University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical French Course - Reading

General data

Course ID: 4102-1M1S-PNJF-CR
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Practical French Course - Reading
Name in Polish: PNJF-A-czytanie i rozumienie
Organizational unit: University College of French Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: French
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok I (patrz: PNJF (Moduł A) – egzamin

Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem i mówienie

Full description: (in Polish)

Zajęcia rozpoczynają się od wykonania przez studentów 2 testów diagnostycznych, które mają za zadanie uświadomić im, jakie techniki czytania (pożądane i niepożądane) stosują podczas czytania w języku obcym oraz jakiego typu uczniem są (wzrokowiec, analityk, perfekcjonista....)

1. Sposoby zastępowania informacji w tekście (anafora gramatyczna, anafora leksykalna)

2. Konektory logiczne: wskaźniki czasu i relacji logicznych

3. Struktura tekstu

4. Informacje nadrzędne i podrzędne, słowa kluczowe

5. Typologia tekstów na podstawie ich funkcji

6. Struktura paragrafu

7. Strategie czytania

8. Struktura krótkiej wypowiedzi ustnej na podany temat

Schemat zajęć:

a) rozgrzewka językowa

b) ćwiczenia sprawdzające rozumienie tekstu: prawda/fałsz, uzupełnianie luk i wstawianie dłuższych fragmentów tekstu (spośród podanych), wstawianie wyrazów do tekstu (wybór spośród podanych) oraz omówienie odpowiedzi proponowanych przez studentów, uzasadnienie poprawnych

c) praca nad wybranym tekstem:

- wspólne sprawdzenie zrozumienia

- opracowanie planu zawierającego główne informacje

- praca w grupach: opracowanie krótkiej wypowiedzi ustnej na podstawie tematyki poruszonej w tekście

- prezentacja ustna

Punkty ECTS: 3 = 90h przyznawane jak poniżej:

- godziny kontaktowe i obecności 1pkt ECTS= 30h

- przygotowanie do zajęć 1pkt ECTS = 30h

- praca własna na platformie 0,75 pkt ECTS = 25h

- przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie 0,25 pkt ECTS = 5h

Bibliography: (in Polish)

Barthem M., Chovelon, B., 2003, Le français par les textes, PUG: Grenoble

Braud,M., 1991, L’expression écrite et la composition française, Kraków: C&D

Tangarife-Cabut, H., 1991, Lire...Objectif comprendre, Didier Crapel, Paris

Artykuły z prasy francuskojęzycznej i ćwiczenia opracowane przez prowadzącego

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu procesu uczenia się student:

Wiedza

• ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem i wypowiedź ustna (K_W01)

• zna terminologię i słownictwo z zakresu tematów poruszanych w tekstach (K_W03)

Umiejętności

• potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w przeczytanym tekście i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi ustnej (K_U01)

• umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencjami: czytanie ze zrozumieniem i krótka wypowiedź ustna (K_U02)

• posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi ustnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w przeczytanym tekście (K_U12)

Kompetencje społeczne

• rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01)

• potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)

• potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania w zakresie kompetencji językowych: czytanie ze zrozumieniem i krótka wypowiedź ustna (K_K03)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:

a) obecność na zajęciach: (student ma prawo do 4 nieobecności – usprawiedliwionych lub nie), powyżej 4 nieobecności (w sali lub na platformie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać (student nie może mieć warunku)

b) punktualne przychodzenie na zajęcia (czwarte i kolejne spóźnienie traktowane są jak nieobecność)

c) wykonanie punktowanych ćwiczeń na platformie e-learningowej

d) krótka wypowiedź ustna na tematy poruszane w tekstach (1 w semestrze, przygotowana w domu, min.15/25 pkt.)

e) końcowe zaliczenie pisemne – ćwiczenia sprawdzające rozumienie tekstu (minimum 60% pkt.)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)