Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-6SPNJA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Oczekuje się, że uczniowie osiągną wysoki poziom znajomości języka angielskiego na poziomie C1; mieć świadomość wagi samodzielnej nauki i przygotowania przed zajęciami; chętni do entuzjastycznego - ale krytycznego - zaangażowania się w materiały oraz do wyrażania (i przyjmowania) konstruktywnej krytyki swojej pracy. |
Skrócony opis: |
Od ucznia oczekuje się: dzielenia się doświadczeniami i punktami widzenia z innymi członkami klasy; budować poczucie krytycznego dystansu wobec szeregu problemów społecznych i kulturowych; zachęcać studentów do przyjęcia większej niezależności i odpowiedzialności za swoje studia; oraz stymulować i wspierać rosnące poczucie pewności ucznia, zarówno w zakresie umiejętności słuchania, jak i posługiwania się językiem angielskim, co przygotuje ich do przyszłej roli w klasie. Studenci są zobowiązani do udokumentowania swojej pracy poza salą wykładową w formie folderu. W większości materiały w klasie będą zawierały oryginalne materiały / autentyczne źródła. Nie można wystarczająco podkreślić, jak ważne jest, aby co tydzień włączać jakąś formę autentycznego słuchania. |
Pełny opis: |
Główne cele kursu: Praktyczne zajęcia z języka angielskiego na trzecim roku mają na celu promowanie większej wiary w umiejętność wypowiadania się przez studenta na szereg znanych mu tematów. Materiały klasowe mają na celu podkreślenie tego podejścia. Pod koniec kursu student powinien czuć się pewnie w przedstawieniu swoich poglądów (i opinii innych) na określony temat. Ponadto powinni umieć wyszukiwać linki do innych obszarów tematycznych. Zadania ze słuchu powinny służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Powinny one również w jak największym stopniu uwidaczniać ucznia w zakresie mówionego języka angielskiego i dlatego powinny opierać się na autentycznych materiałach tam, gdzie to możliwe. Zadania pisemne powinny mieć na celu odzwierciedlenie akademickiego charakteru kontaktu studenta z językiem angielskim na innych studiach w Centrum. Zadania mówione powinny również mieć charakter półakademicki / akademicki w takiej formie, w jakiej są strukturami. Aby uczeń poczuł poczucie rozwoju, konieczne jest uświadomienie mu wagi samokształcenia; w rezultacie 30-40 godzin nauki w semestrze nie jest uznawane za nierozsądne. Częściowo będzie to skutkować w każdym semestrze nagranym zadaniem. |
Literatura: |
Capel Annette and Wendy Sharp, Objective Proficiency, CUP, Cambridge, 2002. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. PBS / BBC Radio 4 podcasts Teacher’s own materials |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.