w parach, przygotowują mikro-scenki z różnymi zachowaniami i proponują rozwiązania trudnych sytuacji.

3. Jak prawidłowo zaplanować konspekt lekcji/ zadania /ćwiczenia i efektywnie przeprowadzić lekcję. Planowanie ćwiczeń, rodzaje ćwiczeń. Przygotowanie i napisanie konspektu oraz przeprowadzenie zadania / ćwiczenia. Język instrukcji i komunikacji z uczniami w czasie lekcji, język ojczysty a język obcy ( L1 or L2?). Studenci piszą konspekty do wybranych zadań.

4. Nauczanie rozumienia za słuchu, techniki poprzedzające słuchanie, towarzyszące słuchaniu z wykorzystaniem Tablicy Interaktywnej, CD-ROMu. Studenci przeprowadzają ćwiczenia z wykorzystaniem nowych technologii.

5. Wprowadzanie nowego słownictwa, techniki nauczania, słownictwa, ćwiczenia na utrwalanie i powtarzanie słownictwa. Przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczenia (Microteaching). Studenci wcielają się w role uczniów i nauczycieli.

6. Rozwijanie sprawności mówienia , stymulowanie mówienia z wykorzystaniem obrazków, rodzaje ćwiczeń, przykłady ćwiczeń z materiałów dydaktycznych różnych wydawnictw. Przygotowanie i przeprowadzenie przez studentów zadań na rozwijanie poszczególnych umiejętności.

7. Dobór materiałów, nowe technologie w nauczaniu języka angielskiego (Tablica Interaktywna, CD-ROM, Internet, YouTube ). Przykłady materiałów dydaktycznych dla dzieci w nowych technologiach. Opracowanie i przeprowadzenie wybranych ćwiczeń przez studentów.

8. Gry i zabawy językowe rozwijające umiejętność słuchania i mówienia, przykłady ćwiczeń z wykorzystaniem nowych technologii. Przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń przez studentów.

9. Technika dramy na zajęciach z małymi dziećmi, korzyści płynące z dramy na lekcji, przykłady ćwiczeń z wykorzystaniem dramy. Studenci przygotowują projekt dramy dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

10. Zintegrowane podejście do nauczania języka angielskiego ( CLIL). Wplatanie elementów nauczania początkowego ( liczenie, pory roku, zwierzęta domowe, pogoda, itd.) Studenci przygotowują i przeprowadzają ćwiczenia z nauczania zintegrowanego.

11. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami, mający trudności w uczeniu się. Omówienie trudności związanych z dysleksją, przygotowanie ćwiczeń dla dzieci z trudnościami w nauce języka (Students with learning difficulties and special needs). Studenci przygotowują ćwiczenia dla dzieci.

12.Role pełnione przez nauczyciela, osobowość nauczyciela, cechy dobrego nauczyciela. Warsztat nauczyciela – podstawowe instrumenty: głos, osobowość, temperament i inne elementy nieodzowne w pracy z małymi dziećmi. Ćwiczenie umiejętności czytania dzieciom na głos, opowiadania historyjek, przedstawiania dialogów, ilustrowania znaczenia słów i wyrażeń głosem. Kształtowanie umiejętności aktorskich, próby ćwiczeń z emisją głosu.

Przykłady z internetu. Studenci czytają wybraną przez siebie bajkę/opowiadają historię na ocenę. Telling Tales in English Delta Publishing

13. Podręczniki a inne materiały do nauki języka angielskiego. Serie wydawnicze z zadaniami do użytku na tablicach interaktywnych, podręczniki wieloletnie, zasady pracy i możliwości wykorzystania. Podręczniki posiadające numer dopuszczenia MEN a podręczniki uzupełniające np. dla szkół językowych. Przegląd propozycji wydawniczych. Studenci badają rynek i prezentują materiały dydaktyczne do nauki języka angielskiego.

14. Znaczenie fonetyki w pracy z dziećmi. Ćwiczenia fonetyczne dla studentów na przykładzie książeczek typu A cat in a hat, A giraffe and a half. Ćwiczenie głosek (samogłoski, spółgłoski, łączenie słów, ubezdźwięcznianie, udźwięcznianie, rytm, intonacja, akcent zdaniowy i inne). Przełożenie własnego warsztatu na ćwiczenia w klasie. Studenci przygotowują ciekawe/śmieszne przykłady wierszyków, zdań itp. do wykorzystania na lekcji j. ang.

15. Znaczenie mowy ciała Body language w komunikacji , przykłady z Internetu. Studenci odgrywają scenki, przygotowują pantomimę indywidualnie lub w parach.

Gry dyskusyjne, gry dydaktyczne, demonstracje, debata, burza mózgów, mikronauczanie, symulacje,

odgrywanie ról, przekaz audiowizualny, opowiadanie, opis, pogadanka, projektowanie, analiza, ewaluacja i adaptacja podręczników oraz innych materiałów dydaktycznych, metoda integracyjna,

definiowanie, twórcze rozwiązywanie problemów, współpraca, grupowe podejmowanie decyzji, projekty itp.

Wymagane multimedia: Tablica Interaktywna, rzutnik projekcyjny, laptop, głośniki, kamera, dyktafon, odtwarzacz CD, dostęp do Internetu oraz wszelkie materiały wykorzystywane przy lekcjach demonstracyjnych, tj. karty z

obrazkami, książki, podręczniki do nauki języka angielskiego, realia, np. zabawki, kolorowe pudelka, flamastry, kolorowe długopisy, karton, kartki samoprzylepne, kredki, plakaty, kostiumy bohaterów z bajek, świece, magnesy, koce, kolorowe chusty itp.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1.Cameron. L., & McKay. P., (2010) Bringing Creative teaching into the young learner classroom. Oxford. Oxford University Press.

2.Ellis, G., (2014) Teaching children how to learn, Delta Publishing

3.Komorowska, H., (2001) Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa, Fraszka Edukacyjna.

4.Pamuła, M.,(2003). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa: Fraszka Edukacyjna

5.Scrivener. J., Learning Teaching. (2005). Oxford. Macmillan Education.

6.Ur. P., (2012) A Course in English Language Teaching. Cambridge. Cambridge University Press

******

Oxford Basics for Children series.

1.Watts. E., Storytelling. Oxford. Oxford University Press

2.Willis. J., & Paterson. A., English Through Music, Oxford, Oxford University Press.

Primary Resource Books for Teachers series:

3.Art and Crafts with Children

4.Drama with Children

5.Internet and Young Learners

6.Bourdais D., Finnie S., Watkins P., (2014) Class Act – short plays with activities for young learners Delta Publishing,

7.McKay, P. and Guse, J. (2007) Five­Minute Activities for Young Learners. Cambridge Handbooks for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press

Literatura uzupełniająca:

1. Brown, H. D. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Fourth Edition, New York: Longman. Pearson Education.

2. Cameron, L. and McKay, P. (2010) Bringing Creative Teaching into the Young Learner Classroom. Oxford: Oxford University Press.

3. Cameron, L. (2001) Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

4. Edwards, A. and Knight, P. (1994) Effective Education in the Early Years. Buckingham: Open University Press.

5. Gordon, T. (2007) Teaching Young Children a Second Language. London: Praeger Publishers.

6. Halliwell, S. (1992) Teaching English in the Primary Classroom. Longman Handbooks for Language Teachers. Harlow: Longman.

7. Linse, C. and Nunan, D. (2006) Practical English Language Teaching (PELT) ­ PELT Young Learners.

8. Moon, J. (2000) Children Learning English. The Teacher Development Series. Oxford: Macmillan Education.

9. McKay, P. and Guse, J. (2007) Five­Minute Activities for Young Learners. Cambridge Handbook for

Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

10. Nixon, C. and Tomlinson, M. (2005) Primary Communication Box: Speaking and Listening Activities and Games for Younger Learners. Cambridge Copy Collection. Cambridge: Cambridge University Press.

11. Nixon, C. and Tomlinson, M (2003) Primary Vocabulary Box: Word Games and Activities for Younger Learners. Cambridge Copy Collection. Cambridge: Cambridge University Press.

12. Paul, D. (1997) Songs and Games for Children. Oxford: Heinemann.

13. Philip, J., Oliver, R. and Macke, A. (2008) Second Language Acquisition and the Younger Learner: Child's Play? Language Learning and Language Teaching. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company

14. Toth, M. (1995) Children's Games. A Teacher's Resource Book of Games for Young Learners of English. Macmillan Heinemann ELT Games Series. Oxford: Macmillan Heinemann.

15. Vygotsky, L.S. (1978) Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Great Britain: Harvard University Press.

16. Wells, G. (1986) The Meaning Makers. Children Learning Language and Using Language to Learn. London: Hodder & Stoughton.

17. Wright, A. (2008) Storytelling with Children. Resource Books for Teachers. Oxford: Oxford University Press.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

K_W01 Student posiada wiedzę dotyczącą ogólnych prawidłowości dotyczących metodyki nauczania języka angielskiego na I etapie edukacyjnym wie czym zajmuje się pedagogika szkolna, zna podstawowe zależności rządzące pracą wychowawczą i dydaktyczną przedszkola i szkoły w tym szkoły integracyjnej oraz specjalnej

K_W02 Student zna podstawowe klasyfikacje procesów wychowawczych i dydaktycznych odnoszących się do edukacji wczesnoszkolnej oraz prawidłowości rządzące ich przebiegiem.

K_W03 Student definiuje prawidłowo podstawowe terminy z zakresu metodyki języka angielskiego.

K_W05 Student wie, na czym polegają i z czego wynikają różnice dotyczące metod pracy wychowawczej i dydaktycznej stosowanej w edukacji wczesnoszkolnej i na II etapie edukacyjnym z uwzględnieniem klas integracyjnych

K_W06 Student wie, czym są cele kształcenia, zna podstawowe taksonomie. Zna i rozumie terminologie pedagogiczną w zakresie prawidłowości funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem szkół i klas integracyjnych

UMIEJĘTNOŚCI

K_U01 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, diagnozowania i prognozowania prawidłowości przebiegu procesów dydaktycznych oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczyciela języka angielskiego w szkole podstawowej

K_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy metodycznej w praktycznym, codziennym działaniu nauczycielskim. Umie analizować i projektować innowacyjne działania metodyczne. Umie sporządzić podstawową dokumentację przebiegu lekcji.

K_U03 Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu podejmowania działań nauczycielskim metodycznie poprawnych, diagnozowania i prognozowania sytuacji trudnych podczas lekcji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności nauczycielskiej

K_U04 Student posługuje się językiem profesjonalnym, potrafi stosować terminologię specjalistyczną w sytuacjach zawodowych.

K_U05 Student potrafi zaprojektować działania dotyczące współpracy szkoły z rodzicami oraz pozaszkolnymi instytucjami wychowawczymi i społecznymi

KOMPETENCJE SPOŁECZNE/POSTAWY

K_K01 Student ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań psychologicznych i pedagogicznych w środowisku szkolnym i pozaszkolnym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pracy nauczycielskiej

K_ K02 ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela

K_K03 Student docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych

K_K04 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

3 projekty: 20%za każdy (w sumie 60%)

Czynny udział w zajęciach: 35%

100% frekwencji na zajęciach: 5%

Główną podstawą zaliczenia jest wykonanie trzech projektów indywidualnych i zespołowych opartych na

trzech teoriach rozwoju kognitywnego, przygotowaniu historyjki oraz zaplanowaniu lekcji, wykonanie zadań na platformie COME. Student może uzyskać dodatkowe punkty za czynny udział w dyskusjach oraz za 100 procentową frekwencję na zajęciach.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)