Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-5SPNJA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Dzielenie się doświadczeniami i punktami widzenia z innymi członkami klasy; budować poczucie krytycznego dystansu wobec szeregu problemów społecznych i kulturowych; zachęcać studentów do przyjęcia większej niezależności i odpowiedzialności za swoje studia; oraz stymulować i wspierać rosnące poczucie pewności ucznia, zarówno w zakresie umiejętności słuchania, jak i posługiwania się językiem mówionym, co przygotuje ich do przyszłej roli w klasie. Studenci są zobowiązani do udokumentowania swojej pracy poza salą wykładową w formie folderu. W większości materiały w klasie będą zawierały oryginalne materiały / autentyczne źródła. Nie można wystarczająco podkreślić, jak ważne jest, aby co tydzień włączać jakąś formę autentycznego słuchania. W semestrze 5-6 duży nacisk kładzie się również na umiejętność robienia notatek / podsumowania oraz zdolność studenta do poszukiwania informacji na temat tematu niezależnie od nauczyciela. |
Pełny opis: |
Umiejętności recepcyjne • Notowanie ze słuchania • Rozszerzone umiejętności słuchania • Czytanie / oglądanie do celów mówienia • Korzystanie z szerokiego wachlarza zasobów do komentowania współczesnych problemów izospołecznych • Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C2 • Poszukiwanie źródeł w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media internetowe • Umiejętność odwoływania się do różnych źródeł nieakademickich (opowiadań / artykułów / filmów online) w celu budowania zaufania w zakresie słownictwa i struktur gramatycznych Lexis • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Świadomość rejestru nieakademickiego • Zaawansowane kolokacje • Nuance i wiele znaczeń • Biegły poziom subtelności języka Umiejętności produktywne • Rozwijanie biegłości w prezentacjach: interpretacja, argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem |
Literatura: |
Capel Annette and Wendy Sharp, Objective Proficiency, CUP, Cambridge, 2002. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. PBS / BBC Radio 4 podcasts Teacher’s own materials |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę na temat sposobów rozwijania i aktywizowania zasobów leksykalnych, zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową w zakresie metod i możliwości wyszukiwania, adaptowania i zastosowania materiałów autentycznych , zorientowaną na zastosowania praktyczne w nauczaniu języka angielskiego K_W03 zna podstawową terminologię z zakresu struktury, strategii i integracji wypowiedzi, oraz sposobów prowadzenia dyskursu, właściwą dla nauczania języka angielskiego UMIEJĘTNOŚCI K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów K_U09 Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków K_U10 Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim i języku obcym K_U11 posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim, i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych żrodeł K_U12 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych żrodeł K_U18 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie nauczania i wychowania, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów K_U19 potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi działalności wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena w semestrach 5-6 opiera się na następujących zasadach: - Składki na frekwencję i salę lekcyjną: 30% - Zarejestrowane zadanie: 40% - Prowadzenie dziennika czynności słuchowych: 30% W semestrze 6 powyższa waga pozostaje taka sama, ale zapisane zadanie zostaje zastąpione prezentacją na zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.