University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical French Course - Writing

General data

Course ID: 4102-1M1S-PNJF-PT
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Practical French Course - Writing
Name in Polish: PNJF-A-pisanie tekstów
Organizational unit: University College of French Language Teacher Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: French
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok I : patrz: PNJF Moduł A – egzamin.

Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej: pisanie tekstów.

Full description: (in Polish)

Zajęcia są praktycznym wprowadzeniem studentów do problematyki wypowiedzi pisemnej w języku francuskim , rozwijają tę kompetencję i przygotowują do samodzielnego redagowania tekstów, z zachowaniem poprawności stylistyczno-gramatycznej.

Pozwalają nabyć umiejętności umożliwiające samodzielne tworzenie poprawnych stylistyczno-gramatycznie:

- prostych listów dotyczących codziennych sytuacji,

- krótkich tekstów (około 200 słów) dotyczących problematyki omawianej na zajęciach oraz związanej z życiem codziennym, prezentujących punkt widzenia, poglądy i doświadczenia słuchaczy.

Zajęcia odbywają się według podobnego schematu

1. Omówienie pracy domowej.

2. Rozgrzewka językowa np. prosty dokument (zdjęcie, nagłówek prasowy, etc.) wprowadzający tematykę lekcji + 2 pytania umożliwiające studentom (indywidualnie lub w grupach) pisemne (2, 3 zdania) ustosunkowanie się do niego.

3. Wprowadzenie materiałów rozwijających tematykę, np. krótki tekst + ćwiczenia + pytania ukierunkowujące strukturę i treść wypowiedzi pisemnej.

4. Omówienie słownictwa, zagadnień redakcyjnych związanych z tematyką lekcji (+ćwiczenia leksykalno-gramatyczne).

5. Ćwiczenia podsumowujące omawiane zagadnienia i umożliwiające udzielenie wypowiedzi pisemnej (na zajęciach - indywidualnie lub w grupach albo jako praca domowa).

6. Praca domowa j/w lub inne zadanie.

Przykładowa tematyka

1. Opis codziennych czynności – praca/ weekend/ wakacje

- z ukierunkowaniem na : 1. les temps du passé, 2. ortografia: (l’accord du participe passé)

- słownictwo dotyczące pracy, rodziny, opis przedmiotu

- struktura listu (wprowadzenie),

- propozycja wspólnego spędzenia weekendu/wakacji: odpowiedź za i przeciw, wyrażenie żalu, zadowolenia, odmowa propozycji.

2. Wyrażanie opinii dotyczącej ludzi i ich stylu życia, mody, tendencji społecznych

- z ukierunkowaniem na : l’expression de l’opinon,

- słownictwo: kuchnia, styl życia, moda, bieżące wydarzenia, wyrażenie zaskoczenia, aprobaty, dezaprobaty, składanie obietnic,

- list prezentujący osobisty punkt widzenia.

3. Opis planów życiowych, upodobania i preferencje

- z ukierunkowaniem na : le conditionnel et le subjonctif,

- słownictwo: ‘’życie codzienne’’, ‘’bieżące wydarzenia’’, argumentacja własnego punktu widzenia, struktura krótkiego tekstu argumentacyjnego,,

- napisanie tekstu interpretującego reklamę, ogłoszenie, zdjęcie, itp.

4. Prezentacja argumentów za i przeciw

- z ukierunkowaniem na les temps du passé,

- słownictwo: bieżące wydarzenia

- wypowiedź pisemna interpretująca krótki tekst prasowy.

Punkty ECTS : 3 = 30 godzin:

- godziny kontaktowe i obecności 1,5 pkt ECTS

- przygotowanie do zajęć, praca własna 0,25 pkt ECTS

- przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie 0,25 pkt ECTS.

Bibliography: (in Polish)

1. Braud M., L’expression écrite et la composition française, C&D, Kraków, 1991,

2. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, grammaire & style, PUG, France 2010,

2. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette

3. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007,

4. Parizet M.-L., et al., Activités pour le CECR, niveau B1, CLE International, France, 2009,

5. Poisson- Quinton, S., Compétences, expression écrite, niveau 1, CLE International, France, 2006,

6. Poisson- Quinton, S., Compétences A2 expression écrite, niveau 2, CLE International, France, 2010,

7. Poisson- Quinton, S., compétences B1, B1+, expression écrite, niveau 3, CLE International, France, 2010,

8. Poisson- Quinton, S., compétences B2, expression écrite, niveau 4, CLE International, France, 2010,

9. Wszystkie dostępne słowniki francusko-francuskie (np. Wydawnictwo Le Robert, Larousse, etc.).

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

1. ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy praktycznym rozwijaniu kompetencji językowej: pisanie tekstów (K_W01)

2. zna słownictwo i terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03)

Umiejętności

- potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w przeczytanym tekście i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi pisemnej (K_U01)

- umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencją : pisanie tekstów (K_U02)

- posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi

pisemnej w języku francuskim dotyczącej

zagadnień poruszanych w zaproponowanym dokumencie

(K_U12

Kompetencje społeczne

- rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01)

- potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest:

1. obecność na zajęciach [4 nieobecności pozwalają uznać studenta za nieklasyfikowanego przy zaliczeniu (jest to równoznaczne z koniecznością powtarzania przedmiotu) ; 4 spóźnienia = 1 nieobecność)]

2. oddanie prac domowych (4 do 5)

3. aktywny udział w zajęciach

3. napisanie wypracowań na zajęciach (3 do 4) - (czas: 2 godz. x 45) , na około 200 słów, na 25 pkt: 12 pkt za poprawność językową, 7 pkt za styl i bogactwo słownictwa, 3 pkt za treść, 3 pkt za strukturę;

4. ocena końcowa jest średnią punktów otrzymanych ze wszystkich w/w prac i zadań,

zaliczenie.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)