Diploma seminar
General data
Course ID: | 4101-5ZSDO |
Erasmus code / ISCED: |
09.002
|
Course title: | Diploma seminar |
Name in Polish: | Seminarium dyplomowe 1 |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) UKKNJA proponuje swoim studentom seminaria dyplomowe w ośmiu grupach tematycznych: 1. Cultural and Media studies 2. The English language 3. Methodology 4. Methodology - young learners, European Teacher education 5. Methodology - young learners language awareness and Plurilingral education 6. Methodology - British studies, authentic materials 7. American studies 8. British studies |
Full description: |
(in Polish) Konsultacje mają na celu przygotowanie studentów do samodzielnego rozwiązywania określonego problemu praktycznego, z którymi mają do czynienia w trakcie praktyki pedagogicznej oraz sformułowania i opracowania problemu od strony naukowej. Studenci powinni w związku z tym: zdobyć podstawowe informacje na temat przedmiotu i celu glottodydaktyki jako nauki - zapoznać się z technikami i zasadami badań glottodydaktycznych - zapoznać się z technikami precyzowania tematu, z technikami zbierania i opracowywania materiałów naukowych, z technikami konstruowania pracy - potrafić zorganizować część empiryczną pracy, zbieranie i analizę danych - potrafić zaproponować i uzasadnić rozwiązania praktyczne (konspekty przeprowadzonych lekcji) oraz przedstawić komentarz dydaktyczny i refleksję nad własnym działaniem Treści nauczania: Ogólne uwagi o pracy dyplomowej: - Praca dyplomowa jako usystematyzowanie wiedzy nt. wybranego problemu praktycznego - Cele pracy - Wymagania formalne, wymagania merytoryczne. Zakres pracy. - Budowa pracy dyplomowej Naukowy a potoczny obraz świata. Teorie naukowe. Hipoteza. Charakterystyka i metody uprawiania nauki. Glottodydaktyka jako nauka. Literatura naukowa. Klasyfikacja. Sposoby docierania do informacji naukowych. Zasady korzystanie z zasobów bibliotecznych. Zbieranie materiałów i techniki sporządzania bibliografii do opracowań naukowych. Ocena i selekcja materiałów. Techniki opracowywania materiałów, sporządzanie fiszek i konspektów. Podstawowe zasady konstrukcji pracy dyplomowej. Struktura tekstu, forma, styl. Zasady podziału tekstu. Metody i techniki badań empirycznych w glottodydaktyce. Zbieranie i analiza danych. Zapewnianie rzetelności i trafności w badaniach jakościowych. Badania w działaniu jako badania zorientowane praktycznie. Organizacja i opis badań. |
Bibliography: |
(in Polish) Właściwe dla poszczególnych seminariów listy wymaganych lektur prowadzący podadzą na początku semestru. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu seminarium student potrafi napisać pracę dyplomową, spełniającą wymogi formalne stawiane pracom dyplomowym. Potrafi zatem między innymi sporządzać przypisy i ułożyć bibliografię. Student potrafi także poddać analizie wybrane zagadnienie, bazując na literaturze przedmiotu i zapoznając się ze stanem badań w zakresie wybranego tematu. Student potrafi łączyć wiedzę teoretyczną zdobytą na wykładach/konwersatorium i seminarium z wybranej dziedziny z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie, w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach nauczania, poprzez na przykład umiejętność zdydaktyzowania tekstu literackiego, któremu poświęcił pracę dyplomową i materiałów z nim związanych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest złożenie pierwszego rozdziału pracy i jednego konspektu z czwartego rozdziału pracy (termin ustala Promotor). Zaliczenia seminarium dyplomowego w cyklu rocznym jest wynikiem złożenia dwóch z trzech rozdziałów części teoretycznej pracy licencjackiej i rozdziału czwartego, stanowiącego część praktyczną pracy, uczestnictwa w zajęciach na warunkach ustalonych przez Promotora oraz samodzielnej pracy akademickiej. |
Copyright by University of Warsaw.