University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

UE Educational Policy

General data

Course ID: 4101-5SPUEO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: UE Educational Policy
Name in Polish: Polityka oświatowa Unii Europejskiej
Organizational unit: Centre for Foreign Language Teacher Training and European Education UW
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Zajęcia prowadzone w trybie mieszanym 14 godzin zajęcia synchroniczne na zoom, 16 godzin na platformie Kampus/Come

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej (historyczno-porównawczej wiedzy dotyczącej współczesnych priorytetów edukacyjnych Unii Europejskiej, paradygmatów edukacyjnych oraz struktur i zasad funkcjonowania oświaty i szkolnictwa wyższego na świecie ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu europejskiego.

Full description: (in Polish)

Podstawowym celem zajęć jest dostarczenie studentom syntetycznej (historyczno-porównawczej wiedzy dotyczącej współczesnych priorytetów edukacyjnych Unii Europejskiej, paradygmatów edukacyjnych oraz struktur i zasad funkcjonowania oświaty i szkolnictwa wyższego na świecie ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu europejskiego. W szczególności wykład ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami polityki oświatowej państw należących do Unii Europejskiej w odniesieniu do innych regionów świata, zapoznanie słuchaczy z tendencjami i priorytetami w zakresie edukacji występującymi na świecie. Wykład ma również na celu wypracowanie u studentów umiejętności identyfikowania problemów edukacyjnych współczesnej Europy i świata oraz wyszukiwania możliwych rozwiązań na podstawie analizy funkcjonowania systemów oświatowych i szkolnictwa wyższego. Dodatkowym celem zajęć jest umiejętność identyfikowania rozwiązań oświatowych stosowanych w Polsce, krytyczne analizowanie tychże rozwiązań oraz stosowanie założeń europejskiej i polskiej polityki oświatowej w praktyce nauczycielskiej.

Bibliography:

Literatura podstawowa:

Nowakowska-Siuta R., Pedagogika porównawcza w: Kwieciński Z., Śliwerski B., (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, PWN. Warszawa 2019.

Nowakowska-Siuta R., Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań perspektywy zmian, Impuls, Kraków 2014.

Potulicka E. i in. (red.) Systemy edukacyjne w krajach europejskich, Impuls, Kraków 2012.

Nowakowska-Siuta Renata: Szkolnictwo wyższe w wybranych krajach Europy Zachodniej po II wojnie światowej. IBE Warszawa 2007.

Nowakowska-Siuta R., Uniwersytet w systemie szkolnictwa wyższego Niemiec na europejskim tle porównawczym. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca:

Průcha J., Pedagogika porównawcza, PWN, Warszawa 2004.

Baszkiewicz J.: Młodość uniwersytetów. Wydawnictwo „Żak”. Warszawa 1997.

Bloom A.: Umysł zamknięty. O tym jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokrację i zubożyło dusze dzisiejszych studentów. Poznań 1997.

Gmerek Tomasz : Szkolnictwo wyższe w krajach skandynawskich (studium z pedagogiki porównawczej). - Poznań ; Gądki, Wolumin, 2005.

Kupisiewicz Cz., Szkoła w XX wieku. Kierunki i próby przebudowy, PWN, Warszawa 2006.

Melosik Z.: Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy. Wyd. Wolumin, Poznań 2002.

Learning outcomes:

Knowledge: the graduate knows and understands

S_W01; K_W01

to an advanced degree selected facts, theories, institutions, processes, and phenomena related to the study areas: linguistics, literary studies, pedagogy and education studies, psychology, culture and religion studies, and history relevant to the field of studies - teaching foreign languages and, optionally, those related to the study areas relevant to teaching of social studies: politics, administration and public policy studies, social sciences, public communication and media studies, law, which have practical application in teaching foreign languages in kindergartens and at the first and second educational stages or teaching social studies at the second educational stage

S_W02; K_W02

essential terminology related to: linguistics, literary studies, pedagogy and education studies, psychology, history, culture and religion studies, relevant to teaching foreign languages, and possibly terminology related to politics, administration and public policy studies, social sciences, public communication and media studies and law, relevant to teaching “social studies”

Skills: the graduate is able to:

S_U01; K_U01

search, analyse, evaluate, select and use information, using a variety of sources and methods, in Polish and English and, optionally, in French or German

Independently plan and implement typical projects related to foreign language teaching environments (including kindergartens and primary schools) and other institutions related to teaching foreign languages and/or teaching social studies at the second educational stage.

Social competences: the graduate is prepared to:

S_K03; K_K03

take responsibility for the promotion and preservation of the cultural heritage of the region, country and Europe

S_K04; K_K04

conduct interpersonal and intercultural communication mediating with participants in the teaching-learning process in a local and global context.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie kursu internetowego jest obowiązkowe dla uzyskania zaliczenia całego przedmiotu.

40% oceny końcowej obejmuje aktywność na platformie Kampus oraz wykonywanie na niej zadań cząstkowych w określonych terminach.

60% oceny końcowej stanowi obecność na zajęciach synchronicznych na zoom oraz punkty uzyskane z Quizu końcowego.

Ocena końcowa za przedmiot jest średnią ważoną z obu form kształcenia.

Sposób obliczania oceny końcowej: średnia ważona:

40% - kurs internetowy; 1 punkt = 0,4% do oceny końcowej z przedmiotu

60% - ocena z testu "stacjonarnego", w teście można uzyskać maksymalnie 12 punktów

Sposób obliczania oceny końcowej z przedmiotu:

90-100% - 5

85-89,99% - 4,5

75-84,99% - 4

70-74,99% - 3,5

50-69,99% - 3

Poniżej 50% - przedmiot nie może zostać zaliczony.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)