PNJF-B-czytanie i komunikacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4102-3M1S-PNJF-CK |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF-B-czytanie i komunikacja |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Francuskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Zdany egzamin z PNJF po I roku. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot realizuje część programu PNJF – rok II - patrz: PNJF B. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych: rozumienie tekstu pisanego i komunikacja ustna. |
Pełny opis: |
Zajęcia odbywają się według schematu: 1 .rozgrzewka językowa: każdy student przedstawia krótko, ale konkretnie jedną informację z wydarzeń bieżących w kraju lub w świecie z podaniem źródła (prasa, telewizja, radio francuskojęzyczne) 2.prezentacja przez dwóch lub trzech studentów udostępnionego na poprzednich zajęciach artykułu 3.dyskusja na temat zaprezentowanego artykułu, wymiana zdań z uzasadnieniem punktu widzenia 4. rozmowa na temat zaprezentowanych wypowiedzi w formie compte-rendu, komentarze oraz ocena wykładowcy 5. podsumowanie 6. omówienie słownictwa z opracowanego tekstu oraz z danej dziedziny 7. sprawdziany zaliczeniowe ze słownictwa (cf. Metody I kryteria oceniania, p.2). Punkty ECTS : 1 = 30 godzin: - zajęcia kontaktowe i obecności = 0,75 ECTS, - przygotowanie do zajęć/zaliczenie = 0,25 ECTS. |
Literatura: |
1. Miquel C., Vocabulaire progressif du français, niveau avancé, CLE International, Paris, 2004 2. Kobert-Kleinert C., Parizet M.-L., Poisson-Quinton S., Activités pour le Cadre Commun de Référence, niveau C1-C2, CLE International, 2006 3. Blanc-Racotto M., L`expression orale et l`expression écrite en français, Ellipsses, Paris, 2005 4. Chovelon B., Morsel M.-H., Lire la presse, Le compte rendu, la synthèse, Presses Universitaires de Grenoble, 2005 5. Abbadie C., Chovelon B., Morsel M.-H., L`expression française écrite et orale, Presses Universitaires de Grenoble, 1994 6. Thiry P., Didier J.-J., Moreau Ph., Seron M., Vocabulaire français, Editions Duculot, 2000 7. Materiały własne w zakresie słownictwa oraz artykuły z prasy francuskojęzycznej 8. Ogólnodostępne słowniki francusko-francuskie, synonimów, frazeologiczne. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się student: WIEDZA 1. ma uporządkowaną wiedzę na temat strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu sprawności czytania ze zrozumieniem i wypowiedzi ustnej w formie compte-rendu (K_W01) 2. zna słownictwo i terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03) UMIEJĘTNOŚCI 1. Potrafi rozpoznać typ tekstu: narracyjny, argumentacyjny, informacyjny, opisowy i strukturę tekstu (K_U01) 2. umie samodzielnie formułować hipotezy na temat treści tekstu oraz intencji autora na podstawie tytułu, podtytułu I innych elementów towarzyszących tekstowi (K_U02) 3. rozpoznaje najważniejsze informacje, kluczowe dla treści tekstu I ilustruje je informacjami drugorzędnymi w formie określonego planu (K_U01) 4. posiada umiejętność zaprezentowania ustnie krótkiego tekstu prasowego uwzględniając wcześniej poznane kryteria, którym powinna odpowiadać prezentacja ustna typu compte-rendu: obiektywne, syntetyczne przedstawienie najważniejszych faktów w trzeciej osobie, reformułowanie, spójna struktura, na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Oceniania (K_U09) 5. posiada umiejętność swobodnego posługiwania się słownictwem z omawianych dziedzin I zabrania głosu w dyskusji na poziomie B2 (nawiązanie rozmowy, zmiana tematu lub wprowadzenie nowego wątku, dostosowanie formy I stylu rozmowy do sytuacji ) (K_U12) 6. umie wyrazić własną opinię na tematy poruszane podczas zajęć w sposób spójny, dobierając odpowiednie struktury językowe na poziomie B2 (K_U12) 7. rozpoznaje formy języka potocznego mówionego i odróżnia je od form używanych w języku pisanym (K_U01) 8. potrafi samodzielnie doskonalić swoje umiejętności z zakresu czytania tekstów w języku obcym I wypowiedzi ustnej na omawiane tematy (K_U08) |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest: 1. obecność na zajęciach (powyżej 27% nieobecności student traci prawo do zaliczenia semestru) i aktywny w nich udział 2. trzy testy sprawdzające znajomość kluczowego słownictwa z omawianych artykułów 3. przedstawienie w ciągu semestru dwóch artykułów na ocenę w grupie zajęciowej 4. końcowe zaliczenie ustne w formie prezentacji jednego artykułu podczas dyżuru wykładowcy |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.