Practical Grammar Course 2
General data
Course ID: | 4102-4M1S-GP2 |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Practical Grammar Course 2 |
Name in Polish: | Gramatyka praktyczna-2 |
Organizational unit: | University College of French Language Teacher Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | French |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zajęcia przewidziane dla studentów II roku w UKKNJF , specjalność: język francuski |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć. Tematyka zajęć 1. Użycie trybu subjonctif. 2. Wyrażanie relacji przyzwolenia. 3. Participe présent i adjectif verbal 4. Wyrażanie relacji - celu - porównania 5. Użycie strony biernej 6. Zgoda participe passé Spójniki podrzędne i współrzędne, konstrukcje z rzeczownikiem i bezokolicznikiem, inne struktury zdaniowe wyrażające daną relację logiczną. Nakład pracy studenta: ECTS 1,5 przyznawane jak poniżej: - godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 0,5 ECTS (30h) - przygotowanie do zajęć, aktywny udział w zajęciach = 0,5 ECTS (20h) - przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie = 0,5 ECTS (10h) |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Akyüz, A., et alli, 2015, Grammaire du français A1 - B1, Paris : Hachette FLE 2. Beaulieu, Ch., 2007, Exercices de grammaire B1, Je pratique, Paris : Didier 3. Delatour Y, et alli, 2005, Les 500 exercices de grammaire B1, Paris : Hachette FLE 4. De Salin G-D., Santomauro A., 2008, Cour de grammaire française. Activités niveau 1 et 2, Paris : Didier 5. Glaud L., et alli, 2015, Grammaire essentielle du français, 100% FLE B1, Paris : Didier 6. Delatour Y, et alli, 2007, Les 500 exercices de grammaire B2, Paris : Hachette FLE 7. Przestaszewski, L., Rudawska, J., 2005, Gramatyka języka francuskiego dla wszystkich, Warszawa: Exlibris. 8. Przestaszewski, L., 2012, Gramatyka języka francuskiego, Warszawa: Wiedza Powszechna. 9. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu procesu uczenia się student: Wiedza: student zna i rozumie: - wybrane zagadnienia z dziedziny gramatyki języka francuskiego (K_W02) - podstawową terminologię z zakresu gramatyki języka francuskiego (K_W03) Umiejętności: student potrafi: - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w zakresie znajomości i stosowania reguł gramatycznych (K_U01) - wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem wymowy języka francuskiego (K_U24) - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z uczeniem się i nauczaniem poprawnej wymowy języka francuskiego z różnych źródeł (K_U26) Kompetencje społeczne: student jest gotów do: - uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych w zakresie gramatyki języka francuskiego przez całe życie (K_K01) - odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie zadania w zakresie nauczania gramatyki języka francuskiego (K_07) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: a) obecność na zajęciach ; powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać b) kartkówki po 2 tematach. Pozytywna ocena min. 60% pkt. Kryteria oceny (przeliczane na 20 pkt) 12 – 13 pkt: dostateczny 14 : dostateczny plus 15 – 16: dobry 17: dobry plus 18 – 19 bardzo dobry 20: bardzo dobry plus c) warunek konieczny: oddanie ćwiczeń z tematów przeznaczonych do pracy w domu d) jeśli wszystkie kartkówki są zaliczone (= ocena pozytywna), zaliczenie końcowe: średnia z uzyskanych ocen. |
Copyright by University of Warsaw.