European Union – from political, social and economic perspective
General data
Course ID: | 4101-6ZWOUE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | European Union – from political, social and economic perspective |
Name in Polish: | Wykład o Unii Europejskiej |
Organizational unit: | University College of English Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Przekazanie studentom wiedzy z zakresu historii integracji europejskiej, polityki społecznej i kulturowej Europy, oraz wybranych problemów współczesnej Europy. Wypracowanie umiejętności identyfikowania i analizowania przez studentów współczesnych problemów kulturowych, społecznych i politycznych występujących w krajach Unii Europejskiej. |
Full description: |
(in Polish) Geneza i struktura integracji państw europejskich. Podstawowe procesy kształtujące politykę wspólnotową. Instytucje UE i ich zadania. Wielokulturowość w UE. Traktaty europejskie i ich wpływ na życie obywateli wspólnoty (w zakresie poczucia bezpieczeństwa w czterech obszarach: ochrony zdrowia, edukacji, gospodarki i obronności). Polska w Unii Europejskiej. Konwencje o prawach człowieka, problem tożsamości, unifikacji wzorów kultury i sposobów postępowania. Wpływ ideologii na edukację. Unia Europejska a reszta Europy. Współczesne wyzwania stojące przed UE. |
Bibliography: | |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student nabędzie wiedzę, dzięki której będzie w stanie: - przedstawić przyczyny i następstwa najważniejszych procesów historycznych, społecznych, politycznych i ekonomicznych zachodzących w krajach Unii Europejskiej; - opisać podstawowe procesy kształtujące politykę wspólnotową; - porównać Unię Europejską z resztą Europy -rozpoznać wpływ Traktatów Europejskich na życie obywateli wspólnoty. Student nabędzie umiejętności, dzięki którym będzie w stanie: - analizować zjawiska wskazując ciągłość lub odmienność edukacyjnej, społecznej, kulturowej polityki krajów europejskich; - interpretować zjawiska społeczno-polityczne na przykładach wybranych przez siebie dokumentów i świadectw historycznych; Student nabędzie kompetencje społeczne, dzięki którym będzie w stanie: - uczestniczyć w konstruktywnym dyskursie na temat współczesnych wyzwań stojących przed UE. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena zaliczeniowa będzie wystawiona w stopniach na podstawie aktywnego udziału we wszystkich zajęciach (student wykazuje zainteresowanie przedmiotem, odnosi się krytycznie do przedstawianych tekstów). Każdy wykład kończy się jednym poleceniem do wykonania przez studentów. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Każdą następną nieobecność należy zaliczyć, omawiając na dyżurze lektury wskazane przez prowadzącego. |
Copyright by University of Warsaw.