University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diploma seminar

General data

Course ID: 4101-5ZSDO
Erasmus code / ISCED: 09.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Diploma seminar
Name in Polish: Seminarium dyplomowe 1
Organizational unit: University College of English Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

UKKNJA proponuje swoim studentom seminaria dyplomowe w ośmiu grupach tematycznych:

1. Cultural and Media studies

2. The English language

3. Methodology

4. Methodology - young learners, European Teacher education

5. Methodology - young learners language awareness and Plurilingral education

6. Methodology - British studies, authentic materials

7. American studies

8. British studies

Full description: (in Polish)

Konsultacje mają na celu przygotowanie studentów do samodzielnego rozwiązywania określonego problemu praktycznego, z którymi mają do czynienia w trakcie praktyki pedagogicznej oraz sformułowania i opracowania problemu od strony naukowej. Studenci powinni w związku z tym:

zdobyć podstawowe informacje na temat przedmiotu i celu glottodydaktyki jako nauki

- zapoznać się z technikami i zasadami badań glottodydaktycznych

- zapoznać się z technikami precyzowania tematu, z technikami zbierania i opracowywania materiałów naukowych, z technikami konstruowania pracy

- potrafić zorganizować część empiryczną pracy, zbieranie i analizę danych

- potrafić zaproponować i uzasadnić rozwiązania praktyczne (konspekty przeprowadzonych lekcji) oraz przedstawić komentarz dydaktyczny i refleksję nad własnym działaniem

Treści nauczania:

Ogólne uwagi o pracy dyplomowej:

- Praca dyplomowa jako usystematyzowanie wiedzy nt. wybranego problemu praktycznego

- Cele pracy

- Wymagania formalne, wymagania merytoryczne. Zakres pracy.

- Budowa pracy dyplomowej

Naukowy a potoczny obraz świata. Teorie naukowe. Hipoteza. Charakterystyka i metody uprawiania nauki. Glottodydaktyka jako nauka.

Literatura naukowa. Klasyfikacja. Sposoby docierania do informacji naukowych. Zasady korzystanie z zasobów bibliotecznych.

Zbieranie materiałów i techniki sporządzania bibliografii do opracowań naukowych.

Ocena i selekcja materiałów. Techniki opracowywania materiałów, sporządzanie fiszek i konspektów.

Podstawowe zasady konstrukcji pracy dyplomowej. Struktura tekstu, forma, styl. Zasady podziału tekstu.

Metody i techniki badań empirycznych w glottodydaktyce. Zbieranie i analiza danych.

Zapewnianie rzetelności i trafności w badaniach jakościowych.

Badania w działaniu jako badania zorientowane praktycznie. Organizacja i opis badań.

Bibliography: (in Polish)

Właściwe dla poszczególnych seminariów listy wymaganych lektur prowadzący podadzą na początku semestru.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu seminarium student potrafi napisać pracę dyplomową, spełniającą wymogi formalne stawiane pracom dyplomowym. Potrafi zatem między innymi sporządzać przypisy i ułożyć bibliografię. Student potrafi także poddać analizie wybrane zagadnienie, bazując na literaturze przedmiotu i zapoznając się ze stanem badań w zakresie wybranego tematu. Student potrafi łączyć wiedzę teoretyczną zdobytą na wykładach/konwersatorium i seminarium z wybranej dziedziny z jej praktycznym wykorzystaniem w szkolnictwie, w różnych grupach wiekowych i na różnych poziomach nauczania, poprzez na przykład umiejętność zdydaktyzowania tekstu literackiego, któremu poświęcił pracę dyplomową i materiałów z nim związanych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest złożenie pierwszego rozdziału pracy i jednego konspektu z czwartego rozdziału pracy (termin ustala Promotor).

Zaliczenia seminarium dyplomowego w cyklu rocznym jest wynikiem złożenia dwóch z trzech rozdziałów części teoretycznej pracy licencjackiej i rozdziału czwartego, stanowiącego część praktyczną pracy, uczestnictwa w zajęciach na warunkach ustalonych przez Promotora oraz samodzielnej pracy akademickiej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)