Practical French Course - Writing
General data
Course ID: | 4102-1M1S-PNJF-PT |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Practical French Course - Writing |
Name in Polish: | PNJF-A-pisanie tekstów |
Organizational unit: | University College of French Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | French |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok I : patrz: PNJF Moduł A – egzamin. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowej: pisanie tekstów. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia są praktycznym wprowadzeniem studentów do problematyki wypowiedzi pisemnej w języku francuskim , rozwijają tę kompetencję i przygotowują do samodzielnego redagowania tekstów, z zachowaniem poprawności stylistyczno-gramatycznej. Pozwalają nabyć umiejętności umożliwiające samodzielne tworzenie poprawnych stylistyczno-gramatycznie: - prostych listów dotyczących codziennych sytuacji, - krótkich tekstów (około 200 słów) dotyczących problematyki omawianej na zajęciach oraz związanej z życiem codziennym, prezentujących punkt widzenia, poglądy i doświadczenia słuchaczy. Zajęcia odbywają się według podobnego schematu 1. Omówienie pracy domowej. 2. Rozgrzewka językowa np. prosty dokument (zdjęcie, nagłówek prasowy, etc.) wprowadzający tematykę lekcji + 2 pytania umożliwiające studentom (indywidualnie lub w grupach) pisemne (2, 3 zdania) ustosunkowanie się do niego. 3. Wprowadzenie materiałów rozwijających tematykę, np. krótki tekst + ćwiczenia + pytania ukierunkowujące strukturę i treść wypowiedzi pisemnej. 4. Omówienie słownictwa, zagadnień redakcyjnych związanych z tematyką lekcji (+ćwiczenia leksykalno-gramatyczne). 5. Ćwiczenia podsumowujące omawiane zagadnienia i umożliwiające udzielenie wypowiedzi pisemnej (na zajęciach - indywidualnie lub w grupach albo jako praca domowa). 6. Praca domowa j/w lub inne zadanie. Przykładowa tematyka 1. Opis codziennych czynności – praca/ weekend/ wakacje - z ukierunkowaniem na : 1. les temps du passé, 2. ortografia: (l’accord du participe passé) - słownictwo dotyczące pracy, rodziny, opis przedmiotu - struktura listu (wprowadzenie), - propozycja wspólnego spędzenia weekendu/wakacji: odpowiedź za i przeciw, wyrażenie żalu, zadowolenia, odmowa propozycji. 2. Wyrażanie opinii dotyczącej ludzi i ich stylu życia, mody, tendencji społecznych - z ukierunkowaniem na : l’expression de l’opinon, - słownictwo: kuchnia, styl życia, moda, bieżące wydarzenia, wyrażenie zaskoczenia, aprobaty, dezaprobaty, składanie obietnic, - list prezentujący osobisty punkt widzenia. 3. Opis planów życiowych, upodobania i preferencje - z ukierunkowaniem na : le conditionnel et le subjonctif, - słownictwo: ‘’życie codzienne’’, ‘’bieżące wydarzenia’’, argumentacja własnego punktu widzenia, struktura krótkiego tekstu argumentacyjnego,, - napisanie tekstu interpretującego reklamę, ogłoszenie, zdjęcie, itp. 4. Prezentacja argumentów za i przeciw - z ukierunkowaniem na les temps du passé, - słownictwo: bieżące wydarzenia - wypowiedź pisemna interpretująca krótki tekst prasowy. Punkty ECTS : 3 = 30 godzin: - godziny kontaktowe i obecności 1,5 pkt ECTS - przygotowanie do zajęć, praca własna 0,25 pkt ECTS - przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie 0,25 pkt ECTS. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Braud M., L’expression écrite et la composition française, C&D, Kraków, 1991, 2. Chovelon B., Barthe M., Expression et style, grammaire & style, PUG, France 2010, 2. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette 3. Dupleix D., Mègre B., Production écrite, niveau B1/ B2 du CECR, atelier FLE, didier, Paris, 2007, 4. Parizet M.-L., et al., Activités pour le CECR, niveau B1, CLE International, France, 2009, 5. Poisson- Quinton, S., Compétences, expression écrite, niveau 1, CLE International, France, 2006, 6. Poisson- Quinton, S., Compétences A2 expression écrite, niveau 2, CLE International, France, 2010, 7. Poisson- Quinton, S., compétences B1, B1+, expression écrite, niveau 3, CLE International, France, 2010, 8. Poisson- Quinton, S., compétences B2, expression écrite, niveau 4, CLE International, France, 2010, 9. Wszystkie dostępne słowniki francusko-francuskie (np. Wydawnictwo Le Robert, Larousse, etc.). |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza 1. ma uporządkowaną wiedzę w zakresie strategii wykorzystywanych przy praktycznym rozwijaniu kompetencji językowej: pisanie tekstów (K_W01) 2. zna słownictwo i terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03) Umiejętności - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje w przeczytanym tekście i wykorzystywać je do krótkiej wypowiedzi pisemnej (K_U01) - umie samodzielnie rozwijać umiejętności związane z kompetencją : pisanie tekstów (K_U02) - posiada umiejętność przygotowania krótkiej wypowiedzi pisemnej w języku francuskim dotyczącej zagadnień poruszanych w zaproponowanym dokumencie (K_U12 Kompetencje społeczne - rozumie potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych przez całe życie (K_K01) - potrafi współdziałać w grupie przyjmując w niej różne role (K_K02) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia semestru zimowego jest: 1. obecność na zajęciach [4 nieobecności pozwalają uznać studenta za nieklasyfikowanego przy zaliczeniu (jest to równoznaczne z koniecznością powtarzania przedmiotu) ; 4 spóźnienia = 1 nieobecność)] 2. oddanie prac domowych (4 do 5) 3. aktywny udział w zajęciach 3. napisanie wypracowań na zajęciach (3 do 4) - (czas: 2 godz. x 45) , na około 200 słów, na 25 pkt: 12 pkt za poprawność językową, 7 pkt za styl i bogactwo słownictwa, 3 pkt za treść, 3 pkt za strukturę; 4. ocena końcowa jest średnią punktów otrzymanych ze wszystkich w/w prac i zadań, zaliczenie. |
Copyright by University of Warsaw.